|
|
|
Ειδική Επιτροπή έχει
συσταθεί από το
υπουργείο Οικονομικών
για να αλλάξει και πάλι
ο τρόπος υπολογισμού του
τελωνείου στα αυτοκίνητα.
Και επειδή τίποτα δεν
αλλάζει μειούμενο
φορολογικά σ’ αυτή τη
χώρα, ο κίνδυνος αύξησης
των τιμών των νέων
αυτοκινήτων είναι κάτι
από περισσότερο ορατός…
|
|
|
|
|
|
Λίγο πάνω από τα δύο
χρόνια άντεξε ο νέος
τρόπος υπολογισμού του
Τέλους Ταξινόμησης καθώς
σύμφωνα με πληροφορίες
του NewsAuto.gr θα
αλλάξουν ριζικά τα
δεδομένα. Ειδικότερα
σήμερα το Τέλος
Ταξινόμησης στα
καινούρια αυτοκίνητα
υπολογίζεται σύμφωνα με
την Αξία Λιανικής προ
Φόρων και τις εκπομπές
ρύπων και τον τύπο του
αμαξώματος ενώ στα
εισαγόμενα
μεταχειρισμένα για τον
υπολογισμό του
αναλογούντος Τέλους
Ταξινόμησης λαμβάνονται
επιπλέον υπόψη η πρώτη
κυκλοφορία των οχημάτων
και τα χιλιόμετρα που
αυτά έχουν διανύσει.
Τώρα το οικονομικό
επιτελείο εξετάζει να
αλλάξει ριζικά όλα τα
παραπάνω και το Τέλος
Ταξινόμησης των
Αυτοκινήτων να
υπολογίζεται με βάση τον
κυβισμό του κινητήρα,
την ιπποδύναμη, τις
εκπομπές ρύπων και την
αξία του.
Ο λόγος που δόθηκε
εντολή να αλλάξει και
πάλι ο τρόπος
υπολογισμού του Τέλους
Ταξινόμησης έχει να
κάνει με το γεγονός οι
συντελεστές που ορίζουν
το Τέλος Ταξινόμησης ανά
Αξίες Λιανικής προ Φόρων
έχουν δημιουργήσει
τρομερές δυσλειτουργίες
τόσο στις εισαγωγικές
εταιρείες όσο και στις
τελωνειακές αρχές.
Βέβαια δεν έχει
εγκαταλειφτεί ακόμη το
σενάριο της παραμονής
στο ισχύον καθεστώς με
την εφαρμογή, όμως,
κλιμακωτών χρεώσεων,
πρακτική που θα μπορούσε
να εξορθολογήσει την
κατάσταση και να κάνει
πιο δίκαιο τον υπάρχοντα
νόμο.
Επίσης η έλλειψη
τιμοκαταλόγων με Αξίες
Λιανικής προ Φόρων έχει
δημιουργήσει τεράστια
προβλήματα στον
υπολογισμό του Τέλους
Ταξινόμησης.
Παράλληλα υπάρχουν
κάποιες εισαγωγικές που
δεν υπάρχουν πια ή οι
κατασκευαστές έχουν
αλλάξει εισαγωγέα με
αποτέλεσμα επίσης να μην
υπάρχουν τιμοκατάλογοι.
Από την άλλη μεριά οι
νέοι εισαγωγείς δεν
μπορούν να δημοσιεύσουν
τιμοκαταλόγους με Αξίες
Λιανικών Τιμών προ φόρων
για προγενέστερα έτη
καθώς για την
συγκεκριμένη περίοδο δεν
υπήρξε εισαγωγέας και το
Τέλος Ταξινόμησης πριν
τον Ιούνιο του 2016
υπολογίζονταν σύμφωνα με
τη Χονδρική Εργοστασιακή
Αξία. Όσον αφορά στα
εισαγόμενα
μεταχειρισμένα η έλλειψη
τιμοκαταλόγων
δημιουργούν έναν… «υπολογισμό
στο περίπου» για το πόσο
θα μπορούσε να κοστίσει
η εισαγωγή ενός
επιβατικού αυτοκινήτου.
