Αρχική | Ειδήσεις - Αναλύσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | Marx - Soros | Contact

   

 

Λεωφόρος Αθηνών +

Καθημερινά Σχόλια για τo ελληνικό χρηματιστήριο και τις αγορές...

Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της Φόρμας Επικοινωνίας του GFF

 

 

 

 

00:01 - 13/03/17

 

 

FTSE 25

Γνωστό θα χαρακτηρίζαμε σε γενικές γραμμές το σκηνικό στον FTSE 25, με το δείκτη να κλείνει την Παρασκευή στις 1.727,49 μονάδες (-0,03%) και το μεγάλο στοίχημα (για ολόκληρη την αγορά) για τις επόμενες εβδομάδες να είναι η παραμονή υψηλότερα των πολύ ισχυρών στηρίξεων των 1.710 – 1.720 μονάδων οι οποίες σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να χαθούν, αφού τότε υπάρχει κίνδυνος μιας πτώσης μέχρι τα επίπεδα των 1.655 – 1.665 μονάδων, με κίνδυνο ακόμη μεγαλύτερης πτώσης μέχρι τα επίπεδα των 1.610 – 1.620 μονάδων. Από την άλλη πλευρά, ο στόχος είναι οι αντιστάσεις στα επίπεδα των 1.780 – 1.790 μονάδων.

 
 
 

Τράπεζα Πειραιώς

Στα της Τράπεζας Πειραιώς, όπου μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα μπήκε επιτέλους ένα τέλος στις διοικητικές περιπέτειες, αν υπάρχει ένας τεχνικός στόχος σε αυτή τη χρονική στιγμή, αυτός είναι να μείνει η μετοχή σε επαφή και φυσικά να επιστρέψει υψηλότερα των σημαντικών επιπέδων των 0,176 – 0,177 ευρώ (κλείσιμο 0,173 ευρώ, -2,81%), αφού οριστική απώλεια αυτών των στηρίξεων οδηγεί τη μετοχή στις επόμενες ισχυρές στηρίξεις στα επίπεδα των 0,161 – 0,163 ευρώ (ούτε θέλουμε να αναφερθούμε στο σενάριο της απώλειας και αυτών των στηρίξεων). Από την άλλη πλευρά, με βάση την επιστροφή - παραμονή υψηλότερα των 0,176 – 0,177 ευρώ, ο στόχος είναι η εκ νέου προσέγγιση και την επόμενη φορά διάσπαση των 0,189 – 0,19 ευρώ, κάτι το οποίο το πιθανότερο είναι ότι θα οδηγούσε τη μετοχή προς τα επίπεδα των 0,21 ευρώ.

 
 
 

Motor Oil

 

Με τη μετοχή να κλέβει τις εντυπώσεις και να βρίσκεται στο υψηλότερα σημείο από το 2008, αν υπάρχει ένα ζητούμενο από άποψης τεχνικής ανάλυσης, αυτό είναι να μείνει τις επόμενες εβδομάδες η μετοχή υψηλότερα των 14,40 - 14,50 ευρώ (υπάρχει μια σχετική απόσταση ασφαλείας, κλείσιμο 15,36 ευρώ, +0,72%), έτσι ώστε αφενός η μετοχή να εκτονωθεί τεχνικά (βρίσκεται σε υπερπουλημένα επίπεδα). Σημειώνεται ότι με την μακροπρόθεσμη τάση να είναι θετική και με βάση την προαναφερθείσα παραμονή, ο επόμενος στόχος τίθεται στα επίπεδα των 16,90 – 17,10 ευρώ, στα οποία θα μπορούσε μέχρι και να ολοκληρωθεί το μεγάλο ράλι της μετοχής (τουλάχιστον ένα profit taking), σε σχέση πάντα και με το συνολικό κλίμα στο Χ.Α. 

ΥΓ: Η εταιρεία σήμερα ανακοινώνει και τα αποτελέσματα για τη χρήση του 2016.

