Το πρόβλημα έχει να
κάνει με τους ιδιοκτήτες
αυτοκινήτων οι οποίοι θα
δουν το κόστος χρήσης
των οχημάτων τους να «απογειώνεται»
εξαιτίας της αύξηση των
ετήσιων Τελών
Κυκλοφορίας.
Ειδικότερα ο νέος τρόπος
υπολογισμού των εκπομπών
ρύπων WLTP είναι
δεδομένο ότι θα αυξήσει
τις εκπομπές ρύπων των
αυτοκινήτων με
αποτέλεσμα να αυξηθούν
ανάλογα και τα ετήσια
Τέλη Κυκλοφορίας.
Oι αυξήσεις στα Τέλη
Κυκλοφορίας θα
επηρεάσουν σε όσα
αυτοκίνητα ταξινομηθούν
μετά την 1η Σεπτεμβρίου
2019.
Ειδικότερα σύμφωνα με
έρευνα του Newsauto.gr
σε μικρομεσαίο
αυτοκίνητο με χιλιάρη
turbo κινητήρα βενζίνης
τα ετήσια Τέλη
Κυκλοφορίας αυξάνονται
σε 161 ευρώ από 108 ευρώ!
Δηλαδή τα Τέλη
Κυκλοφορίας αυξάνονται
κατά 49%.
Σε μικρομεσαίο SUV με
κινητήρα πετρελαίου
χωρητικότητας 1,7 λίτρου
τα ετήσια Τέλη
Κυκλοφορίας από 148 ευρώ
ανεβαίνουν στα 266 ευρώ!
Δηλαδή τα Τέλη
Κυκλοφορίας αυξάνονται
κατά 79,7%.
Σε άλλο μεσαίο SUV με
υπερτροφοδοτούμενο
βενζινοκινητήρα
χωρητικότητας 1,5 λίτρου
τα ετήσια Τέλη
Κυκλοφορίας από 265 ευρώ
ανεβαίνουν στα 407 ευρώ!
Δηλαδή από την 1η
Σεπτεμβρίου τα Τέλη
Κυκλοφορίας αυξάνονται
κατά 53,5%.
Σε υπερπολυτελές SUV με
turbo diesel κινητήρα
χωρητικότητας 3 λίτρων
τα ετήσια Τέλη
Κυκλοφορίας ανέρχονται
σε 292 ευρώ ενώ από την
1η Σεπτεμβρίου θα
κυμαίνονται σε 595 ευρώ!
Δηλαδή η αύξηση που θα
καταγράψουν θα ανέρχεται
σε 103,7%.
Άμεσες ενέργειες
Η νέα κυβέρνηση που θα
προκύψει από τις εκλογές
της 7ης Ιουλίου θα
πρέπει άμεσα να λύσει
τον γρίφο των Τελών
Κυκλοφορίας 2020 καθώς ο
χρόνος θα είναι πολύ
περιορισμένος μέχρι το
Δεκέμβριο όποτε και
εκπνέει η εξόφλησή τους.
Η αύξηση των εκπομπών
ρύπων θα αλλάξει ριζικά
τα δεδομένα στο ύψος των
Τελών Κυκλοφορίας που
καταβάλλουν οι
ιδιοκτήτες τους ενώ
επίσης ανατρέπει να
δεδομένα και τις
εταιρείες χρονομίσθωσης
αλλά και ενοικίασης
αυτοκινήτων.
Ειδικά μάλιστα τη στιγμή
που πάνω από το 55% των
πωλήσεων στα καινούρια
αυτοκίνητα αφορούν
εταιρικές πωλήσεις είναι
δεδομένο πως και οι
μισθώσεις των καινούριων
αυτοκινήτων αναμένεται
να αυξηθούν εξαιτίας των
υψηλότερων Τελών
Κυκλοφορίας!
Αναγκαία η αλλαγή των
συντελεστών στα Τέλη
Κυκλοφορίας
Στην Ελλάδα τα Τέλη
Κυκλοφορίας είναι 4
ταχυτήτων και
περιλαμβάνουν Τέλη
ανάλογα με τον κυβισμό
του κινητήρα για οχήματα
με 1η Άδεια Κυκλοφορία
έως το τέλος Οκτωβρίου
2010 (διαφορετικά ποσά
ανάλογα με το έτος της
1ης Άδειας Κυκλοφορίας
που ορίζεται πριν το
2000, από 2001 έως 2005
και από 2006 έως
Οκτώβριο του 2010) ενώ
από το Νοέμβριο του 2010
τα Τέλη Κυκλοφορίας
υπολογίζονται σύμφωνα με
τις εκπομπές ρύπων.
