|
|
|
Σε 28 ανέρχονται τα νέα
πλοία που εγγράφηκαν στο
ελληνικό νηολόγιο το
2018, αύξηση κατά 23%,
σε σχέση με τις
υποβληθείσες αιτήσεις το
έτος 2017, ενώ το 10μηνο
έτους 2018 (από
Ιανουάριο μέχρι και τον
μήνα Οκτώβριο) το
ναυτιλιακό συνάλλαγμα
που εισέρρευσε στη χώρας
μας ανερχόταν σε 13.7
δις Ευρώ, παρουσιάζοντας
αύξηση κατά 14,19% του
αντίστοιχου δεκαμήνου
2017.
|
|
|
|
|
|
Αυτό αναφέρει σε
ανακοίνωσή του το
υπουργείο Ναυτιλίας
προσθέτοντας ότι στην
παρούσα φάση ο συνολικός
αριθμός μεγάλων
ποντοπόρων πλοίων που
βρίσκονται στην ελληνική
σημαία ανερχόταν το 2018
σε 594 συνολικής
χωρητικότητας 40.283.568
κ.ο.χ. Συνολικά στα 1862
πλοία χωρητικότητας
42.718.032 κοχ.
ανέρχεται η συνολική
ελληνόκτητη δύναμη του
στόλου.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και
Νησιωτικής Πολιτικής κ.
Φώτης Κουβέλης σε
δηλώσεις του έχει κατ'
επανάληψη επισημάνει,
ότι η ελληνική
ποντοπόρος ναυτιλία
αποτελεί, διαχρονικά,
έναν από τους πιο υγιείς
και εξωστρεφείς κλάδους
της Ελληνικής οικονομίας
και ταυτόχρονα βασικό
πυλώνα για την
μελλοντική οικονομική
ανάπτυξη της χώρας και
την απασχόληση μετά την
επιτυχή περάτωση του
προγράμματος
δημοσιονομικής
προσαρμογής.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η
ευρωπαϊκή ναυτιλιακή
βιομηχανία συνεισφέρει
περί τα 56 δις ευρώ έτος
στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ ενώ
παράλληλα παρέχει
615.000 άμεσες και
516.000 έμμεσες θέσεις
εργασίας στην Ευρωπαϊκή
Ένωση, εκ των οποίων
190.000 στη χώρα μας.
Με συντονισμένες
προσπάθειες της
ελληνικής κυβέρνησης,
των επιχειρηματιών της
ναυτιλίας αλλά και της
ναυτεργασίας και παρά το
έντονα ανταγωνιστικό
διεθνές περιβάλλον και
την μακροχρόνια ύφεση
των ναυλαγορών καθώς και
τις αυξανόμενες τάσεις
προστατευτισμού εκ
μέρους διαφόρων χωρών,
τα μεγέθη της ναυτιλίας
των Ελλήνων για το έτος
2018, καταδεικνύουν τη
διατήρηση της
ανταγωνιστικής της θέσης
και την πρωτοκαθεδρία
του Πειραιά ως
παγκόσμιου ναυτιλιακού
κέντρου, κέντρου
συγκέντρωσης ναυτιλιακών
εταιρειών αλλά και
σημαντικού αριθμού
διαχειριζομένων πλοίων.
Η ελληνική σημαία χαρακτηρίζεται
ως «ποιοτική σημαία»,
κατατασσόμενη στη Λευκή
Λίστα του Paris MOU, με
σημαντικά μικρότερο
ηλικιακό προφίλ σε σχέση
με το μέσο όρο ηλικίας
του παγκόσμιου στόλου.
Συγκροτείται από
δυναμικό στόλο
παραδοσιακών (κυρίως
φορτηγά και
δεξαμενόπλοια) αλλά και
εξειδικευμένων πλοίων
σύγχρονης τεχνολογίας
(LNG, LPG) προσφέροντας
ειδικά πλεονεκτήματα και
ποιοτικά χαρακτηριστικά
που την καθιστούν
ιδιαίτερα ανταγωνιστική
στο διεθνή ναυτιλιακό
στίβο.
