Η δημοσιοποίηση της
έκθεσης εμπειρογνωμόνων
της Commerzbank, της
δεύτερης σε μέγεθος
ερμανκής έγινε χθες εν
όψει του Διεθνούς
Σαλονιού Αυτοκινήτου της
Φραγκφούρτης ΙΑΑ που
ανοίγει τις πύλες του
στις 12 Σεπτεμβρίου. Οι
συγγραφείς της ασκούν
πιέσεις στην
αυτοκινητοβιομηχανία. Η
μετάβαση στην
ηλεκτροκίνηση θα πρέπει
να γίνει πιο γρήγορα από
ότι μέχρι σήμερα, εάν η
ΕΕ θέλει να πετύχει τους
στόχους για την
προστασία του κλίματος,
επισημαίνουν. Κατά την
άποψή τους οι
κατασκευαστές θα πρέπει
να περάσουν στην πράξη
για να μην μετατρέψουν
τα κέρδη τους σε
πρόστιμα για να τα
καταβάλουν στην ΕΕ.
Μείωση της παγκόσμιας
ζήτησης
«Η γερμανική
αυτοκινητοδρομία με τα
μεγάλα ποσοστά εξαγωγών
βρίσκεται ενώπιον
μεγάλων προκλήσεων»
δηλώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου
Γερμανικών
Αυτοκινητοβιομηχανιών
VDA Μπέρνχαρντ Μάττες,
εν όψει του φετινού ΙΑΑ.
Με 800 εκθέτες σε μια
επιφάνεια 168.000
τετραγωνικών μέτρων η
φετινή 39η έκθεση θα
είναι μικρότερων
διαστάσεων σε σύγκριση
με τους 994 εκθέτες πριν
από δύο χρόνια σε
200.000 τμ. Κι αυτό
γιατί από τις πιο
σημαντικές
αυτοκινητοβιομηχανίες
της Κίνας, των ΗΠΑ και
της Ευρώπης δεν έρχεται
κάτι το νέο, όπως
συμφωνούν Σύνδεσμος και
η Commerzbank.
Παγκοσμίως το 2019
καταγράφεται μείωση της
ζήτησης κατά 4% που
μεταφράζεται σε πωλήσεις
μόνο 81 εκ. νέων
αυτοκινήτων. Οι άμεσες
επιπτώσεις γίνονται
ορατές στον προμηθευτή
αυτοκινήτων Σέφλερ. Τον
Σεπτέμβριο εκατοντάδες
υπάλληλοι θα εργάζονται
με μειωμένο ωράριο. «Μέχρι
νεωτέρας» 250 από τους
500 εργαζόμενους σε
ειδικές μηχανικές στο
Φραουενράχ θα πρέπει να
αποδίδουν μόνο το 75%
του συμφωνημένου ωραρίου
τους. Για το ωρομίσθιο
που θα χάνουν έχει
προβλεφτεί κάποια
αποζημίωση από την
υπηρεσία εργασίας.
Ο όμιλος Σέφλερ, όπως
και οι ανταγωνιστές τους
Bosch, Continental ή το
ZF, αντιμετωπίζουν
πρόβλημα από τη
γενικότερη μείωση της
παραγωγής και την
γρήγορη τεχνολογική
μετάβαση από τον
κινητήρα εσωτερικής
καύσης σε εναλλακτικούς
κινητήρες. Ήδη από τον
Μάρτιο ο όμιλος έκανε
σχέδια για την
αντιμετώπιση της κρίσης
που προβλέπουν μειωμένο
ωράριο εργασίας και τη
δυνατότητα να κλείνει το
εργοστάσιο σε ημέρες,
στις οποίες
παρεμβάλλονται αργίες.
Επίσης ανακοίνωσε την
πρόθεση να διαγράψει 700
θέσεις εργασίας. Ο
όμιλος απασχολεί
παγκοσμίως 90.000
εργαζόμενους κάνοντας
τζίρο το 2018 ύψους 14,2
δις ευρώ.
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο
στην πρωτοκαθεδρία
Στο Διεθνές Σαλόνι
Αυτοκινήτου ο Σέφλερ θα
παρουσιάσει για πρώτη
φορά δικούς του
ηλεκτρικούς κινητήρες
διαφορετικής ιπποδύναμης.
Ο στόχος είναι η
δημιουργία μεταβατικής
τεχνολογίας ανάμεσα
στους συμβατικούς
κινητήρες και τους
ηλεκτρικούς. Παράλληλα
θα παρουσιάσει ένα μικρό
πούλμαν που κινείται
χωρίς οδηγό. Οι
εμπειρογνώμονες της
Commerzbank βλέπουν
καλές ευκαιρίες στην
αγορά, παρά τα
προβλήματα. «Οι νέες
τεχνολογίες οδηγούν σε
άλλα μονοπάτια τις
σχέσεις ανάμεσα στις
αυτοκινητοβιομηχανίες
και τους προμηθευτές
τους» σημειώνει ο
Τσέντρικ Πέρλεβιτς,
εμπειρογνώμονας της
τράπεζας. 30
αυτοκινητοβιομηχανίες
ακύρωσαν τη συμμετοχή
τους στο φετινό Διεθνές
Σαλόνι Αυτοκινήτου. Αλλά
ο πρόεδρος του Συνδέσμου
Γερμανικών
Αυτοκινητοβιομηχανιών
Μπέρνχαρντ Μάτες
φρόντισε να αλλάξει το
προφίλ της έκθεσης. «Δεν
είναι το πιο τόσο
σημαντικό να εκθέτεις τα
πάντα, αλλά να δίνεις
κάποιες ωθήσεις και να
φέρνεις κοντά όλους τους
πρωταγωνιστές του κλάδου»
υποστηρίζει. «Η ΙΑΑ παρά
τις ακυρώσεις παραμένει
το βασικό event της
κινητικότητας για το
μέλλον».
Στα περίπτερα λοιπόν
μεταξύ άλλων τα
ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα
βρίσκονται μπροστά και
θα έχουν την
πρωτοκαθεδρία. Αλλά θα
γίνουν και πολλές
ομιλίες. Πάνω από 200
ομιλητές έχει
προσκαλέσει το VDA για
το συνεδριακό κομμάτι
της έκθεσης, μεταξύ
άλλων και τους
επικεφαλής της IBM και
της Daimler. Διάλογος θα
γίνει και με τους λίγους
επικριτές του
αυτοκινήτου που κάλεσαν
σε διαδηλώσεις κατά της
κλιματικής αλλαγής που
προκαλείται και από
εκπομπές διοξειδίου του
άνθρακα των αυτοκινήτων.
Αλεξάντερ Στουρμ / dpa
Επιμέλεια: Ειρήνη
Αναστασοπούλου
Deutsche Welle
|
|