 
 
 

ΕΥΑΠΣ

Αρκετό καιρό έχουμε να αναφερθούμε στη διαγραμματική εικόνα της ΕΥΑΠΣ (κλείσιμο 3,54 ευρώ, αμετάβλητη), με την εικόνα συνολικά να είναι σχετικά καλή, το ζητούμενο είναι η παραμονή υψηλότερα των 3,40 – 3,50 ευρώ (ισχυρές στηρίξεις), απώλεια των οποίων θα μας προβλημάτιζε με κίνδυνο η μετοχή να οδηγηθεί στα επίπεδα των 3,00 – 3,10 ευρώ (πριν από αυτά ισχυρές στηρίξεις υπάρχουν στα 3,30 ευρώ). Από την άλλη πλευρά, με βάση την παραμονή υψηλότερα των 3,40 – 3,50 ευρώ, ο επόμενος στόχος είναι οι αντιστάσεις στα επίπεδα των 3,75 – 3,85 ευρώ, 4,00 ευρώ, ενώ διάσπαση όλων αυτών των αντιστάσεων μπορεί να οδηγήσει τη μετοχή προς αισθητά υψηλότερα επίπεδα.

 
 
 

ΟΛΠ

Χωρίς να θεωρούμε ότι η μετοχή είναι τόσο φθηνή στις τρέχουσες αποτιμήσεις, εντούτοις οι προσδοκίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν τον οδηγό για τη μετοχή του ΟΛΠ. Ενδιαφέρουσες λοιπόν θα χαρακτηρίζαμε τις τελευταίες επιχειρηματικές εξελίξεις. Όπως έγραφε η Καθημερινή, διαμετακομιστικό κέντρο μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων για τις δύο από τις τρεις μεγαλύτερες παγκοσμίως συμμαχίες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθίσταται από φέτος ο Πειραιάς. Η υπό την Cosco διοίκηση της ΣΕΠ Α.Ε. που λειτουργεί τους προβλήτες 2 και 3 του ΟΛΠ, βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία με την THE Alliance και έχει ήδη συμφωνήσει με την OCEAN Alliance να χρησιμοποιούνται οι τερματικοί σταθμοί του ΟΛΠ για hub σε περισσότερα από 4 εκατ. των ευρωπαϊκών και μεσογειακών δρομολογίων (services) από την Ασία. Οι συμφωνίες αυτές αναμένεται να ενισχύσουν σημαντικά τη διακίνηση στον Πειραιά. Οι ιδιαίτερα αυξημένοι όγκοι φορτίων που αυτό συνεπάγεται, θα υποστηριχθούν και από την πρόσθετη δυναμικότητα που αποκτά ο ΟΛΠ ενόψει της παράδοσης προς λειτουργία έως τον Ιούνιο και του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ. Διευκρινίζεται πως όλες οι μεγάλες συμμαχίες αλλά και κατά μόνας οι εταιρείες που τις απαρτίζουν όπως και οι λιγοστοί ανεξάρτητοι παίκτες έχουν περιλάβει ως στάση τον Πειραιά. Μάλιστα, σύμφωνα με κύκλους του ΟΛΠ και ο προβλήτας Ι που παρέμενε υπό δημόσια διαχείριση μέχρι πέρυσι έχει αρχίσει να ανεβάζει τη διακίνησή του. Κάτι που αναμένεται να επιταχυνθεί με την ολοκλήρωση της ανακατασκευής του και τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού του στο πλαίσιο του επενδυτικού προγράμματος που τρέχει η εταιρεία.