Σημαντικό ρόλο στη
διαχείριση και περαιτέρω
ανάπτυξη αυτού του
ναυτιλιακού κεφαλαίου,
διαδραματίζουν οι
ναυτιλιακές εταιρείες
του Ν.27/1975, οι οποίες
έχουν εγκαταστήσει
γραφεία στην Ελλάδα και
διαχειρίζονται πλοία
ελληνικής ή ξένης
σημαίας άνω των 500
κ.ο.χ., καθώς και οι
ναυτικές εταιρείες του
Ν. 959 / 1979, οι
οποίες έχουν στην
κυριότητά τους πλοία
ελληνικής σημαίας και
διαχειρίζονται ελληνικής
ή ξένης σημαίας πλοία.
Στο τέλος του 2018, ο
συνολικός αριθμός των
ενεργών ναυτιλιακών
εταιρειών ήταν 1.401
εταιρείες έναντι 1.387
εταιρειών την
31-12-2017. Συγκρίνοντας
τα στοιχεία του έτους
2018 σε σχέση με το έτος
2017 προκύπτει αύξηση
του συνολικού αριθμού
των εγκατεστημένων
ναυτιλιακών εταιρειών
του Ν. 27/75 σε ποσοστό
1%, ακολουθώντας την
συνολική αυξητική πορεία
των τελευταίων ετών σε
όρους εγκατεστημένων
στην χώρα μας
διαχειριστριών εταιρειών.
Από το σύνολο των 1401
εταιριών, 795
δραστηριοποιήθηκαν στον
τομέα της διαχείρισης
πλοίων και 606
δραστηριοποιήθηκαν στα
λοιπά ναυτιλιακά
αντικείμενα (μεσιτεία
ναυλώσεων, αγοραπωλησιών,
ναυπηγήσεων κλπ).
Όσον αφορά τον αριθμό
των διαχειριζομένων
πλοίων από τις
εγκατεστημένες
ναυτιλιακές εταιρείες
την 31-12-2018
ανέρχονταν σε 4.456
πλοία με χωρητικότητα
200,03 εκατ ο.χ. έναντι
4.353 πλοίων με
χωρητικότητα 193,42 εκατ.
ο.χ. την 31-12-2017.
Συγκρίνοντας τα στοιχεία
του έτους 2018 με τα
αντίστοιχα του έτους
2017 διαπιστώνεται
σημαντική αύξηση τόσο
του αριθμού του
διαχειριζομένου, από τις
εγκατεστημένες εταιρείες,
στόλου κατά 2,37% όσο
και της χωρητικότητας
αυτού κατά 3,42%. Το 2%
των διαχειριστριών
εταιρειών διαχειρίζεται
περισσότερα από 50 πλοία,
ενώ το 8% περισσότερα
από 20 πλοία.
Το προσωπικό που
απασχολήθηκε το έτος
2017 στις παραπάνω
εταιρείες ανήλθε στα
17.061 άτομα εκ των
οποίων 15.465 Έλληνες
και 1.596 αλλοδαποί.
Αντίστοιχα το έτος 2016
είχαν απασχοληθεί 16.467
άτομα, εκ των οποίων
14.901 Έλληνες και 1.566
αλλοδαποί. Από τα
συγκεκριμένα στοιχεία
προκύπτει ότι κατά το
έτος 2017 υπήρξε αύξηση
στην απασχόληση περί
τους 594 εργαζομένους (κατά
95% Έλληνες) σε σχέση με
το έτος 2016 ήτοι
ποσοστό 3,6%. Η αύξηση
αυτή αποτυπώνει την
δυναμική της ελληνικής
ναυτιλίας η οποία
συνεχίζει να παρέχει
ποιοτικές θέσεις
εργασίας υποστηρίζοντας
την απασχόληση.
Σε ό,τι αφορά τις
Ναυτικές Εταιρείες του
Ν. 959/79 (κυρίως πλοία
ενδομεταφορών) ο
συνολικός αριθμός των
ενεργών εταιρειών την
31-12-2018 ανερχόταν σε
3.665 εταιρείες έναντι
3.622 εταιρειών την
31-12-2017 (αύξηση κατά
1,19%).
|
|
Greek Finance Forum |
|
Σχόλια Χρηστών |
|
|
|
|
|
|