|
|
|
Ένα χαοτικό σκηνικό, που
δηµιουργεί συνθήκες
αθέµιτου ανταγωνισµού
στον κλάδο, έχουν
δηµιουργήσει τα περίπου
15.500 φορτηγά διεθνών µεταφορών
που έχουν «µεταναστεύσει»
εικονικά στη Βουλγαρία,
αλλά εκτελούν µεταφορικό
έργο στην Ελλάδα.
|
|
|
|
|
|
Ο «Ελληνοβούλγαρος» µεταφορέας,
όπως αποκαλείται µεταξύ
των ανθρώπων του κλάδου,
ζει µε την οικογένειά
του στην Ελλάδα,
απολαµβάνει οφέλη και
παροχές του ελληνικού
κράτους (σχολείο για τα
παιδιά του,
ιατροφαρµακευτική
περίθαλψη, ποιότητα ζωής
κ.ά.), αλλά δεν πληρώνει
ούτε ευρώ σε φόρους,
γιατί η έδρα του είναι
στη Βουλγαρία. Μάλιστα,
στην Ελλάδα εµφανίζεται
ως άνεργος, και µπορεί
να έχει µπει στον νόµο
Κατσέλη και να έχει «κουρέψει»
το στεγαστικό του δάνειο
ή άλλες οφειλές.
Κάπως έτσι περιγράφει
την εικόνα του σηµερινού
τοπίου στις οδικές
εµπορευµατικές µεταφορές
στην Ελλάδα ο πρόεδρος
της Οµοσπονδίας Φορτηγών
Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΟΦΑΕ),
Απόστολος Κενανίδης, και
εξηγεί τον τρόπο µε τον
οποίο τα κενά των
ελεγκτικών µηχανισµών
έχουν επιτρέψει ένα
καθεστώς ανοµίας στον
κλάδο, που δηµιουργεί
συνθήκες αθέµιτου
ανταγωνισµού απέναντι
στις εγχώριες εταιρείες
και τα συνολικά 36.000
φορτηγά που παραµένουν
στη χώρα.
«Οποιος κυκλοφορεί στους
ελληνικούς
αυτοκινητοδρόµους µπορεί
να παρατηρήσει εύκολα
πως τα 8 στα 10 φορτηγά
που κυκλοφορούν έχουν
ξένες πινακίδες. Τα
περισσότερα απ’ αυτά
είναι ελληνοβουλγαρικά»
λέει στο «Εθνος» ο κ.
Κενανίδης και προσθέτει:
«Η απώλεια του µεταφορικού
έργου ξεπερνά το 50% σε
ό,τι αφορά τα εσωτερικά
δροµολόγια».
Ενας Ελληνας µεταφορέας,
που καταθέτει τις
πινακίδες του και την
άδεια διεθνών και
τριγωνικών µεταφορών (άδεια
ΕΔΥΜ), ιδρύει εταιρεία
στη Βουλγαρία, που του
επιτρέπει να συνεχίσει
την επιχειρηµατική του
δραστηριότητα µε έδρα τη
γειτονική χώρα. Με τον
τρόπο αυτό εξασφαλίζει
πολύ µικρότερη φορολογία
-10% έναντι 29% στην
Ελλάδα και µάλιστα µε
δυνατότητα απαλλαγής για
το πρώτο διάστηµα,
χαµηλότερο κόστος µισθοδοσίας
του υπαλλήλου οδηγού,
αλλά και χαµηλότερες
ασφαλιστικές εισφορές.
«Επίσης, έχει τη
δυνατότητα να
υπερτιµολογήσει τα
δροµολόγια,
εισπράττοντας “µαύρα”
χρήµατα, γιατί δεν
γίνεται εδώ διασταύρωση
στοιχείων µε τις
υπηρεσίες της γειτονικής
χώρας» ανέφερε ο
πρόεδρος της ΟΦΑΕ. Η
νοµοθεσία επιβάλλει
περιορισµούς στον αριθµό
των δροµολογίων
εσωτερικών ή διεθνών µεταφορών,
αλλά σύµφωνα µε τον κ.
Κενανίδη η σηµερινή µορφή
των ελεγκτικών µηχανισµών
αφήνει περιθώρια
καταστρατήγησής τους και
δηµιουργίας µιας
κατάστασης ασυδοσίας.
Ο µεταφορέας µε έδρα τη
Βουλγαρία έχει το
δικαίωµα να κάνει µέχρι
τρεις τριγωνικές µεταφορές
(από την Ελλάδα σε ένα
κράτος µη µέλος της ΕΕ),
και συνολικά 52 κατ’
έτος. Επίσης, µπορεί να
πραγµατοποιήσει ως τρία
δροµολόγια εσωτερικών µεταφορών
στην Ελλάδα µε τη µορφή
καµποτάζ. «Τα µεικτά
κλιµάκια ελέγχου, στα
οποία συµµετείχαν και
τελωνειακοί ή εφοριακοί,
υπάλληλοι των υπουργείων
Μεταφορών και Αγροτικής
Ανάπτυξης, έχουν
καταργηθεί από το 2016.
Σήµερα τους ελέγχους
τους κάνουν µόνο
αστυνοµικοί ή λιµενικοί,
οι οποίοι δεν έχουν τη
δυνατότητα και τα µέσα
να ελέγξουν αυτά που
πρέπει να ελεγχθούν και
ουσιαστικά περιορίζονται
µόνο στην τήρηση του
Κώδικα Οδικής
Κυκλοφορίας» ανέφερε ο
πρόεδρος της ΟΦΑΕ και
πρόσθεσε: «∆εν µπορούν
να ελέγξουν αν το έντυπο
της φορτωτικής είναι
παραποιηµένο, αν
υπάρχουν διπλά τιµολόγια
και πλαστά έγγραφα». Ο
κ. Κενανίδης περιέγραψε
την κατάσταση στις
οδικές εµπορευµατικές µεταφορές
στη διάρκεια ηµερίδας
που διοργάνωσε η ΟΦΑΕ
στην Αθήνα και διατύπωσε
το πάγιο αίτηµα του
κλάδου για επαναφορά των
µεικτών κλιµακίων
ελέγχου.
Πηγή: Έθνος
|
|
Greek Finance Forum |
|
Σχόλια Χρηστών |
|
|
|
|
|
|