Ειδική Επιτροπή!
Η Ειδική Επιτροπή που
έχει συσταθεί από το
υπουργείο Οικονομικών
συνεδριάζει εδώ και
καιρό αλλά όπως φαίνεται
τα μέλη της δεν μπορούν
να συμφωνήσουν σε ένα
κοινά αποδεκτό μοντέλο
με βάση το οποίο θα
υπολογίζεται το νέο
Τέλος Ταξινόμησης με
αποτέλεσμα το νέο
σύστημα να είναι
χειρότερο από το
προηγούμενο και βέβαια
το Δημόσιο να χάσει
έσοδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες
το νέο σύστημα που
επιδιώκει να περάσει το
οικονομικό επιτελείο
περιλαμβάνει τον
υπολογισμό του Τέλους
Ταξινόμησης στα
καινούρια αυτοκίνητα από
τον κυβισμό του κινητήρα,
την ιπποδύναμη, τις
εκπομπές ρύπων αλλά και
την Αξία.
Ωστόσο τα επικίνδυνα
σημεία του νέου τρόπου
υπολογισμού έχουν να
κάνουν με τον κυβισμό
καθώς όλα σχεδόν τα
εργοστάσια παραγωγής
κατασκευάζουν πλέον
κινητήρες χαμηλού
κυβισμού με αντίστοιχες
ιπποδυνάμεις και
εκπομπές ρύπων ενώ στο
θέμα των Αξιών είναι
γνωστό ότι τα εργοστάσια
μπορούν να δηλώνουν
όποιες Αξίες επιθυμούν
σε αντίθεση με τους
Έλληνες εισαγωγείς.
Αποτέλεσμα των παραπάνω
θα είναι να δημιουργηθεί
μια τεράστια σύγχυση και
πάλι μεταξύ τελωνειακών
και εκτελωνιστών στις
διαδικασίες εισαγωγής
καινούριων αυτοκινήτων
ενώ στα εισαγόμενα
μεταχειρισμένα θα
επικρατήσει ένα χάος. Πέραν
των παραπάνω κάποιο
μέλος της Ειδικής
Επιτροπής πρότεινε να
συμπεριληφθεί στον
υπολογισμό του Τέλους
Ταξινόμησης και η ροπή!
Αλλά ευτυχώς κάποια άλλα
μέλη πιο ψύχραιμα το
διαβεβαίωσαν πως οι
τιμές της ροπής
διαφέρουν από μοντέλο σε
μοντέλο εξαιτίας μικρών
διαφορών στον εξοπλισμό.
Το θέμα αλλαγής του
τρόπου υπολογισμού του
Τέλους Ταξινόμησης από
την Ειδική Επιτροπή
επίσης μπορεί να «τιναχθεί»
στον αέρα ανά πάσα
στιγμή εξαιτίας των
πιθανών εκλογών που
μπορεί να προκηρύξει η
κυβέρνηση ανά πάσα
στιγμή.
Οπότε όλα τα παραπάνω θα
μείνουν ως σχέδια επί
χάρτου καθώς σε καμία
περίπτωση η νέα
κυβέρνηση δεν θα
ακολουθήσει το σχέδιο
της προηγούμενης ηγεσίας…
Μέχρι λοιπόν να
ξεκαθαρίσει το τοπίο και
κανείς να μην λαμβάνει
αποφάσεις το Τέλος
Ταξινόμησης θα
υπολογίζεται ως έχει και
ισχύει από την 1η
Ιουνίου 2016 με τα όποια
τεράστια προβλήματα έχει
προκαλέσει τόσο στα
κρατικά έσοδα όσο και
στην αγορά!
