|
|
|
Το Boeing 737 βρίσκεται
παντού. Αν έχετε
επιβιβαστεί σε μια
εμπορική πτήση τα
τελευταία 50 χρόνια,
υπάρχει μεγάλη
πιθανότητα να πετάξατε
με το συγκεκριμένο
αεροσκάφος. Αυτό
οφείλεται στο ότι η
Boeing έχει πουλήσει ένα
μεγάλο αριθμό αυτών. Από
το 1965, ο τιτάνας της
αμερικανικής
αεροναυπηγικής έχει
λάβει παραγγελίες για
τον εντυπωσιακό αριθμό
των 14.985 για το
συγκεκριμένο αεροσκάφος.
Αυτή είναι, λοιπόν, η
ιστορία του εντυπωσιακού
αεροσκάφους.
|
|
|
|
|
|
1. ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΧΕΔΙΑ
Το 1964, η Boeing
ξεκίνησε να εργάζεται σε
ένα στενό αεροσκάφος
50-60 θέσεων,
σχεδιασμένο για πτήσεις
μεταξύ 50 και 1.000
μιλίων. Θα ήταν επίσης
περίπου το μισό του
μεγέθους του μικρότερου
τζετ της Boeing, εκείνη
την περίοδο, του 727.
2. ΤΟ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑ
Το αεροσκάφος 737 που
κυκλοφόρησε τον
Ιανουάριο του 1967 έγινε
γνωστό ως το «Baby
Boeing». Το πρώτο 737
είναι αυτό που σήμερα θα
χαρακτηρίζαμε ως
περιφερειακό τζετ.
3. ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ
Οι πρώτοι πελάτες της
Boeing που παρήγγειλαν
το 737 ήταν η Lufthansa,
η United, και η
Malaysia-Singapore
Airlines, προκάτοχος των
σημερινών Malaysia
Airlines και Singapore
Airlines.
4. Η ΠΡΩΤΗ ΠΤΗΣΗ
Τον Δεκέμβριο του 1967,
η Boeing παρέδωσε την
πρώτη φουρνιά των
737-100 στην Lufthansa.
Στο αεροσκάφος τελικά
δόθηκε το ψευδώνυμο
«Bobby», από έναν
χαρακτήρα σε παιδικό
βιβλίο, που η εταιρεία
έδινε στους μικρούς
ταξιδιώτες.
5. ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΕ ΤΟ
ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΤΟΥ
ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ
Το πρωτότυπο του Boeing
737 δεν μπήκε ποτέ σε
εμπορική υπηρεσία και
αντ’ αυτού λειτούργησε
για κάποιες δεκαετίες ως
πλατφόρμα δοκιμών της
NASA. Το αεροσκάφος
μπορεί πλέον να βρεθεί
στο Μουσείο Πτήσεων στο
Σιάτλ.
6. ΟΙ «ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ» ΤΟΥ
Στα μέσα της δεκαετίας
του 1980, η αγορά για
στενά αεροσκάφη δέχτηκε
ένα σημαντικό πλήγμα με
την εισαγωγή της «οικογένειας»
του Airbus A320. Η
ευρωπαϊκή Airbus κατάφερε
τελικά να κυκλοφορήσει
τον πρώτο πραγματικό
ανταγωνιστή του 737.
7. Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗ
BOEING
Ως αντίδραση σε αυτή την
απειλή, η Boeing
κυκλοφόρησε την τρίτη
γενιά των 737 το 1993.
Τα Boeing
737-600,-700,-800,-900,
και -900ER θα γινόνταν
γνωστά ως τα «Next
Generation».
8. ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣ
Κατά την πάροδο των
χρόνων, το ότι ήταν
οικονομικό και αξιόπιστο
έκανε το Boeing 737 μια
δημοφιλή επιλογή για
πολλές εταιρείες, από
τις χαμηλού κόστους
νεοφυείς μέχρι μεγάλες
πολυεθνικές.
9. Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟ
ΣΤΡΑΤΟ
Η ευελιξία του το έκανε
εύχρηστο για
στρατιωτικές υπηρεσίες,
τόσο για τη μεταφορά,
όσο και ως τακτικό
αεροσκάφος. Υπάρχει
επίσης και η εκδοχή του
σε φορτηγό αεροσκάφος.
Το 737 μετετράπη ακόμα
και σε ιδιωτικό τζετ.
10. Η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ 737
Το 2011, η Boeing
κυκλοφόρησε την τέταρτη
γενιά των 737, που
ονομάστηκαν ΜΑΧ. Τα νέα
737 περιλαμβάνει
στροβιλοκινητήρες διπλής
ροής, νέα φτερά και
αεροηλεκτρικό εξοπλισμό.
Έρχεται, μάλιστα, σε 4
διαφορετικές εκδόσεις,
ανάλογα με τις θέσεις
που περιλαμβάνουν (172,
230, 210 και 220). Με
πάνω από 4.700
παραγγελίες προς το
παρόν, το 737 MAX είναι
το αεροσκάφος της Boeing
με τις ταχύτερες
πωλήσεις όλων των εποχών.
Fortune
|
|
Greek Finance Forum |
|
Σχόλια Χρηστών |
|
|
|
|
|
|