Το Δημόσιο έχει ήδη
δεσμεύσει, με αποφάσεις
του Διοικητή της ΥΠΑ,
Κωνσταντίνου Λιντζεράκου
κατόπιν εντολής του
υπουργού υποδομών, ποσό
180 χιλιάδων ευρώ που
αφορά σε πληρωμή
προκαταβολής δικαστικών
εξόδων για προσφυγή σε
διαιτησία στο Διεθνές
Εμπορικό Επιμελητήριο
κατά της Fraport.
Σύμφωνα με το
Economistas, η
προσφυγή αποτελεί
συνέχεια της διαμάχης
που ξέσπασε μεταξύ του
Δημοσίου και της
εταιρείας, που
διαχειρίζεται τα 14
περιφερειακά αεροδρόμια
από τον Απρίλιο του
2017, όταν η τελευταία
παρέλαβε τα αεροδρόμια
με εκτεταμένες φθορές.
Τα σχήματα που
συμμετείχαν στο
διαγωνισμό για την
παραχώρηση των
περιφερειακών
αεροδρομίων, αξιολόγησαν
την κατάστασή τους το
2014 όταν διεξήχθη η
διαγωνιστική διαδικασία.
Ωστόσο, η εικόνα των
αεροδρομίων μέχρι τον
Απρίλιο του 2107, που τα
ανέλαβε εν τέλει η
Fraport Greece,
επιδεινώθηκε αισθητά.
Μεταξύ άλλων,
διαπιστώθηκαν φθορές σε
αρκετούς διαδρόμους
προσγειώσεων απογειώσεων,
σε συστήματα θέρμανσης
και κλιματισμού, αλλά
και σε συστήματα
μεταφορών, άρδευσης και
αποχέτευσης.
Η υπόθεση είχε
παραπεμφθεί σε επιτροπή
επίλυσης τεχνικών
διαφορών, η οποία έχει
επιδικάσει αποζημίωση
ύψους 27,5 εκατομμυρίων
ευρώ στην εταιρεία που
διεκδικούσε αρχικά
περίπου 70 εκατομμύρια.
Η απόφαση του
Διαιτητικού Δικαστηρίου
του Διεθνούς Εμπορικού
Επιμελητηρίου αναμένεται
να εκδοθεί στις αρχές
του 2019. Σύμφωνα με
πληροφορίες, το ποσό που
έχει δεσμεύσει έως τώρα
το Δημόσιο αποτελεί ένα
μέρος του συνολικού
κόστους που θα πρέπει να
δαπανηθεί για δικαστική
δαπάνη στην υπόθεση αυτή.
Το Δημόσιο με τη Fraport
Greece θα βρεθούν ξανά
αντιμέτωποι ενώπιον της
Επιτροπής Επίλυσης
Τεχνικών Διαφορών και
για το θέμα εργασιών
αποκατάστασης στο
διάδρομο του αεροδρομίου
της Μυκόνου.
Σύμφωνα με την εταιρεία,
ο διάδρομος ήταν σε κακή
κατάσταση τον Απρίλιο
του 2017 όταν
ενεργοποιήθηκε η σύμβαση
παραχώρησης.
Ως εκ τούτου, το
Δεκέμβριο του 2017 το
αεροδρόμιο της Μυκόνου
έκλεισε προκειμένου να
αφαιρεθεί το παλιό
οδόστρωμα και να
τοποθετηθεί νέο, έργο
που έγινε σύμφωνα με τις
προδιαγραφές τις οποίες
είχε ζητήσει τότε η
Υπηρεσία Πολιτικής
Αεροπορίας.
Σύμφωνα με πηγές που
έχουν γνώση της υπόθεσης,
όταν ολοκληρώθηκε το
έργο η ΥΠΑ επανήλθε
ζητώντας επιπρόσθετες
εργασίες οι οποίες
αρχικά δεν είχαν
προβλεφθεί.
Η Fraport Greece ζήτησε
από το Δημόσιο να
αναλάβει το κόστος των
επιπλέον εργασιών,
ωστόσο οι δύο πλευρές
δεν κατέληξαν σε
συμφωνία για το ποιος θα
επωμισθεί το κόστος, με
αποτέλεσμα να
ενεργοποιηθεί η
διαδικασία επίλυσης
διαφορών από την
Επιτροπή Επίλυσης
Τεχνικών Διαφορών, όπως
προβλέπεται από τη
σύμβαση παραχώρησης.
Κι ενώ η νομική διαμάχη
παραμένει ανοιχτή, προς
επίλυση οδεύει με
καθυστέρηση μηνών, το
ζήτημα της αναβάθμισης
των συστημάτων
αεροναυτιλίας στα
αεροδρόμια της Σούδας
και της Ανδραβίδας.
Η σύμβαση παραχώρησης
προβλέπει πως η Fraport
θα πρέπει να κάνει
διαγωνισμό προκειμένου
να εκσυγχρονίσει τα
συστήματα επικοινωνιών
και επιτήρησης στους
πύργους ελέγχου των δύο
στρατιωτικών αεροδρομίων.
Αν και οι πόροι ήταν
διαθέσιμοι εδώ και μήνες,
ο διαγωνισμός
καθυστέρησε σημαντικά,
καθώς η Fraport Greece
περίμενε την Πολεμική
Αεροπορία και την
Υπηρεσία Πολιτικής
Αεροπορίας να στείλουν
τεχνικές προδιαγραφές
για τα νέα συστήματα.
|
|