Αρχική | Ειδήσεις - Αναλύσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | Marx - Soros | Contact

 

07:45 - 27/11/18

“Για μισθούς και προσλήψεις στο Δημόσιο διατέθηκε το αποθεματικό του 2017” .... & Πολλές επισημάνσεις....

 

Για την χρηματοδότηση προσλήψεων και μισθοδοσίας στο Δημόσιο χρησιμοποίησε η κυβέρνηση μέρος του αποθεματικού του προϋπολογισμού το 2017.

 

 

Το αποθεματικό συνήθως προορίζεται για την κάλυψη έκτακτων αναγκών, όπως η χορήγηση βοηθημάτων μετά από φυσικές καταστροφές. Ωστόσο, η κυβέρνηση χρησιμοποίησε μέρος των πόρων για τακτικές δαπάνες, γεγονός που της επέτρεψε να διατηρήσει το πρωτογενές υπερπλεόνασμα. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από έρευνα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το περσινό έτος η κυβέρνηση χρησιμοποίησε το αποθεματικό για την πληρωμή μισθών ύψους 64,8 εκατομμυρίων ευρώ στις δημόσιες συγκοινωνίες, για την κάλυψη επιχορήγησης ύψους 61,6 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και για την καταβολή 23,8 εκατ. ευρώ για πανεπιστημιακά συγγράμματα.

Ακόμα 294 χιλιάδες ευρώ διατέθηκαν για δέκα συμβούλους του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Νίκου Παππά, ενώ σχεδόν 12 εκατομμύρια διοχετεύτηκαν για την χρηματοδότηση πολιτικών κομμάτων.

Αυτή η στρατηγική εν μέρει επέτρεψε στο υπουργείο Οικονομικών να καταγράψει το ψηλό πλεόνασμα του 2017, το οποίο με την σειρά του δρομολόγησε την χορήγηση του κοινωνικού μερίσματος στο τέλος της χρονιάς.

Δεν είναι γνωστό εάν αυτή η πρακτική έχει συνεχιστεί το τρέχον έτος.

Πέραν όμως των παραπάνω, στην έκθεση του ελεγκτικού συνεδρίου υπάρχουν επισημάνσεις για τους λόγους διόγκωσης των χρεών στις εφορίες, για το διόλου ελκυστικό πλαίσιο ρυθμίσεων και για τον τεράστιο όγκο των ληξιπρόθεσμων οφειλών που θεωρούνται χαμένη υπόθεση. 

 

Χαρακτηριστική είναι η αναφορά στην έκθεση: «έναντι των ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων κατά την 31η.12.2016, εντός του οικονομικού έτους 2017 εισπράχθηκε ποσό 2.816,20 εκατ. ευρώ ή ποσοστό μόλις 3%. Οι ανωτέρω επιδόσεις καταδεικνύουν αδυναμία των εισπρακτικών μηχανισμών να προβούν στην είσπραξη των φόρων εντός του οικονομικού έτους δημιουργίας των συγκεκριμένων απαιτήσεων, τη μη επίτευξη του στόχου των ρυθμίσεων των οφειλών φορολογουμένων και το ατελέσφορο του φορολογικού συστήματος, για τον προσδιορισμό του οποίου πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η πραγματική φοροδοτική ικανότητα των πολιτών, που βαρύνονται τελικώς με την καταβολή των φόρων».

 

Πέραν όμως των παραπάνω, το ελεγκτικό συνέδριο σχολιάζει:

 

