Αρχική | Ειδήσεις - Αναλύσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | Marx - Soros | Contact

   

 

Από το Marx ως το Soros

Καθημερινή Στήλη με άρθρα για την παγκόσμια οικονομία και όχι μόνο

Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της Φόρμας Επικοινωνίας του GFF

 

 

Το εμπόριο & Η ύφεση

00:01 - 19/06/19

 

 

Αν και η εξαιρετική στάση των κεντρικών τραπεζιτών, οι οποίοι με την αλλαγή στάσης έχουνε συμβάλει τα μέγιστα να αποφευχθούν τα χειρότερα από τις αρχές του χρόνου. Η κατάσταση στην παγκόσμια οικονομία παραμένει αρκετά εύθραυστη. Και μάλιστα κάποιοι λένε ότι ημέρα με την ημέρα η κατάσταση γίνεται όλο και πιο ανησυχητική. Είναι χαρακτηριστικό ότι όπως έγραψε το Reuters πριν από μερικές ημέρες, σε διεθνή κλίμακα, οι εμπορικές συναλλαγές δείχνουν να είναι στάσιμες ή να υποχωρούν σε όλες τις εμπορικά σημαντικές περιφέρειες, ενόσω η παγκόσμια οικονομία τείνει προς ύφεση, και μάλιστα πρώτη φορά μετά το 2008-2009. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, θα ανασχεθεί η αύξηση στην κατανάλωση πετρελαίου και ειδικά για διυλισμένα καύσιμα, όπως το ντίζελ. Ο όγκος των εμπορευμάτων που πέρασε για διεκπεραίωση από σημαντικούς λιμένες, όπως το Λονγκ Μπιτς στην Καλιφόρνια και η Σιγκαπούρη, καθώς και τα εμπορεύματα που πέρασαν από αεροδρόμια-κόμβους, όπως το Χονγκ Κονγκ, το Μέμφις στο Τενεσί των ΗΠΑ, το Λονδίνο και η Φρανκφούρτη, δείχνουν να μην έχουν μεταβληθεί σε σύγκριση με το 2018 ή έχουν μειωθεί κιόλας. Ειδικότερα, στην περίπτωση του διεθνούς αεροδρομίου του Χονγκ Κονγκ, το οποίο αποτελεί και τον μεγαλύτερο κόμβο διακίνησης εμπορευμάτων σε διεθνή κλίμακα, ο όγκος ελαττώθηκε άνω του 5% το τρίμηνο Μαρτίου - Μαΐου σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πριν από έναν χρόνο.

 

Όπως έγραψε το Reuters, στην δε περίπτωση του λονδρέζικου αεροδρομίου Χίθροου, η διεθνής κίνηση εμπορευμάτων μειώθηκε 4,5% το εν λόγω διάστημα και αυτή ήταν και η χειρότερη επίδοσή της από το 2013. Στη Φρανκφούρτη, ο όγκος των εμπορευμάτων από τον Φεβρουάριο έως τον Απρίλιο φέτος περιεστάλη σχεδόν 3%, ενώ στο Μέμφις του Τενεσί η μείωση ήταν της τάξεως του 1%. Αξίζει να σημειωθεί πως η εναέρια μεταφορά προϊόντων επιλέγεται ως μέθοδος για τα πολυτιμότερα και τα πιο ευπαθή, με κριτήριο τον χρόνο ζωής τους. Παρά ταύτα, δεν παύει να είναι ένας αξιόπιστος δείκτης για τη μεταφορά εμπορευμάτων συνολικά, αλλά και για την ευρύτερη οικονομία. Μετακινούμενοι στο θαλάσσιο μέτωπο, θα διαπιστώσουμε ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ελλιμενίστηκαν στη Σιγκαπούρη μετέφεραν όγκο προϊόντων αυξημένο 1% την τριμηνία Μαρτίου - Μαΐου εν συγκρίσει με έναν χρόνο πριν. Σε αντιπαραβολή, όμως, με την αύξηση του 16% το πρώτο τρίμηνο του 2018, θα παρατηρήσουμε σαφή επιβράδυνση φέτος.

 

Οι δείκτες μεταφοράς φορτίου, που αποτυπώνουν τις μελλοντικές τάσεις στην αγορά, δείχνουν πως η επιβράδυνση μάλλον θα εξακολουθήσει και το υπόλοιπο του έτους και πιθανώς να εξελιχθεί σε μια σαφή ύφεση. Οι διεθνείς εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της μεταποίησης αναφέρουν ότι οι νέες παραγγελίες εξαγωγών μειώνονται συνεχώς επί εννέα μήνες στη σειρά και τώρα πλέον ελαττώνονται με τον γρηγορότερο ρυθμό από το 2015-2016, σύμφωνα με τον παγκόσμιο Δείκτη Διευθυντών Προμηθειών της JPMorgan. Επιπροσθέτως, ο δείκτης KOSPI 100 του χρηματιστηρίου της Σεούλ, ο οποίος λογίζεται καλό βαρόμετρο για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου χάρις στη μεγάλη έκθεση των εταιρειών που τον συναπαρτίζουν στη διεθνή αγορά, παρουσίασε πτώση σχεδόν 15% στα τέλη Μαΐου συγκριτικά με τα επίπεδά του πριν από έναν χρόνο. Ο δε δείκτης του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, που αφορά τις προοπτικές του εμπορίου, έχει υποχωρήσει στα πιο χαμηλά επίπεδά του από το 2010.

 

Παλαιότερα Σχόλια

Plus500

 © 2016-2017 Greek Finance Forum

Αποποίηση Ευθύνης....