Σύμφωνα τουλάχιστον με
τα όσα αναφέρει ο ΣΚΑΙ,
ο υπουργός υποδομών
υπέγραψε την σχετική
απόφαση μετά από την
απόρριψη ένστασης που
υπέβαλε ο δεύτερος
μειοδότης, η κυπριακή
εταιρεία Cyfield
Development. Σύμφωνα με
την ένσταση, η προσφορά
των εταιρειών του
Χρήστου Καλογρίτσα ήταν
αθέμιτη διότι ήταν "υπερβολικά
χαμηλή σε σχέση με την
προϋπολογιζόμενη δαπάνη
του έργου και μάλιστα
κάτω του εκτιμώμενου
κόστους κατασκευής του".
Ωστόσο, η Διεύθυνση
Οδικών Υποδομών του
υπουργείου υποδομών
έκανε δεκτές τις
εξηγήσεις που υπέβαλε η
κοινοπραξία συμφερόντων
Καλογρίτσα σχετικά με
τις υψηλές εκπτώσεις,
διαπιστώνοντας μεταξύ
άλλων πως "η ενιστάμενη
προσφέρει ποσοστά
έκπτωσης παραπλήσια με
τα αντίστοιχα ποσοστά
έκπτωσης του μειοδότη".
Ο αρχικός προϋπολογισμός
για την κατασκευή του
τμήματος Δουναίικα -
Πύργος, μήκους 8
χιλιομέτρων, ανήλθε σε
67,2 εκατομμύρια ευρώ,
με τις εταιρείες του
ομίλου Καλογρίτσα να
προσφέρουν έκπτωση ύψους
53%.
Πλέον, μετά την ανάθεση
του τμήματος στην
κοινοπραξία συμφερόντων
Καλογρίτσα, η συνολική
δαπάνη του έργου μαζί με
το ΦΠΑ ανέρχεται σε 32
εκατομμύρια ευρώ.
Το μεγάλο ερώτημα πλέον
είναι από ποιο
χρηματοπιστωτικό ίδρυμα
θα εξασφαλίσει εγγυητική
επιστολή καλής εκτέλεσης
ο όμιλος Καλογρίτσα,
δεδομένου πως έχει
δανεισμό κοντά στα 100
εκατομμύρια ευρώ από την
τράπεζα Αττικής, η οποία
στις αρχές του 2017
απείλησε να τον θέσει σε
καθεστώς εποπτείας. Η
τράπεζα μάλιστα έχει
διαμηνύσει στην
οικογένεια Καλογρίτσα
πως δεν προτίθεται να
εκδώσει για λογαριασμό
της νέες εγγυητικές
επιστολές.
Σύμφωνα με τα όσα
ανέφερε πρόσφατα στη
Βουλή ο Χρήστος Σπίρτζης,
ο οποίος είναι κουμπάρος
του γιου του Χρήστου
Καλογρίτσα, Γιάννη, στην
κοινοπραξία Τοξότης -
Ομάδα Κατασκευών,
αναμένεται να
κατακυρωθεί και το
τέταρτο τμήμα του
αυτοκινητόδρομου Πάτρα -
Πύργος, από την Κυλλήνη
έως τη Βάρδα. Ο υπουργός
υποδομών υποστήριξε πως
ο όμιλος Καλογρίτσα έχει
αιτιολογήσει τις υψηλές
εκπτώσεις που έχει
προσφέρει, οι οποίες
υπερβαίνουν το 50%, για
το τέταρτο τμήμα.
Παρά τους ισχυρισμούς
του υπουργού υποδομών, ο
οποίος είχε εκτιμήσει
πως τα έργα στον
αυτοκινητόδρομο θα είχαν
ξεκινήσει το φθινόπωρο
του 2018, αυτό δεν
αναμένεται να συμβεί έως
το τέλος του έτους.
Είναι ενδεικτικό πως
τέσσερις φορές η
αναθέτουσα αρχή έχει
ζητήσει από τους
συμμετέχοντες να
παρατείνουν τις
οικονομικές τους
προσφορές και
κατ'επέκταση τις
εγγυητικές επιστολές
συμμετοχής. |