Αρχική | Ειδήσεις - Αναλύσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | Marx - Soros | Contact

 

00:01 - 21/08/18

ΔΝΤ: Ο μακρύς δρόμος της ηλεκτροκίνησης

 

Η αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει τροφοδοτηθεί εν μέρει από την πτώση του κόστους των μπαταριών ιόντων λιθίου-που καθοδηγούνται από την τεχνολογική πρόοδο - που τροφοδοτούν τα πάντα, από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι τα smartphones.  

 

 

Το λίθιο και το κοβάλτιο είναι κρίσιμα συστατικά στις μπαταρίες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα . Η ταχεία αύξηση της ζήτησης για επαναφορτιζόμενες μπαταρίες οδήγησε τώρα σε αυτές τις τιμές των πρώτων υλών και δημιούργησε ανησυχίες σχετικά με ενδεχόμενες αστοχίες κοβαλτίου και λιθίου που θα μπορούσαν να επιβραδύνουν την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων.

 

Η τιμή του κοβαλτίου αναμένεται να παραμείνει υψηλή λόγω της περιορισμένης προσφοράς και της αυξανόμενης ζήτησης.

 

Η τιμή του ανθρακικού λιθίου αυξήθηκε κατά περισσότερο από 30 τοις εκατό το 2017. Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η άνοδος της τιμής του κοβαλτίου, η οποία έχει αυξηθεί κατά 150 τοις εκατό μεταξύ Σεπτεμβρίου 2016 και Ιουλίου 2018. Και όπως φαίνεται στο διάγραμμα της εβδομάδας Οι παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές του Απριλίου , οι βραχίονες τιμών κοβαλτίου δεν έχουν ιστορικό προηγούμενο.

 

 

 

Σε αντίθεση με το λίθιο, η τιμή του κοβαλτίου αναμένεται να παραμείνει υψηλή λόγω της περιορισμένης προσφοράς και της αυξανόμενης ζήτησης. Το 2016, περισσότερο από το 50% της συνολικής προσφοράς κοβαλτίου προήλθε από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.

 

Οι τιμές του κοβαλτίου ήταν επίσης ασταθείς λόγω των ανασφαλών αλυσίδων εφοδιασμού. Το διάγραμμα δείχνει επίσης ότι από το 1915 υπήρξαν τέσσερα επεισόδια έκρηξης τιμών. Αυτά κατά τη διάρκεια των ετών 1978-81 και 1995-96 προκάλεσαν απότομες απαντήσεις: η παγκόσμια παραγωγή αυξήθηκε κατά 54,1 και 36,1 τοις εκατό το 1983 και το 1995, αντίστοιχα, σημαντικά υψηλότερη από τον μέσο όρο των 50 ετών 4,8 τοις εκατό. Η ανοδική πορεία των τιμών από το 2016 και οι τιμές συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης για το 2018-19 δείχνουν ότι η ιστορία μπορεί να επαναληφθεί και η παραγωγή θα μπορούσε να επιταχυνθεί ακόμη περισσότερο, τουλάχιστον προσωρινά. Πράγματι, οι τιμές του κοβαλτίου μειώθηκαν κάπως τους τελευταίους μήνες, μετά από τις ισχυρές αυξήσεις της παραγωγής στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και τη μειωμένη ζήτηση από την Κίνα.

 

Ωστόσο, ορισμένες εξελίξεις θα μπορούσαν να περιορίσουν αυτή την αστάθεια των τιμών. Αυτές περιλαμβάνουν την αυξημένη ανακύκλωση του κοβαλτίου και τις νέες τεχνικές εξόρυξης πρωτογενούς παραγωγής.

 

Ίσως το πιο σημαντικό, η τεχνολογία μπαταριών συνεχίζει να βελτιώνεται και θα μπορούσε να σταματήσει την αύξηση των τιμών του κοβαλτίου. Μία από τις κορυφαίες εναλλακτικές λύσεις για την ιδέα της μπαταρίας ιόντων λιθίου - η μπαταρία στερεάς κατάστασης - θα σήμαινε μικρότερες και πιο ενεργειακά πυκνές μπαταρίες που δεν χρειάζονται κοβάλτιο.

 

Η συνεχής έρευνα και καινοτομία σε αυτόν τον τομέα θα μπορούσε να επιφέρει περαιτέρω πρόοδο στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων και των φορητών ηλεκτρονικών.

 

Πηγή: ΔΝΤ

 

Greek Finance Forum

 

Σχόλια Χρηστών

HTML Comment Box is loading comments...

 

 

 

 

 

Plus500

Trading σε ελληνικές μετοχές μέσω της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης" - Demo -Kερδίστε bonus εγγραφής ). 

Λήψη τώρα!

 © 2016-2017 Greek Finance Forum

Αποποίηση Ευθύνης....