«Είμαστε
κοντά σε συμφωνία: Η Κίνα θα
μπορούσε να δεσμευτεί
ότι θα προσφέρει
ηλεκτρονικά αυτοκίνητα
στην ΕΕ σε μια πολύ
χαμηλή τιμή», δήλωσε ο
Bernd Lange στο n-tv,
χωρίς να δώσει
περισσότερες
διευκρινίσεις. «Αυτό θα
εξαλείψει τη στρέβλωση
του ανταγωνισμού μέσω
αθέμιτων επιδοτήσεων,
για την οποία
θεσπίστηκαν αρχικά οι
δασμοί».
Οι
δασμοί
Όπως
υπενθυμίζει το Reuters,
η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε
τον προηγούμενο μήνα να
αυξήσει τους δασμούς στα
ηλεκτρικά οχήματα
κινεζικής κατασκευής έως
και στο 45,3%, σε μια
κίνηση που δίχασε την
Ευρώπη και προκάλεσε
αντίποινα από το Πεκίνο.
Οι
δασμοί, οι οποίοι
τέθηκαν σε ισχύ στις 30
Οκτωβρίου, επιβλήθηκαν
για να αντιμετωπιστούν
οι αθέμιτες, όπως λένε
οι Βρυξέλλες, επιδοτήσεις που
περιλαμβάνουν προνομιακή
χρηματοδότηση και
επιχορηγήσεις προς την
κινεζική
αυτοκινητοβιομηχανία,
καθώς και εξασφάλιση
γης, μπαταριών και
πρώτων υλών σε τιμές
χαμηλότερες από αυτές
της αγοράς.
Διαπραγματεύσεις
Παρά την
έναρξη ισχύος των δασμών
οι δύο πλευρές συνέχισαν
τις διαπραγματεύσεις για
την εξεύρεση λύσης,
τροφοδοτώντας τις
ελπίδες κυρίως των
γερμανικών
αυτοκινητοβιομηχανιών -
οι οποίες εξαρτώνται σε
μεγάλο βαθμό από την
κινεζική αγορά - ότι
μπορεί να αποφευχθεί μια
εμπορική διαμάχη.
Το
Εμπορικό Επιμελητήριο
της Κίνας στην ΕΕ είχε
εκφράσει τότε τη βαθιά
του απογοήτευση από το
«αυθαίρετο» μέτρο
«προστατευτισμού» της
ΕΕ.
|