Υπό την πίεση του
σκανδάλου ρύπων η
Volkswagen περνά στην
αντεπίθεση. Προσφέρει σε
παγγερμανικό επίπεδο
ανταλλαγή μιας παλαιότερης
γενιάς πετρελαιοκινητήρα
(Euro 1 μέχρι Euro 4) με
ένα καινούργιο όχημα της
VW, Audi, Seat ή Skoda
με έκπτωση μέχρι και
10.000 ευρώ. Επιπλέον
εκπτώσεις προβλέπει ο
γερμανικός κολοσσός για
τους κατόχους
παλαιότερων οχημάτων που
διαμένουν σε μια από τις
14 γερμανικές πόλεις με
ιδιαίτερα επιβαρυμένη
ατμοσφαιρική ρύπανση.
Σε μια πρώτη αντίδραση
στις προτάσεις της VW
για ένα «καθαρότερο
περιβάλλον», όπως της
χαρακτηρίζει η
αυτοκινητοβιομηχανία, ο
επικεφαλής της
γερμανικής
περιβαλλοντικής
οργάνωσης DUH Γιούργκεν
Ρες τόνισε: «Η γερμανική
αυτοκινητοβιομηχανία θα
έπρεπε να καταβάλει
πρόστιμα 22 δις για το
σκάνδαλο ντίζελ. Μέχρι
σήμερα ωστόσο η
γερμανική κυβέρνηση
αποφεύγει επιμελώς αυτό
το καυτό ζήτημα. Ο
υπουργός Μεταφορών
Αντρέας Σόιερ έχει ήδη
ταχθεί κατά των
προστίμων και
αντιπροτείνει κίνητρα
για την αγορά νέας
τεχνολογίας οχημάτων.
Τηρεί δηλαδή ακριβώς την
ίδια στάση όπως και η
αυτοκινητοβιομηχανία».
Στο χορό σχεδόν όλες οι
γερμανοί κατασκευαστές
Επικριτικός είναι και ο
καθηγητής Οικονομικών
και ειδικός σε ζητήματα
αυτοκίνησης Φέρντιναντ
Ντουντενχόφερ από το
Πανεπιστήμιο
Ντούισμπουργκ: «Με την
ενέργεια αυτή η
Volkswagen προσπαθεί να
αντισταθμίσει την πτώση
των πωλήσεων όχι μόνο
των πετρελαιοκινητήρων,
αλλά και των γενικότερων
πωλήσεων λόγω του νέου
τρόπου μέτρησης ρύπων
WTLP».
Παράλληλα ο γερμανός
ειδικός δεν απέκλεισε η
νέα προσφορά να
συνδυάζεται με τρέχουσες
εκπτώσεις και προσφορές
και έτσι το τελικό
κέρδος για τις
αυτοκινητοβιομηχανίες να
είναι πολύ μεγαλύτερο
από ό,τι φαίνεται εκ
πρώτης όψεως.
Με τις προσφορές της η
VW δεν πρωτοτυπεί. Και η
Daimler υπόσχεται
γενναίες εκπτώσεις από
3.000 μέχρι 10.000 ευρώ
για όσους ανταλλάσουν το
παλιό τους ντίζελ με ένα
μοντέλο με κινητήρα νέας
γενιάς. Στο χορό και η
BMW, η οποία προσπαθεί
να δελεάσει κατοίκους
επιβαρυμένων περιοχών με
εκπτώσεις μέχρι και
6.000 ευρώ αν αποσύρουν
ένα πετρελαιοκινητήρα
μέχρι και Euro 5. H
Renault προσφέρει μέχρι
και 10.000, η Ford μέχρι
8.000, η Fiat μέχρι και
6.000 ευρώ. Μέχρι αυτή
την ώρα μόνο η γαλλική
PSA (Citroen, Peugeot,
Opel) δεν έχει καταθέσει
αντίστοιχες προσφορές
απόσυρσης ή ανταλλαγής.
Dpa, DW / Στέφανος
Γεωργακόπουλος
|
|