Τα
στοιχεία της S&P Global
αποκαλύπτουν μια
ουσιαστική αναθεώρηση
προς τα κάτω στις
προβλέψεις για το
μερίδιο αγοράς των BEV
για το 2025, από 27% το
πρώτο εξάμηνο του έτους
σε 21%. Αυτή η
επαναβαθμονόμηση
σηματοδοτεί μια
σημαντική οπισθοδρόμηση
στη συμμόρφωση για τους
στόχους εκπομπών CO2 της
ΕΕ για το 2025, που
συνδέεται άμεσα με τη
μειωμένη διείσδυση των
BEV στην αγορά,
προκαλώντας ανησυχία σε
όλες τις πρωτεύουσες της
ΕΕ, τονίζεται στην
επίσημη ανακοίνωση.
Martin
Kupka, Τσέχος υπουργός
Μεταφορών: «Χωρίς ένα
στοχευμένο σχέδιο
βιομηχανικής δράσης για
την
αυτοκινητοβιομηχανία,
κινδυνεύουμε να μείνουμε
πίσω από τις ΗΠΑ και την
Κίνα. Ο έλεγχος δείχνει
ότι η ΕΕ πρέπει να έχει
ένα πιο ευέλικτο σύστημα
ώστε οι κατασκευαστές
αυτοκινήτων να επιτύχουν
τους φιλόδοξους στόχους
μείωσης του CO2. Πρέπει
να διασφαλίσουμε ότι ο
κλάδος χρησιμοποιεί τα
κέρδη για να επενδύσει
σε νέες λύσεις αντί να
πληρώνει πρόστιμα».
Μια
στάσιμη αγορά αυξάνει
σημαντικά το κόστος
συμμόρφωσης για τους
κατασκευαστές, όπως
επιβεβαιώνουν τα
στοιχεία της S&P Global.
Για παράδειγμα, για να
επιτύχουν τους στόχους
εκπομπών, μπορεί να
χρειαστεί να
συγκεντρώσουν πιστώσεις
με Κινέζους και
Αμερικανούς
κατασκευαστές,
κατευθύνοντας τις
πληρωμές σε
κατασκευαστές εκτός ΕΕ
σε βάρος της ευρωπαϊκής
βιομηχανίας.
Sigrid
de Vries, Γενικός
Διευθυντής ACEA: « Η
διαφαινόμενη κρίση
απαιτεί επείγουσα δράση.
Όλοι οι δείκτες δείχνουν
μια στάσιμη αγορά
ηλεκτρικών οχημάτων της
ΕΕ, σε μια εποχή που
απαιτείται επιτάχυνση.
Εκτός από το δυσανάλογο
κόστος συμμόρφωσης για
τους κατασκευαστές της
ΕΕ το 2025, η επιτυχία
ολόκληρης της πολιτικής
απαλλαγής από τις
ανθρακούχες μεταφορές
τίθεται σε κίνδυνο.
Εκτιμούμε ότι αρκετοί
Ευρωπαίοι Επίτροποι
έχουν δώσει έμφαση στη
ρυθμιστική
προβλεψιμότητα και
σταθερότητα στις
ακροάσεις επιβεβαίωσης,
αλλά η σταθερότητα δεν
μπορεί να είναι στόχος
από μόνη της. Οι
κατασκευαστές έχουν
επενδύσει πολλά και θα
συνεχίσουν να το κάνουν.
Η Ευρώπη πρέπει να
παραμείνει στην πορεία
του πράσινου
μετασχηματισμού
υιοθετώντας μια
στρατηγική που
λειτουργεί».
Η Ένωση
Ευρωπαίων Κατασκευαστών
Αυτοκινήτων (ACEA)
παρότρυνε τους
υπεύθυνους χάραξης
πολιτικής της ΕΕ να
αντιμετωπίσουν το μεγάλο
κόστος συμμόρφωσης που
σχετίζεται με τους
στόχους του 2025, που
προκαλείται σε μεγάλο
βαθμό από παράγοντες
εκτός ελέγχου των
κατασκευαστών, όπως η
έλλειψη ευρείας υποδομής
φόρτισης και κίνητρα
στην αγορά EV. Μια
ισχυρή, περιεκτική και
άμεση αναθεώρηση της
τρέχουσας προσέγγισης
είναι απαραίτητη,
δεδομένου ότι η τρέχουσα
τροχιά αποκλίνει
σημαντικά από τις
προηγούμενες προβλέψεις.
Υπό το πρίσμα των
πρόσφατων οικονομικών
και γεωπολιτικών
προκλήσεων, η ACEA ζητά
επείγουσα ελάφρυνση του
κόστους το 2025 και
ταχεία αναθεώρηση των
προτύπων CO2 τόσο για
ελαφρά όσο και για βαρέα
οχήματα για τη
διασφάλιση της
ανταγωνιστικότητας της
βιομηχανίας της ΕΕ.
Πηγή:
ΑΠΕ-ΜΠΕ
|