| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Δευτέρα,  06/01/2025

        
 

 

 
 
 

 

                 

 

Το 2024 αποδείχθηκε μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για την Boeing, με τον αμερικανικό κατασκευαστή αεροπλάνων να καταγράφει αρνητική απόδοση στο βιομηχανικό δείκτη Dow Jones της Wall Street. Η μετοχή της Boeing σημείωσε πτώση κατά 31%, τη χειρότερη επίδοση μεταξύ των 30 εταιρειών του δείκτη. Η πτώση αυτή την κατέταξε ως τη μεγαλύτερη χαμένη της χρονιάς, αν και πλησίασε κοντά στο να μοιραστεί τον τίτλο με τη Nike, της οποίας η μετοχή μειώθηκε σχεδόν κατά 30% την ίδια περίοδο. Αντίθετα, ο Dow Jones παρουσίασε συνολική άνοδο 13%, με τη Nvidia να ηγείται χάρη στον υπερδιπλασιασμό της τιμής της μετοχής της.

Η χρονιά ξεκίνησε άσχημα για την Boeing όταν, στις 5 Ιανουαρίου, ένα 737 Max της Alaska Airlines έχασε μια πόρτα κατά τη διάρκεια πτήσης. Το γεγονός ότι το αεροπλάνο είχε παραδοθεί μόλις 66 ημέρες πριν, υποδήλωνε ότι το πρόβλημα οφειλόταν στον κατασκευαστή. Μια προκαταρκτική έκθεση του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών επιβεβαίωσε ότι τα μπουλόνια της πόρτας δεν είχαν τοποθετηθεί σωστά στο εργοστάσιο της Boeing. Αυτό το περιστατικό προκάλεσε αναθεώρηση των διαδικασιών της εταιρείας και έντονη κριτική από τους πελάτες και τις ρυθμιστικές αρχές. Ως αποτέλεσμα, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) περιόρισε την παραγωγή του 737 Max σε 38 αεροσκάφη μηνιαίως, ενώ ο διαχειριστής της FAA, Μάικ Γουίτακερ, προειδοποίησε ότι θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος.

Τον Μάρτιο, ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Ντέιβ Καλχούν, παραιτήθηκε και αντικαταστάθηκε τον Αύγουστο από τον Κέλι Όρτμπεργκ, έναν βετεράνο της βιομηχανίας αεροναυπηγικής. Ο Όρτμπεργκ έδωσε προτεραιότητα στην ενίσχυση της μηχανικής και της ποιότητας, μεταφέροντας την έδρα του στο Σιάτλ και πραγματοποιώντας επισκέψεις σε διάφορα εργοστάσια. Ωστόσο, η εταιρεία συνέχισε να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα.

Τον Σεπτέμβριο, το διαστημόπλοιο Starliner επέστρεψε στη Γη χωρίς πλήρωμα, καθώς προβλήματα κατά τη διάρκεια της αποστολής ανάγκασαν τους αστροναύτες να παραμείνουν στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό για οκτώ μήνες, αντί για οκτώ ημέρες. Επιπλέον, περίπου 30.000 εργαζόμενοι της Boeing προχώρησαν σε επτά εβδομάδες απεργίας, διακόπτοντας την παραγωγή. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα νέες καθυστερήσεις στις παραδόσεις του 737 Max και του 777X, το οποίο δεν έχει ακόμα πιστοποιηθεί. Κατά τη διάρκεια της απεργίας, ο Όρτμπεργκ ανακοίνωσε περικοπές προσωπικού κατά 10%, δηλαδή περίπου 17.000 θέσεις εργασίας.

Σε αντίθεση με τη Boeing, η ευρωπαϊκή ανταγωνίστρια Airbus κατέγραψε άνοδο 14% στη μετοχή της το 2024, παραδίδοντας περίπου 760 αεροσκάφη. Παρότι το νούμερο αυτό υπολείπεται ελαφρώς του στόχου των 770 αεροσκαφών, υπερδιπλασιάζει τις παραδόσεις της Boeing, που περιορίστηκαν στα 318 αεροσκάφη.

Ο Όρτμπεργκ έχει εκπονήσει ένα σχέδιο για την αλλαγή της εταιρικής κουλτούρας, δίνοντας έμφαση στη διαχείριση από τα πατώματα των εργοστασίων. Παρά τις δυσκολίες, ο ίδιος παραμένει αισιόδοξος για την ανάκαμψη της εταιρείας, χαρακτηρίζοντάς την ως ένα «μεγάλο πλοίο» που χρειάζεται χρόνο για να αλλάξει πορεία. Το 2025 αναμένεται να είναι καθοριστική χρονιά για την υλοποίηση αυτών των αλλαγών και την επιστροφή της Boeing ως ηγέτιδας στην αεροδιαστημική βιομηχανία.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum