Το μεγαλύτερο μέρος της
μακροσκελούς συνέντευξης
στη Wirtschaftswoche αφορά
στη διαχείριση των 14
περιφερειακών
αεροδρομίων στην Ελλάδα,
τα οποία ανέλαβε η
γερμανική εταιρία το
2017. Η Fraport ξεκίνησε
άμεσα με την ανακαίνιση
των αεροδρομίων, που
όμως δεν έχει ακόμη
ολοκληρωθεί. Πότε θα
δουν επιτέλους οι
επιβάτες μεγάλες
βελτιώσεις; «Δυστυχώς
χρειάζεται χρόνος μέχρι
να γίνουν αντιληπτές οι
αλλαγές, ειδικώς όταν
απαιτούνται εκτεταμένα
έργα ή ακόμη και νέες
κατασκευές», απαντά ο
Αλεξάντερ Τσινέλ. «Ωστόσο
όποιος βρέθηκε τις
τελευταίες μέρες στα
αεροδρόμιά μας, όπως εγώ,
βλέπει ότι καταφέραμε
αρκετά μέσα σε λίγο
χρόνο. Παντού
ανακαινίστηκαν οι
τουαλέτες, εν μέρει
μάλιστα σε καλύτερα
επίπεδα από αεροδρόμια
που έχουν καλύτερη
αξιολόγηση. Στο πλαίσιο
αυτό καθαρίσαμε
εξονυχιστικά τους
τερματικούς σταθμούς και
βελτιώσαμε παντού τους
σταθμούς Check-in καθώς
και τα σημεία ελέγχου
και ασφαλείας. Γι΄ αυτό
αναμορφώσαμε το
εσωτερικό των terminal
προκειμένου να
δημιουργήσουμε
περισσότερο χώρο για
χώρους αναμονής καθώς
και καταστήματα και
εστιατόρια. Ωστόσο πολλά
ήταν σε άσχημη κατάσταση
και, όσο κι αν θέλαμε,
δεν μπορούσαμε να τα
καταφέρουμε σε ένα χρόνο».
Ερωτηθείς γιατί οι
επιβάτες, για παράδειγμα
στη Θεσσαλονίκη,
συνεχίζουν να μεταφέρουν
οι ίδιοι τις αποσκευές
τους στα σημεία ελέγχου
αποσκευών αντί να τα
παραδίδουν στα σημεία
Check-in, όπως συμβαίνει
στα περισσότερα
αεροδρόμια του κόσμου, ο
κ. Τσινέλ απαντά ότι
μέχρι το ερχόμενο
καλοκαίρι αυτό θα έχει
αλλάξει στα περισσότερα
αεροδρόμια.
Τεράστιες οι δυνατότητες
στην Ελλάδα
Σε ερώτηση εάν τους είχε
αποθαρρύνει το γεγονός
ότι ορισμένα από τα
αεροδρόμια
βαθμολογούνται συχνά ως
τα χειρότερα του κόσμου,
ο διευθύνων σύμβουλος
της Fraport Greece
απαντά, «αντιθέτως, αυτό
λειτουργεί περισσότερο
ως κίνητρο για μας. Το
δυνατό μας σημείο είναι
να βελτιώνουμε ένα
μέτριο ή και κακό
αεροδρόμιο. Όταν το
ζητούμενο είναι να
βελτιώσεις ένα τέλειο
αεροδρόμιο και να
αυξήσεις την κερδοφορία
του, τότε η προστιθέμενη
αξία μας είναι
περιορισμένη».
Ο Στέφαν Σούλτε από την
πλευρά του υποστηρίζει
ότι στην Ελλάδα υπήρχαν
μεγάλα περιθώρια για να
γίνουν βελτιώσεις και
για να αξιοποιήσει η
εταιρία την τεχνογνωσία
της. «Τα τελευταία πέντε
χρόνια είδαμε πολλά
αεροδρόμια. Ωστόσο σε
κανένα πρότζεκτ οι
προκλήσεις δεν ήταν τόσο
μεγάλες και παράλληλα η
χώρα και το περιβάλλον
τόσο ελκυστικά όσο στην
Ελλάδα. Η Ελλάδα έχει
τεράστιες δυνατότητες
στον τουρισμό, η χώρα
προσφέρει μεγάλη
πολιτιστική και φυσική
πολυμορφία, οι άνθρωποι
είναι εγκάρδιοι και
φιλόξενοι. Είμαστε βαθιά
πεπεισμένοι ότι η Ελλάδα
έχει μπροστά της μεγάλο
μέλλον ως μια από τις
σημαντικότερες
τουριστικές αγορές του
κόσμου».
Κέρδη από το 2020;
Ο επικεφαλής της Fraport
υποστηρίζει ότι η
διαχείριση των 14
ελληνικών αεροδρομίων
δεν αποφέρει
βραχυπρόθεσμο κέρδος
στην Fraport. «Εξαιτίας
των τελών παραχώρησης
και των πρόσθετων τελών,
τα επόμενα χρόνια θα
ωφεληθεί κυρίως το
ελληνικό κράτος». Για
τους μετόχους της
Fraport οι μεγάλες και
μακροπρόθεσμες αυτές
επενδύσεις κάνουν
απόσβεση μετά από 15
χρόνια, όπως λέει.
Εάν ο σχεδιασμός είναι
τόσο μακροπρόθεσμος, όσο
υποστηρίζει, τότε γιατί
προχώρησε η Fraport σε
κατακόρυφη αύξηση των
ενοικίων; Φέραμε τα
ενοίκια στα επίπεδα της
αγοράς, απαντά ο κ.
Τσινέλ, προσθέτοντας ότι
εάν τα ενοίκια ήταν
όντως τόσο υψηλά, δεν θα
υπήρχαν εκατοντάδες
προσφορές από
επιχειρήσεις.
Πάντως και παρότι η
εταιρία σημειώνει
καταρχήν απώλειες, με
τις σχεδιαζόμενες
επενδύσεις να φτάνουν
συνολικά τα 415
εκατομμύρια ευρώ -100
εκατ. ευρώ περισσότερα
από τον αρχικό σχεδιασμό-
η διοίκηση της εταιρίας
είναι απολύτως
ικανοποιημένη. «Η
απόφαση να αναλάβουμε τα
αεροδρόμια στην Ελλάδα»,
επισημαίνει ο κ. Σούλτε,
«είναι μέχρι και σήμερα
100% σωστή. Τα πρόσθετα
έξοδα δεν μας
αιφνιδίασαν. Εξαιτίας
των πολλών επενδύσεων θα
έχουμε την τρέχουσα και
την επόμενη χρονιά
απώλειες. Τα
αποτελέσματα όμως είναι
καλύτερα από τα
αναμενόμενα και έτσι ήδη
το 2020 θα μπορούσε να
υπάρξει κέρδος».
|
|