Επίσης η Ειδική Επιτροπή
έχει αντιληφθεί πως
περίπου το 75% των
καινούριων αυτοκινήτων
που εκτελωνίζονται
αφορούν σε μικρά οχήματα
με πολύ χαμηλό Τέλος
Ταξινόμησης και
εξετάζουν πολύ σοβαρά το
ενδεχόμενο τα εν λόγο
οχήματα να
εκτελωνίζονται
καταβάλλοντας οι
εισαγωγικές τους το
ελάχιστο ποσό των 300
ευρώ ανά μονάδα
καταργώντας όλες τις
περιττές γραφειοκρατικές
διαδικασίες.
Βέβαια, αν συμβεί κάτι
τέτοιο, θα πρέπει να
βρεθεί τρόπος να
αντιμετωπιστούν οι
αθρόες εισαγωγές
ιδιαίτερα παλαιών,
κακοσυντηρημένων και
ρυπογόνων αυτοκινήτων
πέραν τις 15ετίας ή
ακόμη και 20ετίας, τα
οποία, δυστυχώς έχουν
πλημυρίσει την αγορά…
Τι ισχύει σήμερα
Η πρώτη μεγάλη αλλαγή
στον τρόπο υπολογισμού
του Τέλους Ταξινόμησης
έγινε την 1η Ιουνίου
2016 όποτε και πλέον
υπολογίζονταν σύμφωνα με
την Αξία Λιανικής προ
Φόρων, τις εκπομπές
ρύπων αλλά και το
αμάξωμα.
Τα νέα τέλη ταξινόμησης
υπολογίζονται με βάση
τους ακόλουθους
συντελεστές:
· 4% επί της λιανικής
τιμής εφόσον αυτή δεν
υπερβαίνει τις 14.000
ευρώ
· 8% επί της λιανικής
τιμής εφόσον αυτή
κυμαίνεται από 14.001
έως και 17.000 ευρώ
· 16% επί της λιανικής
τιμής για Ι.Χ με τιμή
προ φόρων από 17.001 έως
και 20.000 ευρώ
· 24% επί της λιανικής
τιμής για Ι.Χ με τιμή
από 20.001 έως και
25.000 ευρώ
· 32% επί της λιανικής
τιμής για Ι.Χ με τιμή
από 25.000 ευρώ και πάνω
Τα τέλη ταξινόμησης που
θα προκύπτουν με βάση
τους παραπάνω
συντελεστές θα
προσαυξάνονται ή θα
μειώνονται ανάλογα με
τις εκπομπές ρύπων.
Ειδικότερα, για εκπομπές
διοξειδίου του άνθρακα
έως 100 γραμμάρια ανά
χιλιόμετρο θα
προβλέπεται έκπτωση στα
τέλη ταξινόμησης κατά
5%, ενώ για εκπομπές
διοξειδίου του άνθρακα
από 101 έως και 120
γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
δεν προβλέπεται καμία
μεταβολή.
Στη συνέχεια προβλέπεται
προσαύξηση των τελών
ταξινόμησης σε ποσοστό:
* 10% για εκπομπές ρύπων
από 121 έως και 140
γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
* 20% για εκπομπές ρύπων
από 141 έως και 160
γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
* 30% για εκπομπές ρύπων
από 161 έως και 180
γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
* 40% για εκπομπές ρύπων
από 181 έως και 200
γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
και
* 60% για εκπομπές ρύπων
από 201 έως και 250
γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Για τα μεταχειρισμένα
επιβατικά αυτοκίνητα η
φορολογητέα αξία για την
επιβολή του τέλους
ταξινόμησης θα μειώνεται
περαιτέρω ποσοστιαία με
τη χρήση συντελεστή 0,10
αντί 0,30 που ισχύει για
κάθε 500 επιπλέον
χιλιόμετρα που έχουν
διανυθεί από τον ετήσιο
μέσο όρο.
Επιβάλλεται τέλος
ταξινόμησης και στα
υβριδικά αυτοκίνητα, με
συντελεστές μειωμένους
κατά 50% σε σύγκριση με
τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.
|
|
Greek Finance Forum |
|
Σχόλια Χρηστών |
|
|
|
|
|
|