Στο ρεπορτάζ που
υπογράφει ο Matt Coyne
και δημοσιεύτηκε χθες,
19 Δεκεμβρίου, γίνεται
λόγος για έγγραφα που
κατέθεσαν οι πιστωτές με
τα οποία συνδέουν άμεσα
τον Δ. Μελισσανίδη με
την εταιρεία.
Ειδικότερα το άρθρο
αναφέρει τα ακόλουθα:
«Οι πιστωτές χωρίς
εγγύηση της Aegean
Marine Petroleum
κατηγόρησαν τον ιδρυτή
της, Δημήτρη Μελισσανίδη,
ότι είναι ο ηθικός
αυτουργός μιας
υποτιθέμενης απάτης
αξίας εκατοντάδων
δισεκατομμυρίων δολαρίων
η οποία ενδεχομένως να
συνέβαλε στην χρεοκοπία
της εταιρείας.
Στα πλαίσια της
εξελισσόμενης
διαδικασίας
ανασυγκρότησης της
εταιρείας βάσει του Chapter
11 του αμερικανικού
πτωχευτικού δικαίου, οι
πιστωτές διεκδικούν
δικαιώματα επί των 300
εκατ. δολαρίωνπού
φέρεται να διοχετεύτηκαν
σε εταιρείες – βιτρίνα.
Η Aegean Marine,
εισηγμένη στο
χρηματιστήριο της Νέας
Υόρκης, εταιρεία
προμήθειας ναυτιλιακών
καυσίμων έχει στο
παρελθόν χαρακτηρίσει
αυτές την
επιχειρηματικές
οντότητες ως ελεγχόμενες
από «μη ονομαζόμενο
πρώην συνεργάτη», όμως
τα δικαστικά έγγραφα πού
κατέθεσαν οι πιστωτές
για πρώτη φορά συνδέουν
ευθέως τον κ.
Μελισσανίδη.
Ένας εκπρόσωπος του κ.
Μελισσανίδη ανέφερε ότι
ποτέ δεν τον ανέκριναν
στα πλαίσια οποιασδήποτε
έρευνας πού να διεξήχθη
από την Aegean Marine,
και ότι η εταιρεία
ουδέποτε έθεσε υπόψη του
οποιοδήποτε στοιχείο της
έρευνάς της.
«Για την ακρίβεια, ποτέ
δεν υπήρξε στέλεχος,
υπάλληλος, ή και μέτοχος
της εταιρείας εδώ και
πολλά χρόνια,» ανέφερε
εκπρόσωπος.
«Όταν βγει στην
επιφάνεια όλη η ιστορία,
θα φανεί ότι ο κ.
Μελισσανίδης δεν έπραξε
τίποτα το μεμπτό. Εν τω
μεταξύ, εύχεται στους
πολλούς φίλους του στην
εταιρεία επιτυχία στην
ανασυγκρότησή της,» είπε.
Ο Έλληνας μεγιστάνας της
ναυτιλίας απεσύρθη από
τον ρόλο του υπεύθυνου
εταιρικής ανάπτυξης στην
Aegean Marine το 2016,
αλλά ποτέ δεν
απομακρύνθηκε εντελώς
από την εταιρεία, την
οποία ίδρυσε το 1995.
Αφού πούλησε τις μετοχές
του, παρέμεινε ως
σύμβουλος μέχρι τον
Ιούνιο του 2018, όταν η
εταιρεία ανακοίνωσε ότι
θα διέγραφε ως μη
εισπράξιμα από τον
ισολογισμό της 200 εκατ.
δολάρια. Τρεις μήνες
νωρίτερα, η Aegean
Marine πρότεινε
συγχώνευση αξίας 367
εκατ. δολαρίων με την
εταιρεία ιδιοκτησίας
Μελισσανίδη την HEC
Europe, αλλά ακτιβιστές
– μέτοχοι μπλόκαραν το
deal.