Οι δύο συμμαχίες που θα χρησιμοποιούν από τον Απρίλιο τον Πειραιά ως hub είναι η THE Alliance και η OCEAN Alliance. Στην OCEAN Alliance συμμετέχουν η CMA CGM, που έχει εξαγοράσει και τη ναυτιλιακή από τη Σιγκαπούρη NOL, η China Cosco Shipping όπως και οι Orient Overseas Container Line και η Evergreen Line. Στην THE Alliance συμμετέχουν οι ιαπωνικές Kawasaki Kisen Kaisha, Mitsui OSK Lines, Nippon Yusen KK, η γερμανική Hapag-Lloyd που έχει εξαγοράσει και την κουβετιανή United Arab Shipping Company, η ταϊβανέζικη Yang Ming Line. Οι εταίροι των δύο παραπάνω ναυτιλιακών σχηματισμών ελέγχουν αθροιστικά στόλο που αντιστοιχεί κοντά στο 40% της διαθέσιμης παγκοσμίως μεταφορικής δυναμικότητας. Θα αντιπαρατεθούν στην τρίτη και μεγαλύτερη συμμαχία της 2M που έχουν συγκροτήσει η Maersk Line και η Mediterranean Shipping Company (MSC). Αν και η MSC χρησιμοποιεί μόνη της τον Πειραιά ως διαμετακομιστικό κέντρο, σε περιορισμένο πάντως εύρος σε σχέση με το παρελθόν, η 2M έχει επιλέξει το αιγυπτιακό λιμάνι Πορτ Σάιντ και το ισπανικό Αλγεσίρας ως κέντρα. Εν τω μεταξύ, ήδη εδώ και λίγους μήνες λειτουργεί πιλοτικά και ο δυτικός προβλήτας ΙΙΙ. Το έργο που ήταν μέρος των επενδύσεων ύψους 230 εκατ. ευρώ που είχε συμφωνήσει η Cosco πολύ πριν από την εξαγορά του ΟΛΠ ανεβάζει τη δυναμικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ κοντά στα 7,5 εκατομμύρια TEU ετησίως. Σημειώνεται πως το 2016 έκλεισε για τον Πειραιά με διακίνηση 3,675 εκατομμύρια TEU, ο οποίος βρέθηκε έτσι στην 8η θέση των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών και στην 3η μεταξύ των μεσογειακών λιμένων με ευρωπαϊκά τελωνεία. Για να αξιοποιηθεί όμως η διπλάσια σχεδόν δυναμικότητα που έχει δημιουργηθεί στον Πειραιά θα απαιτηθούν χρόνος και σκληρή δουλειά.

Οπως υπογραμμίζει το management του Πειραιά στην «Κ», το κλείσιμο των συμφωνιών με τις δύο μεγάλες συμμαχίες δεν σημαίνει αυτομάτως αύξηση της διακίνησης, αφού θα χρειαστεί προσπάθεια για να εξυπηρετηθούν οι εταιρείες με ταχύτητα, ποιότητα και ανταγωνιστικότητα ώστε να
κερδηθεί η εμπιστοσύνη και να μπορέσει η συνεργασία να αποδώσει μακροπρόθεσμα. «Ο αγώνας και η προσπάθεια όχι μόνο θα συνεχιστούν αλλά θα ενταθούν» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Τον Αύγουστο φτάνει η πλωτή δεξαμενή

Για τον Μάιο έχει προγραμματιστεί ο απόπλους της πρώτης από τις δύο πλωτές δεξαμενές από τη Σαγκάη, όπου και ολοκληρώνεται η ναυπήγησή της, η οποία προορίζεται να τοποθετηθεί στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του ΟΛΠ στο Πέραμα. Η δεξαμενή (postpanamax) 80.000 τόνων αναμένεται να φθάσει στον Πειραιά τον Αύγουστο. Με δεδομένη την αυξημένη δυναμικότητά της εκτιμάται πως θα μπορεί να εξυπηρετήσει για εργασίες συντήρησης και επισκευής πολλά από τα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προσεγγίζουν πλέον τον ΟΛΠ. «Οι προσδοκίες της αγοράς για δουλειές είναι αυξημένες αλλά παράλληλα μεγάλη είναι και η πρόκληση για τους εργολάβους και υπεργολάβους να αποκαταστήσουν διεθνώς την αξιοπιστία της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης», σημειώνουν στην «Κ» ναυτιλιακοί κύκλοι. Η Cosco σχεδιάζει να φέρει και δεύτερη, πολύ μεγαλύτερη, πλωτή δεξαμενή 300.000 τόνων (capesize), αλλά η χωροθέτησή της, στην Κυνόσουρα ή στην Ψυττάλεια, προκαλεί ήδη αντιδράσεις από συγκεκριμένα κέντρα κυρίως της Σαλαμίνας.

 
 
 