Οι εφαρμογή του νέου
προτύπου WLTP θα
επηρεάσει αρνητικά μόνο
τα καινούρια αυτοκίνητα
καθώς για τα παλαιότερα
δεν υπάρχουν στοιχεία
μετρήσεων με το νέο
καθεστώς.
Οπότε στα νέα οχήματα θα
πρέπει να
επαναπροσδιοριστούν οι
συντελεστές και τα όρια
των ρύπων ώστε το κόστος
χρήσης να διατηρηθεί σε
ανεκτά επίπεδα για τους
καταναλωτές και να μην «βουλιάξουν»
οι πωλήσεις καινούριων
αυτοκινήτων που
κατ΄επέκταση θα
προκαλέσουν κλυδωνισμούς
στην ελληνική οικονομία.
Να υπενθυμίσουμε πως τα
ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας
με βάσει τις εκπομπές
ρύπων διαμορφώνονται ως
εξής:
0-90 γρ. CO2 – Μηδέν
ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90
ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98
ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20
ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85
ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45
ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78
ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05
ευρώ / γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 –
3,72 ευρώ / γραμμάριο
Τα αυτοκίνητα στα όποια
τα Τέλη Κυκλοφορίας
υπολογίζονται σύμφωνα με
τις εκπομπές ρύπων
ξεπερνούν το 1,2 εκατ.
μονάδες και πάνω από 2,5
εκατ. οχήματα ιδιοκτήτες
πληρώνουν με βάσει τον
κυβισμό του κινητήρα.
«Εξαφανίζονται» τα
Μηδενικά Τέλη
Κυκλοφορίας
Εκτός από την αύξηση του
κόστους χρήσης η
εφαρμογή του WLTP
αναμένεται να… «εξαφανίσει»
τα αυτοκίνητα με
Μηδενικά Τέλη
Κυκλοφορίας καθώς θα
αυξηθούν και οι ρύποι
στα εν λόγω μοντέλα.
Μάλιστα η αύξηση των
εκπομπών CO2 εξαιτίας
της νέας μέτρησης θα
επηρεάσει όχι μόνο τα
οχήματα με κινητήρες
χαμηλού κυβισμού αλλά
και τα υβριδικά καθώς θα
αυξηθούν και σε αυτά τα
μοντέλα οι ρύποι και
είναι πολύ πιθανό οι
ιδιοκτήτες τους μετά την
1η Σεπτεμβρίου να
επιβαρύνονται με ετήσια
Τέλη Κυκλοφορίας.
Τι φοβούνται οι
κατασκευαστές
Φόρους 413 δισ. ευρώ
εισπράττουν τα 15
κράτη-μέλη της ΕΕ
ετησίως από τους φόρους
στα οχήματα ποσό το
οποίο είναι τριπλάσιο
του προϋπολογισμού της
Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μάλιστα τα έσοδα από την
φορολογία στα οχήματα
αυξήθηκαν κατά 4% το
2018 σε σχέση με το
2017.
Πάντως ολοένα και
περισσότερα κράτη-μέλη
υιοθετούν φορολογία
βάσει των εκπομπών CO2.
Εάν οι εθνικές
κυβερνήσεις απλώς
εφαρμόσουν το υφιστάμενο
σύστημα φόρου CO2 στις
νέες τιμές WLTP, τότε θα
αυξηθεί ραγδαία το
κόστος χρήσης λόγω των
ετήσιων Τελών
Κυκλοφορίας.
Πάντως η Δανία ήδη
εφάρμοσε τον πρώτο φόρο
WLTP στα αυτοκίνητα
αυξάνοντας το κόστος
χρήσης…
Στην Ελλάδα ελπίζουμε η
νέα κυβέρνηση να μην
υιοθετήσει το WLTP ως
έναν επιπλέον τρόπο
αύξησης των εσόδων καθώς
είναι πολύ πιθανό αντί
για άνοδο εσόδων να
καταγραφεί μπαράζ
καταθέσεων πινακίδων
κυκλοφορίας με αντίθετα
από τα προσδοκόμενα
αποτελέσματα.
Ο πρώτος φόρος WLTP
εφαρμόστηκε από την
Δανία ενώ τα υπόλοιπα
κράτη-μέλη έχουν διορία
έως τον Σεπτέμβριο να
εφαρμόσουν το νέο
σύστημα υπολογισμού των
ρύπων και της
κατανάλωσης.
Ο γενικός γραμματέας του
ACEA έχει επισημάνει ότι:
«Οι κυβερνήσεις πρέπει
να διασφαλίσουν ότι η
μετάβαση στο WLTP δεν θα
επηρεάσει αρνητικά τη
φορολογία των οχημάτων.
Εάν δεν το πράξουν, θα
μπορούσε να αυξηθεί η
οικονομική επιβάρυνση
για τους καταναλωτές και
να οδηγήσει σε γενική
σύγχυση».
|
|