|
|
|
Μέχρι και τα 220.000
δολάρια έφτασαν τις
προηγούμενες ημέρες οι
ημερήσιοι ναύλοι στα
πλοία μεταφοράς
υγροποιημένου φυσικού
αερίου (LNG Carriers),
σημειώνοντας άνοδο πάνω
από 180% σε διάστημα
μόλις πέντε μηνών καθώς
τον προηγούμενο Μάιο ο
ημερήσιος ναύλος ήταν
στα 38.000 δολάρια.
|
|
|
|
|
|
Την ίδια στιγμή νέες
παραγγελίες
τοποθετούνται στα
ναυπηγεία, με τους
Έλληνες να είναι οι
μεγάλοι πρωταγωνιστές. Ο
εν ενεργεία στόλος
αυξάνει συνεχώς, καθώς
φέτος αναμένεται να
τοποθετούν παραγγελίες
για 50 πλοία. Ο κ.
Jefferson Clarke του
ναυλομεσιτικού οίκου
Poten προειδοποίησε,
μιλώντας στο Marine
Money στη Νέα Υόρκη, ότι
μπορεί η αγορά να
γυρίσει και οι ναύλοι να
«προσγειωθούν» και πάλι.
Ζήτηση από την Ασία
Όπως εξήγησε, η πολύ
μεγάλη ζήτηση LNG
έρχεται από την Ασία, η
οποία απορροφά σχεδόν το
ήμισυ του συνόλου του
φυσικού αερίου των ΗΠΑ. Προαγοράζουν
εν όψει του χειμώνα
μεγάλες ποσότητες και
για τον λόγο αυτό η
άνοδος των ναύλων. Αλλά
μέχρι τώρα ο καιρός
είναι ήπιος σε μεγάλο
μέρος του βόρειου
ημισφαιρίου και η πρόωρη
αγορά σημαίνει έλλειψη
αποθήκευσης,
μετατρέποντας περίπου 24
LNG Carriers σε πλωτές
μονάδες αποθήκευσης.
Βλέπουν αύξηση
Περαιτέρω, η αγορά
προβλέπεται να αυξηθεί
κατά 6% σε ετήσια βάση,
ενώ ο συνολικός στόλος
αναμένεται να αυξηθεί
κατά 8% ετησίως, με το
ένα τρίτο των νέων
πλοίων να μην είναι επί
του παρόντος υπό
καθεστώς ναύλωσης. Ο
Clarke υπογράμμισε ότι
οι εξελίξεις της αγοράς
στην Ασία, οι
μακροοικονομικοί
παράγοντες και το χαμηλό
περιβάλλον τιμών θα
μπορούσαν να οδηγήσουν
σε υπερπροσφορά
χωρητικότητας έως το
2021.
Να σημειωθεί ότι για το
2018 οι νέες παραγγελίες
που θα τοποθετηθούν στα
ναυπηγεία θα φτάσουν τα
50 LNG Carriers. Ήδη
μέχρι σήμερα έχουν γίνει
τοποθετήσεις παραγγελιών
για 44 πλοία, ενώ
εκκρεμούν να
επιβεβαιωθούν κινήσεις
μεγάλων παικτών της
αγοράς όπως ο Νορβηγός
εφοπλιστής John
Fredriksen και η Shell.
Όπως εκτιμά το
Tradewinds με τις
προσθήκες αυτών των
κινήσεων ο αριθμός των
νέων παραγγελιών για το
2018 θα φτάσει τα 50.
Μέχρι τώρα πάντως τις
περισσότερες παραγγελίες
έχει τοποθετήσει η TMS
Cardiff Gas του Χρήστου
Οικονόμου και αφορούν
οκτώ LNG Carriers σε δύο
ναυπηγεία. Η Flex LNG
του John Fredriksen
βρίσκεται στη δεύτερη
θέση με επτά συμβάσεις.
Ακολουθεί η GasLog του
Πήτερ Λιβανού στην τρίτη
θέση με πέντε νέες
παραγγελίες στη SamsungHeavy
Industries. Στη συνέχεια
βρίσκουμε την Capital
Gas του Βαγγέλη Μαρινάκη
με τέσσερις παραγγελίες,
τη Minerva Marine με
τρεις παραγγελίες, την
Alpha Gas με τρεις
παραγγελίες, τη NYK με
τρεις επίσης παραγγελίες,
τη Maran Gas με δύο κ.λπ.
Τα ναυπηγεία
Από την πλευρά των
ναυπηγείων τις
περισσότερες παραγγελίες
έχουν δεχθεί τα
κορεάτικα ναυπηγεία και
πιο συγκεκριμένα η
Hyundai Heavy Industries
προηγείται με
παραγγελίες για 18 πλοία,
ακολουθούμενη από την
επίσης κορεάτικη DSME με
12 παραγγελίες και τη
Samsung Heavy Industries
επίσης με 12 παραγγελίες.
Να σημειωθεί ακόμη ότι
εντός του τρέχοντος
έτους παραδόθηκαν από τα
ναυπηγεία 40 νεότευκτα
LNG Carriers. Όμως, παρά
την είσοδο των νέων
πλοίων οι ναύλοι
αυξήθηκαν.
Επίσης, σύμφωνα με
στοιχεία από τον οίκο
συμβούλων Fearnleys, το
2019 πρόκειται να
παραδοθούν επιπλέον 19
νεότευκτα, εκ των οποίων
τα έξι δεν είναι ακόμη
συνδεδεμένα με
χρονοναυλοσύμφωνα.
Επίσης άλλα 41 πλοία
μεταφοράς υγροποιημένου
φυσικού αερίου
αναμένεται να παραδοθούν
από τα ναυπηγεία το 2020
και τέλος επιπλέον 14
παραλαβές εκκρεμούν για
το 2021. Πάντως, η
Fearnleys εκτίμησε ότι
μέχρι το 2022 θα
χρειαστούν 64 νεότευκτα
LNG Carriers για να
καλύψουν την πρόσθετη
ζήτηση, ενώ και η GasLog
εκτιμά ότι το 2022 θα
υπάρχει ένα έλλειμμα
μέχρι και 63 πλοίων
καθώς όπως επισημαίνει
στις παρουσιάσεις της
στους επενδυτές μέχρι το
2022 θα υπάρχει προσφορά
περίπου 520 πλοίων, ενώ
η ζήτηση θα φτάνει τα
583 πλοία.
Εντός του τρέχοντος
έτους παραδόθηκαν από τα
ναυπηγεία 40 νεότευκτα
LNG Carriers. Όμως, παρά
την είσοδοτων νέων
πλοίωνοι ναύλοι
αυξήθηκαν.
Πηγή: Ναυτεμπορική
|
|
Greek Finance Forum |
|
Σχόλια Χρηστών |
|
|
|
|
|
|