Όμως, η εταιρεία είχε μια δύσκολη χρονιά, με την
αποχώρηση του πρώην CEO της, Travis
Kalanick, και με μια χαμηλότερη
αποτίμηση στον πιο πρόσφατο γύρο χρηματοδότησης.
Η Uber, με άλλα λόγια, είναι ο μαθητής που
έρχεται αργά στην τάξη και δεν διαβάζει τόσο
πολύ, αλλά καταφέρνει και πάλι να πάρει Α στον …έλεγχο.
Η εταιρεία διαμοιρασμού διαδρομών φάνηκε να
απογειώνεται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια μετά την
ίδρυσή της το 2009 – όπως είναι γνωστό,
δημιουργήθηκε αφότου οι συνιδρυτές Travis
Kalanick και Garrett Camp είχαν εκνευριστεί
προσπαθώντας να βρουν ταξί στο Παρίσι.
Η Uber ξεκίνησε να προσφέρει διαδρομές τον
Ιούνιο του 2010 στο Σαν Φραντσίσκο, και τέσσερις
μήνες μετά είχε εξασφαλίσει τον πρώτο γύρο
χρηματοδότησης seed ύψους 1,25 εκατομμυρίων
δολαρίων.
Πλέον, μέσα σε λιγότερα από 10 χρόνια, η Uber
έχει αναδειχθεί στον τεχνολογικό «μονόκερο» (εταιρεία
αξίας 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων και άνω) με τη
μεγαλύτερη αξία. Κι αυτό, παρά τις δυσκολίες που
συνάντησε μέσα στο 2017.
Η φήμη της Uber έφτασε τόσο χαμηλά τον Ιούνιο
που ζητήθηκε από τον Kalanick να εγκαταλείψει τη
θέση του ως CEO. Τον αντικατέστησε ο Dara
Khosrowshahi, πρώην διευθύνων σύμβουλος της
Expedia.
Η Uber είχε αρκετούς μπελάδες φέτος. Όμως, την
περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία ανακοίνωσε έσοδα
2,01 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τρίτο
τρίμηνο – μια αύξηση 17% σε σχέση με το
προηγούμενο τρίμηνο. Παρά τα
πολλά λάθη, η Uber συνεχίζει να τα πηγαίνει καλά•
είναι, με άλλα λόγια, μια εταιρεία που πολλοί
λατρεύουν να μισούν.
Συνολικά, έχει συγκεντρώσει 11.562.450.000
δολάρια σε 18 διαδοχικούς γύρους
χρηματοδότησης.
Σήμερα, με αποτίμηση αξίας στα 68
δισεκατομμύρια δολάρια, η
εταιρεία είναι η αμερικανική startup με την
υψηλότερη αξία, με τεράστια διαφορά από τη
δεύτερη. Συγκεκριμένα, η αξία της είναι κατά 37
δισεκατομμύρια δολάρια υψηλότερη από εκείνη της
AirBnB, σύμφωνα με την PitchBook.
Πάντως, ο ανταγωνισμός μεταξύ Lyft και Uber έχει
καθυστερήσει την κερδοφορία και για τις δύο
εταιρείες. Το τελευταίο τρίμηνο, η Uber είχε
ζημιές 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ενώ η Lyft
έχασε 206 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο μισό του
2017.
Τον Νοέμβριο, ο Khosrowshahi δήλωσε στους LA
Times ότι η Uber πρέπει να συνεχίσει να ξοδεύει
χρήμα για να ανταγωνιστεί την Lyft. «Οι ΗΠΑ
είναι μια πολύ ανταγωνιστική αγορά αυτή την
περίοδο, με εμάς και τη Lyft. Δεν νομίζω ότι η
αμερικανική αγορά θα είναι ιδιαίτερα κερδοφόρα
μέσα στους επόμενους έξι μήνες» επεσήμανε. |