Κατά
μέσο όρο, υπάρχει μια
επιταχυνόμενη απώλεια
χωρητικότητας στα πρώτα
30.000 χιλιόμετρα, με
την χωρητικότητα να
πέφτει γρήγορα στο 95%
και κατόπιν στα 100.000
χιλιόμετρα να φθάνει το
90%. Αυτή αγγίζει το 87%
μεταξύ των 200.000 και
300.000 χιλιομέτρων.
Κατά τη
διάρκεια των πρώτων
κύκλων φόρτισης,
σχηματίζεται ένα στρώμα
ενδιάμεσης φάσης στερεού
ηλεκτρολύτη στην άνοδο
της κυψέλης της
μπαταρίας (δηλαδή στον
αρνητικό ακροδέκτη της).
Αυτή είναι μια κοινή
διαδικασία, αλλά
ποικίλλει λόγω των
παραλλαγών στη ρύθμιση
της χημείας της
μπαταρίας. Η συνετή
οδήγηση και η σωστή
διαχείριση της μπαταρίας
αποτελεί έναν λόγο που
διατηρούν σε καλή
κατάσταση τις μπαταρίες.
Από την
άλλη στην πράξη, οι
γρήγορες φορτίσεις, αλλά
και οι γρήγορη οδήγηση
έδειξαν ότι έριξαν
γρηγορότερα τις
μπαταρίες. Οσον αφορά τη
γήρανση των μπαταριών,
αυτές προτιμούν τις
χαμηλές έως μεσαίες
θερμοκρασίες, που είναι
μέχρι τους 25°C. Οι πολύ
υψηλές θερμοκρασίες
οδηγούν σε χημικές
αντιδράσεις που έχουν ως
αποτέλεσμα την
επιταχυνόμενη υποβάθμιση
της χωρητικότητας. Η
πολύ γρήγορη φόρτιση
σημαίνει υψηλότερη τάση
στην κυψέλη, η οποία
επιταχύνει τη γήρανση
της μπαταρίας
μακροπρόθεσμα. Τα
δεδομένα έδειξαν ότι
όταν τα ηλεκτρικά
αυτοκίνητα πρέπει να
σταθμεύσουν για μεγάλο
χρονικό διάστημα θα
πρέπει η μπαταρία να
έχει χαμηλή έως μεσαία
φόρτιση (10-50%).
Συμπερασματικά η οδηγική
συμπεριφορά σε σταθερές
χαμηλές ταχύτητες και η
συνετή συμπεριφορά
φόρτισης διατηρούν σε
καλό επίπεδο την
μπαταρία. Η μεγάλη
διάρκεια ζωής της
μπαταρίας, ανοίγει τις
δυνατότητες της δεύτερης
ζωής για τις εν λόγω
μπαταρίες, οι οποίες
μπορούν να λειτουργήσουν
ως μεγάλες αποθήκες
ηλεκτρικής ενέργειας.
Αξίζει μάλιστα να
σημειωθεί ότι η συνετή
οδήγηση και η σωστή
συντήρηση της μπαταρίας,
μπορεί να παρατείνει την
ζωή της μέχρι και για τα
20 χρόνια.
|