Όπως σχολιάζει η
Καθημερινή, η de facto
είσοδος της χώρας σε
αδιευκρίνιστης χρονικής
διάρκειας προεκλογική
περίοδο, σε συνδυασμό με
την οριακή και κατά
περίπτωση πλειοψηφία που
δυνητικά θα διατηρήσει η
κυβέρνηση, εκτιμάται πως
θα οδηγήσει σε
επιλεκτική προώθηση
νομοσχεδίων.
Ομοίως, η υψηλής
πολιτικής ευαισθησίας
υπουργικές αποφάσεις για
ζητήματα που συνδέονται
με το Ελληνικό ή την
Εγνατία Οδό και τα
περιφερειακά λιμάνια
ενδεχομένως να
καθυστερήσουν,
προκειμένου να μην
αποδυναμωθεί η τοπική
εκλογική επιρροή,
αναφέρουν αυτές οι
ανησυχίες. «Η “μηχανική”
της πολιτικής τροχοπέδης
ενισχύεται και από το
γεγονός πως η οριακή
πλειοψηφία σημαίνει πως
τα αιτήματα του κάθε
βουλευτή για την
εκλογική περιφέρειά του
ή άλλες υποθέσεις
ενδιαφέροντός τους θα
αυξηθούν, καθυστερώντας,
ανεξαρτήτως πιθανοτήτων
ικανοποίησής τους, τη
διαδικασία», αναφέρεται
χαρακτηριστικά. Μεταξύ
των οίκων που
διατυπώνουν
προβληματισμό για την
ταχύτητα υλοποίησης των
ιδιωτικοποιήσεων μετά
τις πολιτικές εξελίξεις
περιλαμβάνονται η Μorgan
Stanley, η Eurasia
Group, η Moody’s και η
Teneo Intelligence. Εν
τω μεταξύ, ένα
παράδειγμα που
αναφέρεται ευρέως στην
ελληνική αγορά είναι
αυτό του master plan του
λιμανιού του Πειραιά που
συνδέεται με τις
υποχρεωτικές επενδύσεις
που ανέλαβε η Cosco κατά
την ιδιωτικοποίηση του
ΟΛΠ.
Το master plan όμως που
έχει υποβληθεί από τον
επενδυτή εδώ και μήνες
δεν εγκρίνεται για
λόγους που συνδέονται
ευθέως με τοπικούς
επιχειρηματικούς,
κοινωνικούς, εργατικούς
και αυτοδιοικητικούς
φορείς. Αλλη περάτωση
είναι αυτή του επί μήνες
συζητουμένου νομοσχεδίου
του υπουργείου Ναυτιλίας
με το οποίο θα «ξεκλειδώσει»
η αξιοποίηση των δέκα
περιφερειακών λιμανιών
με την παραχώρηση
επιμέρους δραστηριοτήτων
τους. Η ήδη υπάρχουσα
καθυστέρηση εισαγωγής
του προς ψήφιση
αποδίδεται από κύκλους
της αγοράς ομοίως σε
τοπικά συμφέροντα ή
τοπικές κοινωνικές
αντιδράσεις προερχόμενες
από φιλοκυβερνητικές
πλευρές.
Σε εκκρεμότητα βρίσκεται
επίσης η ψήφιση από τη
Βουλή της παράτασης της
σύμβασης παραχώρησης του
αεροδρόμιου «Ελευθέριος
Βενιζέλος» στην εταιρεία
Διεθνής Αερολιμένας
Αθηνών (ΔΑΑ). Μια
σύμβαση που σημαίνει
έσοδα της τάξης του 1,3
δισ. ευρώ (με ΦΠΑ) για
το ΤΑΙΠΕΔ και ακόμη
περισσότερο η ψήφισή της
αποτελεί προϋπόθεση για
να προχωρήσει και η
προκήρυξη του
διαγωνισμού πώλησης του
30% της ΔΑΑ που κατέχει
το ΤΑΙΠΕΔ.
Στο Ελληνικό πρέπει να
προκηρυχθεί ο
διαγωνισμός για το
καζίνο, κάτι που
αναμένεται να κάνει
εντός των επόμενων
ημερών η Επιτροπή
Παιγνίων, πλην όμως
εκκρεμεί η υπογραφή των
κοινών υπουργικών
αποφάσεων για τη νομική
ωρίμανση του ακινήτου.
|
|