ΕΚΤ - Κακό σενάριο

Και κλείνοντας με τη διεθνή ειδησεογραφία και όπως έγραφε το Reuters μέχρι τον Μάρτιο του 2018 αναμένουν οι επενδυτές την αύξηση των επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ). Αυτή είναι η εικόνα που σχηματίζεται από τις κινήσεις στην αγορά διαθεσίμων, εκεί όπου μπορούν τράπεζες και εταιρείες να δανειστούν βραχυπρόθεσμα. Οι επενδυτές τοποθετούν υψηλότερα το επιτόκιο Eonia στα προθεσμιακά συμβόλαια απ’ ό,τι στην αγορά σποτ (ή όψεως), η οποία αντανακλά τις προσδοκίες των επενδυτών για σύντομο χρονικό διάστημα 2 ή 3 ημερών. Ειδικότερα, το επιτόκιο στη διατραπεζική αγορά Εonia προσεγγίζει το -0,25%, δηλαδή είναι δέκα μονάδες βάσης πάνω από το -0,35% που ισχύει στην αγορά σποτ ή όψεως. Αυτό το κενό των δέκα μονάδων βάσης υποδεικνύει πως οι αγορές αναμένουν αντίστοιχη αύξηση του επιτοκίου αποδοχής καταθέσεων μέχρι τον Μάρτιο του 2018. Επί του παρόντος, το επιτόκιο αποδοχής καταθέσεων από εμπορικές τράπεζες της ΕΚΤ είναι χαμηλότερο στο -0,40%. 

H ΕΚΤ δεσμεύτηκε να διατηρήσει αμετάβλητη την επεκτατική νομισματική πολιτική της τουλάχιστον έως τα τέλη του τρέχοντος έτους, αλλά άφησε να εννοηθεί ότι δεν υπάρχει επιτακτική ανάγκη για τη λήψη πρόσθετων μέτρων. Το ευρώ και οι αποδόσεις των κρατικών ομολόγων σημείωσαν άνοδο λόγω της συντηρητικότερης στάσης που άφησε να εννοηθεί ότι θα τηρήσει η ΕΚΤ στο μέλλον. Μελλοντικές μεταβολές στην κατεύθυνση της νομισματικής πολιτικής μεταφέρονται από μικρές αλλαγές στη φρασεολογία των κεντρικών τραπεζιτών. Στη συνέντευξη Τύπου μετά τη συνεδρίαση της Πέμπτης, ο πρόεδρος της ευρωτράπεζας δεν χρησιμοποίησε τη φράση ότι «θα χρησιμοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία από το καταστατικό» εάν καταστεί αναγκαίο. «Αυτή η φράση απομακρύνθηκε, για να σηματοδοτήσει ότι δεν υπάρχει ανάγκη για τη λήψη περαιτέρω μέτρων... Αυτή ήταν η αξιολόγηση του διοικητικού συμβουλίου», δήλωσε ο κ. Ντράγκι. Ενας ακόμη μικρός συμβιβασμός προς τα συντηρητικά μέλη του διοικητικού συμβουλίου ήταν η απόφαση να μην παραταθεί το πρόγραμμα παροχής φθηνών δανείων στις τράπεζες μετά τη λήξη του, αν και είναι ανοικτό το ενδεχόμενο αναβίωσής του. Αν και η αλλαγή της φρασεολογίας και η λήξη του προγράμματος παροχής φθηνών δανείων στις τράπεζες δεν είναι τίποτα παραπάνω από μικροεπεμβάσεις στα ισχύοντα μέτρα, οι επενδυτές έλαβαν το μήνυμα για μεγαλύτερες αλλαγές στο μέλλον. Το ευρώ ενισχύθηκε κατά 0,5% και οι τραπεζικές μετοχές σημείωσαν άνοδο 2,2% την ίδια ημέρα της συνεδρίασης της ΕΚΤ επειδή ενισχύθηκαν τα σενάρια για μεγαλύτερο περιορισμό των μέτρων νομισματικής στήριξης μετά ένα χρόνο.

Μόνο και μόνο το γεγονός ότι ο Μάριο Ντράγκι τοποθετείται τόσο ανοικτά έχει πυροδοτήσει εκτιμήσεις για αλλαγές στην κατεύθυνση της νομισματικής πολιτικής», δηλώνει ο Βατσάλα Ντούτα, στρατηγικός της RBC Capital. Oι αναλυτές της Barclays, για παράδειγμα, αναμένουν αύξηση των επιτοκίων από τις αρχές του 2018. Επισημαίνουν σε επιστολή τους πως είναι πολύ πιθανή η αύξηση του επιτοκίου αποδοχής καταθέσεων στο -0,20% μέσα στον επόμενο χρόνο. Οι επενδυτές στην αγορά διαθεσίμων θεωρούν πως υπάρχει 80% πιθανότητα για μια αύξηση της τάξεως των δέκα μονάδων βάσης έως τη συνεδρίαση της 28ης Ιανουαρίου του 2018 και 60% πιθανότητα έως τον Δεκέμβριο του 2017.

