Η
Cosco
αντέδρασε με επίσημη
ανακοίνωση,
επισημαίνοντας ότι έχει
πλήρη συμμόρφωση με τους
τοπικούς και διεθνείς
κανονισμούς, τονίζοντας
ότι καμία από τις
εταιρείες της δεν μπορεί
να χαρακτηριστεί
στρατιωτική. Η εταιρεία
εξέφρασε τη δέσμευσή της
στη διευκόλυνση του
παγκόσμιου εμπορίου και
στη διατήρηση της
συνεργασίας της με τις
Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ
υποσχέθηκε να
συνεργαστεί με τις
αμερικανικές αρχές για
να διασαφηνίσει το
ζήτημα. Σημείωσε επίσης
ότι ο χαρακτηρισμός δεν
συνεπάγεται κυρώσεις
ούτε περιορισμούς στις
διεθνείς της
δραστηριότητες.
Η μαύρη
λίστα του Υπουργείου
Άμυνας των ΗΠΑ, που
περιλαμβάνει και τις
China
State
Shipbuilding
Corp.
και
China
Shipbuilding
Trading
Co.,
αποθαρρύνει τις
αμερικανικές
επιχειρήσεις από το να
συνεργάζονται με τις
συγκεκριμένες εταιρείες,
χωρίς ωστόσο να επιβάλει
κυρώσεις. Μετά τη
δημοσιοποίηση της
λίστας, η μετοχή της
Cosco
σημείωσε πτώση 4,4% στο
Χονγκ Κονγκ, ενώ οι
ναυλαγορές
δεξαμενόπλοιων
προετοιμάζονται για
σημαντική άνοδο στους
ναύλους, θυμίζοντας
προηγούμενη ανάλογη
περίπτωση το 2019.
Συγκεκριμένα, το 2019
δύο θυγατρικές της
Cosco
είχαν υποστεί κυρώσεις
για συναλλαγές με το
Ιράν, γεγονός που
οδήγησε σε απότομη
αύξηση των ναύλων
δεξαμενόπλοιων. Οι τιμές
είχαν εκτιναχθεί, με
τους ναύλους για
υπερδεξαμενόπλοια (VLCC)
να φτάνουν σε επίπεδα
ρεκόρ. Η
Cosco
παραμένει βασικός
παίκτης στον τομέα των
VLCC,
κατέχοντας 45 πλοία που
αντιπροσωπεύουν το 5%
του παγκόσμιου στόλου.
Αναλυτές
εκτιμούν ότι η
ανακοίνωση του Λευκού
Οίκου μπορεί να οδηγήσει
ξανά σε σημαντική αύξηση
των ναύλων, αν η αγορά
επιλέξει να αποφύγει τη
χρήση των πλοίων της
Cosco,
όπως είχε συμβεί το
2019. Οι εξελίξεις αυτές
ενδέχεται να επηρεάσουν
σημαντικά τη ναυτιλιακή
αγορά, προκαλώντας
ανακατατάξεις στις
διεθνείς μεταφορές και
στο παγκόσμιο εμπόριο.
|