|
|
|
Είναι μικρά, πτυσσόμενα,
ηλεκτροκίνητα και
φθάνουν τα 20 χλμ/ ώρα.
Τα e-scooter αποτελούν
για πολλούς το μέλλον
των μετακινήσεων στις
πόλεις και όχι μόνο.
Είναι ιδιανική λύση και
για τη Γερμανία;
|
|
|
|
|
|
Όποιος θέλει να δει ήδη
σήμερα πως θα
διαμορφωθεί κατά πάσα
πιθανότητα το μέλλον των
μετακινήσεων στη
Γερμανία θα πρέπει να
ταξιδέψει στην Κοπεγχάγη,
την Αμβέρσα, το Παρίσι,
το Μάλμε και τη Βιέννη
όπου τα e-scooter έχουν
ήδη καθιερωθεί. Ο
γερμανός υπουργός
Συγκοινωνιών Αντρέας
Σόιερ δείχνει
αποφασισμένος να
προωθήσει την χρήση
e-scooter και στη
Γερμανία. Τα αποκαλεί
μάλιστα «πραγματική
εναλλακτική επιλογή για
το αυτοκίνητο».
Στόχος του αρμόδιου
υπουργείου είναι να
οριστεί μέχρι την άνοιξη
το απαραίτητο νομικό
πλαίσιο για την
κυκλοφορία των
ηλεκτρικών πατινιών, τα
οποία αναπτύσσουν
ταχύτητες μέχρι 20
χιλιόμετρα την ώρα.
Μέχρι στιγμής έχει γίνει
γνωστό ότι τα e-scooter
θα χρησιμοποιούν στη
Γερμανία κυρίως
ποδηλατοδρόμους, όπου
υπάρχουν, και σε
διαφορετική περίπτωση
τους δρόμους. Ο αναβάτης
δεν θα οφείλει να φορά
κράνος. Υποχρεωτικά θα
είναι ωστόσο ένα
αυτοκόλλητο σήμα
ασφάλισης, φώτα,
κουδούνι και φρένα.
Έως ότου κυκλοφορήσουν
τα e-scooter και στη
Γερμανία, οι Γερμανοί
μπορούν να παρακολουθούν
τις εξελίξεις στον τομέα
αυτό στις χώρες του
εξωτερικού. Σε πολλές
ευρωπαϊκές πόλεις είναι
κυρίως τέσσερεις
εταιρίες που διεκδικούν
πελάτες: Η γερμανική
Tier, η σουηδική Voi και
οι αμερικανικές Bird και
Lime.
«Η Βιέννη ήταν έτοιμη να
ζητήσει εναλλακτικές
μορφές μετακίνησης»
Η μόδα του e-scooter
ξεκίνησε από την πόλη
του Σαν Φρανσίσκο.
Σήμερα οι επισκέπτες
δεκάδων ευρωπαϊκών
πόλεων έχουν τη
δυνατότητα να
ενοικιάσουν τα ηλεκτρικά
πατίνια. Η νεοφυείς
εταιρεία Tier από το
Βερολίνο επιδιώκει μέχρι
το τέλος τους χρόνου να
είναι παρούσα σε 50
μέχρι 100 μικρές και
μεγάλες πόλεις. Όπως
δηλώνει ο διευθύνων
σύμβουλος Λόρεντς
Λόισνερ θα προτιμούσε να
δει πρώτα τα e-scooter
της εταιρίας τους στη
Γερμανία. Επειδή όμως
δεν υπάρχει ακόμα το
απαραίτητο νομικό
πλαίσιο η Tier ξεκίνησε
από την Αυστρία: «Ο
δήμος Βιέννης ήταν
έτοιμος να ζητήσει
εναλλακτικές μορφές
μετακίνησης. Όμοια
αντιμετώπιση είχαμε και
στις σκανδικαβικές χώρες».
Παρεμφερή άποψη εκφράζει
και η εκπρόσωπος της
Lime Κάρο Χελμ: «Η
Κοπεγχάγη, για
παράδειγμα, διαθέτει
εξαιρετική υποδομή και
φαρδύς ποδηλατοδρόμους
με πολύ καλής ποιότητας
οδόστρωμα».
Η πρώτη γερμανική πόλη
που, από ό,τι όλα
δείχνουν, θα
κυκλοφορήσει σημαντικός
αριθμός e-scooter είναι
η βαυαρική πόλη Βαμβέργη
με περίπου 75.000
κατοίκους. Η εταιρεία
Bird έχει ήδη καταθέσει
προτάσεις για την
ενοικίαση των δικύκλων
της.
«Δεν πρέπει να είναι
οπωσδήποτε μια μεγάλη
πόλη», δηλώνει η
εκπρόσωπος της
αμερικανικής εταιρείας.
Κατά την άποψη της
επιχείρησης συγκοινωνιών
της βαυαρικής πόλης η
ενοικίαση των e-scooter
αποτελεί μοναδική
ευκαιρία για τους
πολίτες να δοκιμάσουν
εναλλακτικούς τρόπους
μετακίνησης και να
αποφύγουν τη χρήση του
αυτοκινήτου τους. Ο
εκπρόσωπος τύπου της
επιχείρησης συγκοινωνιών
Γιαν Γκίσμπεργκ δηλώνει
ότι «στόχος είναι να
προσφερθεί στους πολίτες
μια συμπληρωματική
υπηρεσία. Έτσι για
παράδειγμα όταν θα
κατεβαίνουν από το
λεωφορείο ή το τραμ σε
μια στάση θα έχουν τη
δυνατότητα ενοικίασης
e-scooter για να φθάσουν
στον τελικό τους
προορισμό».
Στέφεν Τρουμπφ, Βέρα
Ένγκελχαρντ
Επιμέλεια: Στέφανος
Γεωργακόπουλος
Deutsche Welle
|
|
Greek Finance Forum |
|
Σχόλια Χρηστών |
|
|
|
|
|
|