Αρχική | Ειδήσεις - Αναλύσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | Marx - Soros | Contact

 

00:01 - 07/12/17

FuelsEurope: Προκατειλημμένη με την ηλεκτροκίνηση η ΕΕ

 

Η πολιτική της ΕΕ για τις εκπομπές των οχημάτων είναι προκατειλημμένη όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, δήλωσε η εμπορική ένωση FuelsEurope τη Δευτέρα (4 Δεκεμβρίου), καθώς παρουσίασε μελέτη που υποδηλώνει ότι η σταδιακή μετάβαση από το πετρέλαιο κίνησης σε αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών δεν θα είχε σχεδόν καμία επίδραση στην ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα μέχρι το 2030.

 

Σύμφωνα με την EurActive, ο διευθυντής της FuelsEurope, John Cooper, παρουσίασε τα αποτελέσματα της μελέτης, που ανατέθηκε από τη βρετανική Aeris, η οποία βασίζει τη μοντελοποίησή της σε δεδομένα σχετικά με τις πραγματικές εκπομπές ρύπων.

 

«Η ανησυχία μας έγκειται στο ότι το επίκεντρο όλων ήταν η αύξηση της στενότητας στα νέα πρότυπα οχημάτων», δήλωσε ο κ. Cooper. Πράγματι, έχουν ήδη ζητηθεί αυστηρότερα πρότυπα Euro 7, συμπεριλαμβανομένης μιας πρόσφατης ανοικτής επιστολής από τους δημάρχους των δέκα ευρωπαϊκών πρωτευουσών, οι οποίοι προέτρεπαν για τη μετάβαση σε οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων μέσα σε δύο δεκαετίες.

 

Η σημερινή θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τη μεταρρύθμιση της Οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το 2009 απαιτεί να τεθεί νέος στόχος για τη χρήση ανανεώσιμων βιοκαυσίμων στις μεταφορές.

 

«Οι προτάσεις του Κοινοβουλίου για το RED II απαιτούν 12% ενεργειακό περιεχόμενο, το οποίο θα μπορούσε να δώσει κάτι σαν 9-10% καλύτερη ένταση του GHG του καυσίμου», ανέφερε ο κ. Cooper. Το γεγονός αυτό δεν αντικατοπτρίζεται στις δοκιμές εκπομπών αυτοκινήτων, επεσήμανε.

 

«Έτσι, αρχίζει να δημιουργείται ουσιαστικά μια προκατάληψη στη δοκιμή προς την ηλεκτροκίνηση – δεν αναγνωρίζει τη βελτίωση του καυσίμου», υποστήριξε, ζητώντας ένα σύστημα βασισμένο όχι μόνο στις εκπομπές των σωλήνων εξάτμισης, αλλά σε μια ανάλυση κύκλου ζωής που περιλαμβάνει την κατασκευή των μπαταριών.

«Δεν έχει σημασία ποιο όχημα επιλέγει ο αγοραστής», διευκρίνισε ο κ. Cooper, υποδεικνύοντας ότι οι εκπομπές των κινητήρων ντίζελ Euro 6 είναι συγκρίσιμες με εκείνες των ηλεκτρικών οχημάτων.

 

Δράση των τοπικών κυβερνήσεων

 

Η μέση ηλικία των επιβατικών αυτοκινήτων στους δρόμους της ΕΕ ήταν 10,7 το 2015, σύμφωνα με την ACEA.

«Η διαρκής εστίαση στα νέα πρότυπα αυτοκινήτων είναι μια απόσπαση της προσοχής από τα βασικά ζητήματα που πρέπει τώρα να αντιμετωπιστούν – θα πρέπει να εξετάσουμε το επίπεδο ηλικίας και τεχνολογίας των … λεωφορείων και φορτηγών που λειτουργούν στις πόλεις αυτές», επεσήμανε ο κ. Cooper.

 

Λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα ντίζελ;

 

«Η κρυστάλλινη σφαίρα της πετρελαϊκής βιομηχανίας υποθέτει ότι οι εκπομπές από τα καινούρια αυτοκίνητα στο δρόμο θα είναι τόσο χαμηλές, όσο κατά τη διάρκεια των δοκιμών – αλλά η ιστορία δείχνει ότι αυτό είναι ευσεβής πόθος», δήλωσε ο Greg Archer. «Παρ ‘όλα αυτά, η ανάλυση εξακολουθεί να καταδεικνύει ότι ο τοξικός αέρας θα εξακολουθεί να δηλητηριάζει τους κατοίκους των πόλεων το 2030», πρόσθεσε.

 

Παρόλο που ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας πρόβλεψε πρόσφατα ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου πρόκειται να αυξηθεί για μερικά ακόμη χρόνια, ο κ. Cooper αναγνώρισε ότι τα εργοστάσια ραφιναρίσματος της Ευρώπης είναι ευαίσθητα σε πιθανή τοπική μείωση της ζήτησης.

 

«Θεωρούμε ότι η ζήτηση για οδικές μεταφορές πιθανότατα θα καταγράψει πτώση στην Ευρώπη, λόγω του συνδυασμού της απόδοσης, των προτύπων και της ηλεκτροκίνησης που αναμένεται να συμβεί».

EurActive

 

Greek Finance Forum

 

Σχόλια Χρηστών

HTML Comment Box is loading comments...

 

 

 

 

 

Plus500

Trading σε ελληνικές μετοχές μέσω της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης" - Demo -Kερδίστε bonus εγγραφής ). 

Λήψη τώρα!

 © 2016-2017 Greek Finance Forum

Αποποίηση Ευθύνης....