|
|
|
Ως διά μαγείας το ποτήρι
των καφενείων Starbucks,
που από αμέλεια
εμφανίσθηκε στο τέταρτο
επεισόδιο του τελευταίου
κύκλου της σειράς «Game
of Thrones»,
εξαφανίσθηκε. Το
τηλεοπτικό δίκτυο HBO
που μεταδίδει τη σειρά,
προσφέρει πλέον σε
streaming την εκδοχή του
επεισοδίου ψηφιακά
επεξεργασμένου, ώστε να
μην φαίνεται το επίμαχο
ποτήρι, που όπως με δόση
αυτοειρωνείας προσθέτει
«εκείνο που είχε
παραγγείλει ο Ντενέρις
δεν ήταν καφές αλλά τσάι
από βότανα».
|
|
|
|
|
|
Μαζί με τη συγγνώμη του HBO,
ήρθε και το σχόλιο των Starbucks,
της πιο γνωστής αλυσίδας
καφενείων στον κόσμο: «για
να είμαστε ειλικρινείς,
μας εξέπληξε που η
Ντενέρις δεν παρήγγειλε
ένα ποτό του δράκου»,
έγραψαν στο Twitter.
Παρά τη μεγάλη έκπληξη
που προκάλεσε το γεγονός
αυτό στους φανατικούς
θεατές της σειράς (κυρίως
διότι η παραγωγή της
είναι τόσο λεπτομερώς
επιμελημένη), δεν είναι
η πρώτη φορά που ένα
ποτήρι καφέ κάνει την
εμφάνισή του στο Game of
Thrones. Το 2014, στη
διάρκεια του τέταρτου
κύκλου, ο Τζέιμι
Λάνιστερ (Νικολάι
Κόστερ-Γουάλντο)
εμφανίζεται σε ένα
παρασκηνιακό γύρισμα να
κρατά ένα ποτήρι καφέ.
Βέβαια το «κλιπ» δεν
προβλήθηκε ποτέ, όπως
και ένα τμήμα του
επεισοδίου εκείνου.
Βέβαια, το Games of
Thrones δεν είναι το
μόνο τηλεοπτικό, ή
κινηματογραφικό έργο
όπου έχουν παρατηρηθεί
απρόσμενοι αναχρονισμοί.
Από τον ΚουέντινΤαραντίνο έως
τον Μελ Γκίμπσον και
τον Ρίντλεϊ Σκοτ μέχρι
τον Τζορτζ Λούκας,
συνέβη και στους
καλύτερους του είδους να
έχουν διαπράξει
σκηνοθετικές αβλεψίες
τέτοιου τύπου.
Το 1995 για το Braveheart ο
Μελ Γκίμπσον κέρδισε
πέντε Όσκαρ για την
υπερπαραγωγή του, αλλά
θα μπορούσε δυνητικά να
τιμηθεί και για το
σύνολο των αβλεψιών του.
Στη μεγαλειώδη σκηνή της
μάχης, ξέφυγε στο πλάνο
ένα φορτηγάκι τύπου Ford
Transit, το οποίο
διακρίνεται στο βάθος
της σκηνής. Αλλά και ο
ήρωας Ουίλιαμ Ουάλας στη
διάρκεια του ορυμαγδού
της μάχης, όταν
κεντρίζει το άλογό του
οδηγώντας τους στη μάχη,
φορά ένα απαστράπτον
ένδυμα, αντί για μία
ταλαιπωρημένη, βρώμικη,
στολή. Και κρίμα που το
άψογο κιλτ του έγινε
παραδοσιακό ένδυμα της
Σκωτίας μόλις από το
1700 και μετά.
Αλλά και στην ταινία «Το
Πράσινο Μίλι» του
1999, ο Φρανκ Ντάραμποντ
επαναλαμβάνει το
ιστορικό λάθος του
συγγραφέα του ομώνυμου
βιβλίου, Στίβεν Κινγκ. Η
ηλεκτρική καρέκλα, στην
οποία εκτελούνται οι
μελλοθάνατοι της
ιστορίας, η οποία
διαδραματίζεται στα 1935
στη Λουϊζιάνα, εισήχθη
ως μέσο εκτέλεσης στην
πολιτεία από το 1940.
Εάν ο συγγραφέας και ο
σκηνοθέτης ήθελαν να
είναι πιο ακριβείς
ιστορικά θα έπρεπε να
εκτελούν τους
μελλοθανάτους με
απαγχονισμό.
Αλλά ακόμη πιο απίστευτη
είναι η σκηνή στον «Μονομάχο»
του Ρίντλεϊ Σκοτ (2000),
όπου οι θεατές
παρατηρούν μία φιάλη
υγραερίου στο πίσω μέρος
ενός άρματος στη σκηνή
της αναπαράστασης της
μάχης της Καρχηδόνας στο
Κολοσσαίο. Σε μία στιγμή
της μάχης, ένα από τα
άρματα ανατρέπεται
αποκαλύπτοντας το
τέχνασμα – χάρις στο
οποίο το άρμα επί της
οθόνης φαίνεται να
σύρεται από άλογα.
Όμως υπάρχει και μία
άλλη προσέγγιση στις
αβλεψίες. Στο τέταρτο
επεισόδιο του «Πολέμου
των Άστρων»,
το «Μία νέα Ελπίδα», ο
σκηνοθέτης Τζορτζ Λούκας
βρήκε στην έκδοση του
dvd του την ευκαιρία να
υπερτονίσει το
σκηνοθετικό λάθος της
πρωτότυπης ταινίας του
1977. Σε μία σκηνή, που
διαρκεί μόλις ένα
δευτερόλεπτο,
εμφανίζεται μία ομάδα
Stormtroopers να
εισέρχεται σε ένα
δωμάτιο, και ένας πολύ
ψηλός ηθοποιός χτυπά το
κεφάλι του στο υπέρθυρο
της περιστρεφόμενης
πόρτας. Στο dvd ο Λούκας
πρόσθεσε και τον ήχο του
κτυπήματος.
Στο Pulp Fiction του
Ταραντίνο (1994), η
εικόνα του τοίχου πίσω
από τις πλάτες του
κινηματογραφικού Βίνσεντ
Βέγκα (Τζον Τραβόλτα)
και του Τζουλς
Γουίνιφιλντ (Σάμιουελ
Τζάκσον) προκάλεσε την
αμηχανία των θεατών, που
αντιλαμβάνονται πως
είναι ήδη διάτρητη από
σφαίρες πριν καν αρχίσει
η ανταλλαγή πυροβολισμών.
Και εάν κάποιοι
αναρωτιούνται πως ο
σκηνοθέτης μπόρεσε να
κάνει ένα τέτοιο λάθος,
ας αναλογισθούν πως δεν
είναι η πρώτη φορά που
σε ταινία του Ταραντίνο
διαπιστώνονται αβλεψίες
και αναχρονισμοί. Στο Django του
2012, ο Τζέιμι Φοξ
φοράει γυαλιά που στις
ΗΠΑ έκαναν την εμφάνισή
τους 100 χρόνια μετά την
εποχή όπου
διαδραματίζεται η
ιστορία. Αλλά στην
περίπτωση αυτή, τα
γυαλιά ταίριαζαν τόσο
πολύ με την
προσωπικότητα του Django,
που κανείς δεν θα ήθελε
να του τα αφαιρέσουν, ή
να τα αντικαταστήσουν με
άλλα.
Fortune
|
|
Greek Finance Forum |
|
Σχόλια Χρηστών |
|
|
|
|
|
|