Σύμφωνα με τα σχετικά
ρεπορτάζ, στο «μάτι» των
φορολογικών αρχών
μπαίνουν θυρίδες
μεγαλοοφειλετών με στόχο
να αυξηθούν τα έσοδα στα
δημόσια ταμεία, ενώ το
σχέδιο προβλέπει
βελτίωση του φορολογικού
πλαισίου προκειμένου να
μπορούν να ανοίγουν πολύ
γρήγορα οι τραπεζικές
θυρίδες οφειλετών του
δημοσίου για να
κατάσχεται το
περιεχόμενό τους. Το άνοιγμα
θυρίδας και η κατάσχεση
του περιεχομένου της
προβλέπεται ήδη, ωστόσο
οι διαδικασίες είναι
αυστηρές, καθώς
απαραίτητη προϋπόθεση
είναι η ύπαρξη
δικαστικής απόφασης ή
εισαγγελικής παραγγελίας.
Σύμφωνα πάντα με το
ρεπορτάζ, οι τράπεζες υποχρεούνται
να γνωστοποιούν το όνομα
κατόχου τραπεζικής
θυρίδας στις φορολογικές
αρχές, αλλά σε καμία
περίπτωση δεν έχουν
πρόσβαση στο περιεχόμενο
της θυρίδας. Σε
περίπτωση που η εφορία
θέλει να κατάσχει το
περιεχόμενο τραπεζικής
θυρίδας, πρέπει πρώτα να
έχει στα χέρια της
δικαστική απόφαση. Οι θυρίδες
μπορεί να ανοίξουν μόνο με
εντολή εισαγγελέα και
οποιοδήποτε περιουσιακό
στοιχείο μπορεί να
κατασχεθεί σε περίπτωση
που διαπιστωθεί έκνομη
δραστηριότητα ή οφειλές
προς το δημόσιο. Τέλος,
ο ισχύων Κώδικας
Φορολογικής Διαδικασίας
προβλέπει τη δυνατότητα
της Φορολογικής
Διοίκησης, όταν
διαπιστώσει παραβάσεις
φοροδιαφυγής άνω των
150.000 ευρώ ή των
300.000 ευρώ ειδικά στην
περίπτωση εικονικών και
πλαστών τιμολογίων, να
επιβάλλει μετά από
ειδική έκθεση ελέγχου τη
δέσμευση του 50% των
καταθέσεων αλλά και του
περιεχομένου των θυρίδων.
Σε αντιδιαστολή μάλιστα
με τα μετρητά -όπου
προβλέπεται δέσμευση του
50%-, για το μη
χρηματικό περιεχόμενο
των θυρίδων ο νόμος
δίνει τη δυνατότητα
πλήρους δέσμευσης.
|
|