Η Γερμανία, της οποίας η
αυτοκινητοβιομηχανία
συναντά δυσκολίες και τα
αυτοκίνητά της
αντιπροσωπεύουν το 50%
όλων των εξαγωγών της
χώρας στις ΗΠΑ, θέλει να
αρχίσει διαπραγματεύσεις
όσο το δυνατόν
συντομότερο, όπως
μεταδίδει το Reuters,
ενώ η Γαλλία διστάζει να
διαπραγματευθεί με τον
Trump πριν τις
Ευρωεκλογές τον Μάιο.
Εντωμεταξύ, ανώτατα
στελέχη της γερμανικής
αυτοκινητοβιομηχανίας θα
ταξιδέψουν στην
Ουάσινγκτον αυτή την
εβδομάδα για να
συναντηθούν με τον
Trump. Σύμφωνα με τη Handelsblatt,
τη συνάντηση κανόνισε ο
Αμερικανός πρέσβης στη
Γερμανία, Richard
Grenell. Αυτό, βεβαίως,
αντιβαίνει στο
πρωτόκολλο της Ευρ.
Ένωσης, σύμφωνα με το
οποίο αυτοί που
διαπραγματεύονται
συμφωνίες είναι οι
Ευρωπαίοι και όχι οι
Γερμανοί αξιωματούχοι.
Και, σίγουρα, όχι οι
επιχειρηματικοί ηγέτες.
Η απειλή του Trump να
επιβάλλει δασμούς 25%
στις εισαγωγές
αυτοκινήτων είναι η
μεγαλύτερη πηγή
ανησυχίας για τους
Ευρωπαίους κατασκευαστές
αυτοκινήτων το 2019,
όπως δήλωσε ο διευθύνων
σύμβουλος της
Volkswagen, Herbert
Diess, στους FinancialTimes.
Οι δασμοί αυτοί θα
μπορούσαν να κοστίσουν
στη μεγαλύτερη εταιρεία
παραγωγής αυτοκινήτων
στον κόσμο έως και 2,5
δισεκατομμύρια ευρώ – ή
13% των εσόδων της –
ετησίως.
Ο Diess λέει ότι οι
ανησυχίες σε σχέση με
τους δασμούς έχουν
δημιουργήσει πολιτική
αστάθεια. «Η ένταση
αυξάνεται» ανέφερε ο
ίδιος. «Είναι κρίμα,
ξέρετε, επειδή δεν
μπορούμε να το λύσουμε
μόνο σε επίπεδο
αυτοκινητοβιομηχανίας.
Αφορά περισσότερο τη
διαπραγμάτευση ως προς
τους δασμούς μεταξύ της
Ευρώπης και των Ηνωμένων
Πολιτειών».
Η εταιρεία ερευνών
Evercore ISI με έδρα στο
Λονδίνο εκτιμά ότι οι
δασμοί θα κοστίσουν τους
τρεις κορυφαίους
κατασκευαστές
αυτοκινήτων της
Γερμανίας – Volkswagen,
Daimler και BMW – πάνω
από 6,25 δισεκατομμύρια
ευρώ ετησίως. Ο Diess
επιβεβαίωσε ότι το
συγκεκριμένο νούμερο
συμβαδίζει με το
χειρότερο σενάριο που
έχουν επεξεργαστεί τα
στελέχη της γερμανικής
αυτοκινητοβιομηχανίας.
Fortune |
|