|
|
|
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα
Επενδύσεων (ΕΤΕπ)
ενδέχεται να απαιτήσει
από τη γερμανική
αυτοκινητοβιομηχανία
Daimler να της
επιστρέψει δάνεια που
της είχε χορηγήσει για
έρευνα και ανάπτυξη,
έπειτα από τα
δημοσιεύματα που φέρουν
την κατασκευάστρια των
οχημάτων Mercedes να
εγκαθιστούσε σε αυτά
παράνομο λογισμικό για
την παραπλάνηση
εποπτικών φορέων που
είναι αρμόδιοι για τον
έλεγχο των εκπομπών
καυσαερίων των κινητήρων
ντίζελ, αποκαλύπτει
σήμερα η εφημερίδα Welt
am Sonntag.
|
|
|
|
|
|
Στην εταιρεία
χορογήθηκαν από την ΕΤΕπ
δάνεια συνολικού 3,8
δισεκατομμυρίων ευρώ από
το 2000 και εκκρεμεί η
αποπληρωμή ποσού ύψους 2
δισεκ. ευρώ,
επισημαίνεται στο
δημοσίευμα.
«Η ΕΤΕπ ανησυχεί για τις
κατηγορίες σε βάρος της
Ντέμλερ και για τις
δυνητικές επιπτώσεις που
θα έχουν για τις
χορηγήσεις πιστώσεων από
την τράπεζα στην
εταιρεία», ανέφερε
εκπρόσωπος της
Ευρωπαϊκής Τράπεζας
Επενδύσεων στη Βελτ,
κατά το άρθρο που
δημοσιεύεται στο
σημερινό φύλλο της
εφημερίδας.
Την περασμένη εβδομάδα η
Bild am Sonntag
αποκάλυψε ότι αμερικανοί
ερευνητές διαπίστωσαν
ότι τα αυτοκίνητα της
Ντέμλερ ήταν εφοδιασμένα
με παράνομο λογισμικό
που ενδέχεται να τους
επέτρεψε να περάσουν τον
έλεγχο των εκπομπών των
καυσαερίων των
ντιζελοκινητήρων τους.
Η Ντέμλερ ανέφερε ότι
συνεργάζεται με τις
αρχές των ΗΠΑ και ότι
συμφώνησε με το
υπουργείο Δικαιοσύνης να
υπάρξει απόλυτη
εμπιστευτικότητα. Δεν
της έχει απαγγελθεί
καμιά κατηγορία μέχρι
σήμερα από τις
αμερικανικές αρχές.
Η ΕΤΕπ θα αναμείνει την
έκβαση των ερευνών πριν
αποφασίσει εάν θα
απαιτήσει από τη Ντέμλερ
να της επιστρέψει τα
χρήματα των πιστώσεων
που της χορηγήθηκαν,
σημειώνει η Βελτ.
Εκπρόσωπος της Ντέμλερ
δήλωσε στο πρακτορείο
ειδήσεων Ρόιτερς ότι η
εταιρεία έλαβε από την
τράπεζα αίτημα για
περισσότερες πληροφορίες
και διαβεβαίωσε ότι
συνεργάζεται με την ΕΤΕπ.
Η Volkswagen
αποκαλύφθηκε το 2015 ότι
είχε εγκαταστήσει
λογισμικό παραπλάνησης
των συσκευών που
χρησιμοποιούνται για
τους ελέγχους εκπομπών
καυσαερίων, για να
παραπλανά τους
αμερικανικούς εποπτικούς
φορείς. Η υπόθεση
προκάλεσε τη σοβαρότερη
κρίση που αντιμετώπισε η
Φολκσβάγκεν στην ιστορία
της. Προχώρησε σε
διακανονισμό με τις
αμερικανικές αρχές και
συμφώνησε να καταβάλει
25 δισεκ. δολάρια για να
κλείσουν οι υποθέσεις σε
βάρος της την επόμενη
χρονιά, αλλά εκκρεμούν
πολλές άλλες έρευνες σε
βάρος της.
Ο εκπρόσωπος της Ντέμλερ
απέφυγε να κάνει
οποιοδήποτε σχόλιο
ερωτηθείς για το ποσό
της οφειλής της
γερμανικής
αυτοκινητοβιομηχανίας
προς την ΕΤΕπ, ενώ η
τράπεζα δεν απάντησε
αμέσως όταν της
ζητήθηκαν διευκρινίσεις.
Από το 2009, η ΕΤΕπ έχει
χορηγήσει πάνω από 8
δισεκ. ευρώ σε δάνεια με
εξαιρετικά προνομιακούς
όρους για να υποστηρίξει
την ανάπτυξη αυτοκινήτων
με χαμηλότερες εκπομπές
διοξειδίου του άνθρακα
(CO2), ανάμεσά τους και
στη Φολκσβάγκεν.
Στη Γαλλία, η τράπεζα
προσπαθεί παράλληλα να
εξακριβώσει εάν τα
δάνεια ύψους 800
εκατομμυρίων ευρώ τα
οποία χορήγησε στη
Renault χρησιμοποιήθηκαν
επίσης για να αναπτυχθεί
λογισμικό παραπλάνησης
των εποπτικών φορέων που
ελέγχουν τις εκπομπές
καυσαερίων από τους
ντιζελοκινητήρες,
σύμφωνα με έγγραφα που
περιήλθαν σε γνώση του
Ρόιτερς.
|
|
Greek Finance Forum |
|
Σχόλια Χρηστών |
|
|
|
|
|
|