|
|
|
Μια
γυναίκα που διέσχιζε
δρόμο στην Αριζόνα και η
οποία χτυπήθηκε και
σκοτώθηκε από ένα
διερχόμενο όχημα της
Uber που δεν έλεγχε
οδηγός, αποτελεί το
πρώτο θύμα των αυτόνομων
οχημάτων. Η Uber
ανακοίνωσε ότι
αναστέλλει όλες τις
δοκιμές αυτόνομων
οχημάτων της που
πραγματοποιούνται σε ΗΠΑ
(Αριζόνα και Πίτσμπουργκ)
και Καναδά (Τορόντο).
|
|
|
|
|
|
Τα
αυτόνομα οχήματα
προωθούνται με το
σκεπτικό ότι θα είναι
ασφαλέστερα και θα
μειώσουν τα τροχαία,
αλλά το περιστατικό
αναμένεται να γεννήσει
δεύτερες σκέψεις,
αναδεικνύοντας τις
προκλήσεις που
αντιμετωπίζει η νέα
τεχνολογία, προκειμένου
να κερδίσει την
εμπιστοσύνη της
κοινωνίας. Η άτυχη
49χρονη Ελέιν
Χέρτσμπεργκ περπατούσε
σέρνοντας το ποδήλατό
της έξω από τα όρια της
διάβασης των πεζών σε
ένα δρόμο με τέσσερις
λωρίδες κυκλοφορίας στο
προάστιο Τέμπε της πόλης
Φοίνιξ της Αριζόνα, το
βράδυ της Κυριακής, όταν
χτυπήθηκε από το
αυτόνομο όχημα της Uber
που έτρεχε με περίπου 65
χιλιόμετρα την ώρα, όπως
ανακοίνωσε η τοπική
αστυνομία.
Στο
αυτοκίνητο, ένα Βόλβο
XC90 SUV, υπήρχε οδηγός
στο τιμόνι, αλλά τον
έλεγχο του οχήματος
εκείνη την μοιραία
στιγμή είχε αναλάβει το
αυτόνομο σύστημα. Η
γυναίκα, που πιθανώς
ήταν άστεγη, πέθανε στο
νοσοκομείο από τα σοβαρά
τραύματά της. Η
επικεφαλής της
αστυνομίας δήλωσε ότι,
όπως έδειξε η μελέτη
ενός βίντεο για το
συμβάν, «είναι πολύ
ξεκάθαρο πως θα ήταν
πολύ δύσκολο να
αποφευχθεί αυτή η
σύγκρουση, είτε
επρόκειτο για αυτόνομη
οδήγηση είτε όχι, με
βάση το πώς η πεζή βγήκε
από τις σκιές στη μέση
του δρόμου».
Η
αστυνομία δεν απέκλεισε
πάντως να απαγγελθούν
κατηγορίες κατά του
44χρονου χειριστή του
οχήματος της Uber, ο
οποίος δεν είχε ενεργό
εμπλοκή στο ατύχημα. Η
σουηδική εταιρεία Volvo
ανακοίνωσε ότι το
λογισμικό που έλεγχε το
όχημα, δεν ήταν δικό της.
Η
Uber και η Waymo (θυγατρική
της Google) προ ημερών
άσκησαν πίεση στο
Κογκρέσο να επιταχύνει
την εισαγωγή των
αυτόνομων οχημάτων στις
ΗΠΑ, αλλά μερικοί
Δημοκρατικοί
γερουσιαστές έχουν
μπλοκάρει τη σχετική
νομοθεσία, λόγω
ανησυχιών στον τομέα της
ασφάλειας. Το θανατηφόρο
τροχαίο στην Αριζόνα
φαίνεται να επιβεβαιώνει
τους φόβους τους.
«Αυτό
το τραγικό περιστατικό
υπογραμμίζει γιατί είναι
ανάγκη να είμαστε
υπερβολικά επιφυλακτικοί,
όταν δοκιμάζουμε
τεχνολογίες αυτόνομων
οχημάτων σε δημόσιους
δρόμους» δήλωσε ο
Δημοκρατικός
γερουσιαστής Έντουαρντ
Μάρκι, μέλος της
επιτροπής μεταφορών,
σύμφωνα με το πρακτορείο
Ρόιτερς και τη «Γκάρντιαν».
Η
οργάνωση προστασίας των
καταναλωτών Consumer
Watchdog δήλωσε ότι «η
Αριζόνα έχει καταντήσει
η 'Αγρια Δύση της
δοκιμής ρομποτικών
αυτοκινήτων, καθώς δεν
διαθέτει ουσιαστικά
καθόλου σχετικούς
κανονισμούς. Γι' αυτό
ακριβώς η Uber και η
Waymo κάνουν εκεί τις
δοκιμές τους. Όταν δεν
υπάρχει σερίφης στην
πόλη, σκοτώνονται
άνθρωποι».
Η
Αριζόνα ακολουθεί
πολιτική «ανοικτών θυρών»
στις εταιρείες αυτόνομης
οδήγησης, σε μια
προσπάθεια να ενισχύσει
την οικονομική ανάπτυξή
της και να δημιουργήσει
νέες θέσεις εργασίας.
Στο
Πίτσμπουργκ, επίσης
πεδίο δοκιμών, την
προηγούμενη εβδομάδα ένα
αυτόνομο όχημα της Uber
συγκρούσθηκε με ένα άλλο
αυτοκίνητο, χωρίς να
υπάρξουν θύματα. Η
εταιρεία θεωρεί τη
χρησιμοποίηση οχημάτων
χωρίς οδηγό βασικό
στρατηγικό στόχο της,
προκειμένου να
δημιουργήσει ένα στόλο
αυτοκινήτων χωρίς
οδηγούς. Ήδη δοκιμάζει
περισσότερα από 100
αυτόνομα οχήματα μόνο
στην Αριζόνα.
«Οι
καρδιές μας στρέφονται
στην οικογένεια του
θύματος. Συνεργαζόμαστε
πλήρως με τις τοπικές
αρχές στην έρευνα για το
περιστατικό» δήλωσε
εκπρόσωπος της Uber στο
Twitter.
Ο
πρώτος θάνατος με
εμπλοκή αυτόνομου
οχήματος είχε
ανακοινωθεί από την
Tesla το 2016, με θύμα
έναν 40χρονο οδηγό που
είχε παραδώσει τον
έλεγχο του αυτοκινήτου
στο αυτόνομο σύστημα και
το όχημα είχε
συγκρουσθεί με μια
νταλίκα.
|
|
Greek Finance Forum |
|
Σχόλια Χρηστών |
|
|
|
|
|
|