Κατηγορίες
Τον Νοέμβριο η Aegean
Marine ισχυρίστηκε ότι
ο «μη ονομαζόμενος πρώην
συνεργάτης» πίεσε έντονα
τους υπαλλήλους ώστε να
διαιωνίσουν ένα σχέδιο
πού συμπεριελάμβανε
πλαστές τραπεζικές
δηλώσεις, συμβάσεις, και
άλλα ντοκουμέντα,
πληρώνοντας ως και $300
εκατ. σε εταιρείες –
βιτρίνα ιδιοκτησίας του.
Η εταιρεία ισχυρίστηκε
ότι τα δύο-τρίτα αυτού
του ποσού είχαν σκοπό να
κρύψουν κονδύλια πού
διοχετεύτηκαν παράνομα
στην Oil Tank
Engineering &
Construction, άλλη μια
ακόμα εταιρεία πού
φέρεται να είναι
ιδιοκτησίας Μελισσανίδη και
πού επιστρατεύτηκε για
την κατασκευή τερματικού
σταθμού πετρελαίου στα
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Εν τω μεταξύ, η Aegean
Marine, πιεζόμενη από
τον αυξανόμενο
ανταγωνισμό, από
φθίνουσες πιστοληπτικές
γραμμές και με τους
τερματικούς σταθμούς να
έχουν στεγνώσει,
παραλίγο να
ρευστοποιηθεί το
καλοκαίρι. Η εταιρεία
έλαβε χρηματοδοτική
γραμμή ζωής από την
ελβετική εταιρεία
Mercuria Energy Group
και υπέβαλε αίτηση
υπαγωγής στον νόμο περί
χρεοκοπίας τον περασμένο
μήνα. H Mercuria είχε
προτείνει πώληση τύπου «Δούρειος
Ιππος» («Stalking
horse»).
Οι πιστωτές που δεν
έχουν εγγύηση
επιχειρηματολόγησαν στο
δικαστήριο πτωχεύσεων
ότι η Mercuria
προσπαθούσε να
εξαγοράσει την Aegean
Marine σε τιμή ευκαιρίας
και ότι τα έσοδα από τις
απαιτήσεις πού αφορούσαν
την απάτη ήταν από τα
πιο πολύτιμα περιουσιακά
στοιχεία της εταιρείας.
Συμφωνία επετεύχθη
Οι δύο πλευρές κατέληξαν
σε συμφωνία νωρίτερα
αυτόν τον μήνα και μια
από κοινού προσφορά της
Oaktree Capital και της
Hartree Partners ώθησε
την Mercuria να
βελτιώσει την προσφορά
της.
Βάσει της βελτιωμένης
προσφοράς, η οποία
υπόκειται στην έγκριση
δικαστού, η Aegean
Marine θα ανασυγκροτείτο
και οι πιστωτές θα
ελάμβαναν 40 εκατ.
δολάρια, καθώς και όλα
τα έσοδα πού προκύπτουν
από τις απαιτήσεις πού
συνδέονται με την
καταγγελλόμενη απάτη.
Σε έγγραφο πού
καταγράφει την συναλλαγή,
οι πιστωτές θα ελάμβαναν
απαιτήσεις σχετικά με
τους λογαριασμούς που
σχετίζονται με την
διαγραφή των εισπράξιμων
εσόδων, με την απάτη
καθώς και άλλων νομικών
απαιτήσεων πού απορρέουν
από την κατασκευή του
τερματικού σταθμού
πετρελαίου και από την «απάτη
και υπεξαίρεση κονδυλίων
από τον Δημήτρη
Μελισσανίδη, καθώς και
των απαιτήσεων έναντι
των ελεγκτών.
Η Aegean Marine και οι
πιστωτές της ελπίζουν το
νέο σχέδιο να εγκριθεί
μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου,
με την ανασυγκρότηση να
ολοκληρώνεται τον Μάιο».
Πηγή: TradeWinds – in.gr |