Η ΕΚΤ έχει δεχτεί μεγάλες πιέσεις από τη Γερμανία, η οποία είναι η ισχυρότερη οικονομία της Ευρωζώνης, να περιορίσει το πρόγραμμα αγοράς κρατικών ομολόγων, συνολικού ύψους 2,3 τρισ. ευρώ, ή τουλάχιστον να στείλει ένα τέτοιο μήνυμα όσο ανακάμπτει η ανάπτυξη και ο πληθωρισμός. Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Ντράγκι, προσπαθώντας να κρατήσει ισορροπίες ανάμεσα στη γερμανική οικονομία και στον ευρωπαϊκό Νότο, τόνισε πως εάν επιδεινωθούν οι χρηματοπιστωτικές συνθήκες θα παραταθούν τα υφιστάμενα μέτρα για τη διατήρηση των πληθωριστικών πιέσεων σε φυσιολογικά επίπεδα. «Τα σημάδια δεν μας πείθουν πως ο πληθωρισμός ενισχύεται στα επιθυμητά επίπεδα», δήλωσε ο κ. Ντράγκι στους δημοσιογράφους.

Προσωπικά δεν πιστεύουμε ότι η ΕΚΤ θα προχωρήσει τόσο γρήγορα σε αύξηση των επιτοκίων. Όμως και μόνο τη συζήτηση αυτή τη θεωρούμε ένα αρκετά κακό σενάριο για τις πιο ευαίσθητες χώρες, κυρίως του νότου, που το τελευταίο πράγμα που θέλουν είναι αυξήσεις των επιτοκίων.

 
 
 

 

Χρηματιστηριακό Ημερολόγιο

 

13 Μαρ 2017 00:00: ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΑΕ (ΜΟΗ) Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων,

13 Μαρ 2017 00:00: ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΑΕ (ΜΟΗ) Δημοσιοποίηση Αποτελεσμάτων,

13 Μαρ 2017 11:00: ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε. (ΑΝΕΚ) Γενική Συνέλευση, Χανιά

 

 

Συναλλαγές σε Πακέτα

 

10 Μαρ 2017 Stocks

Εταιρεία

Ώρα

Αριθμός χρεογράφων

Τιμή χρεογράφου

Αξία συναλλαγής

ALPHA ΤΡΑΠΕΖΑ Α.Ε.

17:16:07

1.000.000

1,72

1.720.000

ΟΤΕ Α.Ε.

16:33:40

126.130

8,65

1.091.024,5

ΟΤΕ Α.Ε.

12:17:31

40.000

8,73

349.200

ALPHA ΤΡΑΠΕΖΑ Α.Ε.

10:57:35

200.000

1,70

340.000

 
 

Γνωστοποιήσεις Συναλλαγών στο Χ.Α.

 

09/03/17

ΙΑΤΡΙΚΟ ΑΘΗΝΩΝ Ε.Α.Ε.

Συναλλαγές

Λόγος υποβολής

Ημ/νία

Α/Π

Είδος

Αγορά

Πρόσωπο που ασκεί Διευθ. Καθήκοντα

Συναλλασσόμενος

Μέσος όρος τιμής μονάδας

Τεμάχια

Αξία (€)

Ονοματεπώνυμο

Πατρώνυμο

Ιδιότητα

Πλήθος: 1
   

A

9 Μαρ 2017

Α

Μετοχή

ΑΞΙΩΝ ΧΑ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Πρόεδρος ΔΣ

Ο Ιδιος

0,65

3.221

2.093,34

 

Kάντε Trading σε ελληνικές & ξένες μετοχές μέσω της Πλατφόρμας Συναλλαγών με την οποία το GFF συνεργάζεται και κερδίστε bonus εγγραφής (Κάντε Click και Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία οικονομική υπορέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης" - Demo).

Λήψη τώρα!!

 

Τα όσα αναγράφονται σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν σύσταση για αγορά/πώληση ή διακράτηση μετοχών ή άλλων σύνθετων προϊόντων (πχ. CFD) που συνδέονται με τους συγκεκριμένους τίτλους που αναφέρονται.

 

Παλαιότερα Σχόλια

Plus500

 © 2016-2017 Greek Finance Forum

Αποποίηση Ευθύνης....