• Ασάφεια  και  ελλιπής  εφαρμογή  του  νομικού  πλαισίου  αναφορικά  με  τον  ορισμό  της  έννοιας του  ληξιπρόθεσμου  μιας  υποχρέωσης  επιστροφής  φόρου  και  της  τοκοφορίας  της  ίδιας υποχρέωσης,  πολυπλοκότητα  της  φορολογικής  νομοθεσίας  και  πολυνομία. 
• Ύπαρξη  μη  εκκαθαρισμένων  χειρόγραφων  δηλώσεων  Φόρου  Εισοδήματος  Φυσικών Προσώπων  (Φ.Ε.Φ.Π.)  και  Φόρου  Εισοδήματος  Νομικών  Προσώπων  (Φ.Ε.Ν.Π.) παλαιότερων  ετών. 
• Μη  λεπτομερής  απεικόνιση  στις  οικονομικές  αναφορές  της  Ανεξάρτητης  Αρχής  Δημοσίων Εσόδων  (Α.Α.Δ.Ε.)  και  του  Γενικού  Λογιστηρίου  του  Κράτους  (Γ.Λ.Κ.)  της  χρονολογικής ωρίμανσης  των  υποχρεώσεων  από  επιστροφές  φόρων.
• Καθυστερήσεις  στην  εξόφληση  των  υποχρεώσεων  από  επιστροφές  φόρων  εισοδήματος  και Φ.Π.Α.  για  διάστημα  μεγαλύτερο  των  90  ημερών. 
• Μη  τήρηση  της  νομοθεσίας  περί  υποχρέωσης  καταβολής  τόκων  επί  αχρεωστήτως καταβληθέντων  φόρων. 
• Μη  τήρηση  της  σειράς  χρονολογικής  προτεραιότητας  (μέθοδος  F.I.F.O.)  κατά  την  εξόφληση των  υποχρεώσεων  επιστροφής  φόρων.   
• Ελλιπές  νομικό  και  κανονιστικό  πλαίσιο,  όσον  αφορά  στις  διαδικασίες  λήψης  και  χρήσης  της ειδικής  χρηματοδότησης  από  τον  Ευρωπαϊκό  Μηχανισμό  Σταθερότητας  (Ε.Μ.Σ.)  για  την αποπληρωμή  ληξιπρόθεσμων  υποχρεώσεων  από  επιστροφές  φόρων  της  Α.Α.Δ.Ε.. 
• Ύπαρξη  διαφορών  ως  προς  τον  προσδιορισμό  των  εκκρεμών  υποχρεώσεων  και  των εξοφλήσεων,  σε  σχέση  με  τις  αναφορές  της  Α.Α.Δ.Ε.,  εξαιτίας  κυρίως  του  γεγονότος  ότι  τα γραμμάτια  τρίτων  δεν  περιλήφθηκαν  στις  υποχρεώσεις,  αλλά  στις  εξοφλήσεις.

• Αδυναμίες στη  διαδικασία  αυτόματου  συμψηφισμού  υποχρεώσεων  της  Κεντρικής Διοίκησης  και  της  Γενικής  Κυβέρνησης  με  χρέη  προς  την  Α.Α.Δ.Ε.  (απαιτήσεις  της).

• Μη  διασύνδεση  των  πληροφοριακών  συστημάτων  της  Α.Α.Δ.Ε (Ο.Π.Σ.  ELENXIS και  Ο.Π.Σ.  TAXIS)  και  αδυναμία  εξαγωγής  πληροφόρησης  για  επιστροφές  φόρων  που βρίσκονται  σε  διαδικασία  ελέγχου. 

• Αδυναμίες  στη  διαδικασία  εφαρμογής  των  Κριτηρίων  Στόχευσης  Ελέγχων  (Risk Analysis). 

• Έλλειψη  δυνατότητας  παρακολούθησης  δεδομένων  και  εξαγωγής  πληροφόρησης  από το  Ο.Π.Σ  TAXIS  σε  επίπεδο  Δ.Ο.Υ.  για  την  παρακολούθηση  των  στατιστικών στοιχείων  και  των  οικονομικών  μεγεθών  αναφορικά  με  τις  εκκρεμείς  υποχρεώσεις επιστροφών.   

• Έλλειψη  διασύνδεσης  του  πληροφοριακού  Συστήματος  Ο.Π.Σ.  ΤΑΧΙS  με  τα πληροφοριακά  συστήματα  εξωτερικών  φορέων  και  ελεγκτικών  μηχανισμών (Κτηματολόγιο,  Ελληνικά  Χρηματιστήρια  Α.Ε,  Τειρεσίας,  Τράπεζες  κ.λπ.).  

• Έλλειψη  αυτοματοποιημένης  διαδικασίας  διασταύρωσης  μεταφερόμενων  υπολοίπων από  αιτήσεις  επιστροφής  Φ.Π.Α..   

• Υποχρεώσεις  επιστροφής  φόρων  που  καθίστανται  ληξιπρόθεσμες  λόγω  μη αυτοματοποιημένης  τακτοποίησής  τους  με  τις  αντίστοιχες  φορολογικές  οφειλές  που εξοφλήθηκαν  μέσω  Τραπεζών.   

• Καθυστέρηση  (μεγαλύτερη  των  90  ημερών)  στο  χρόνο  περαίωσης  των  ελέγχων επιστροφών  φόρων.   

 

Greek Finance Forum

 

Σχόλια Χρηστών

HTML Comment Box is loading comments...

 

 

 

 

 

Plus500

Trading σε ελληνικές μετοχές μέσω της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης" - Demo). 

Λήψη τώρα!

 © 2016-2017 Greek Finance Forum

Αποποίηση Ευθύνης....