Ο Εσθονός ιδρυτής Markus Villig λάνσαρε την
εφαρμογή στην ανατολική Ευρώπη πριν από τέσσερα
χρόνια, και στη συνέχεια επεκτάθηκε στην Αφρική.
Σήμερα, η εταιρεία έχει παρουσία σε 19 χώρες,
και είναι η μεγαλύτερη εταιρεία διαμοιρασμού
διαδρομών σε 8 από τις 19 χώρες στις οποίες
δραστηριοποιείται. Συνολικά, η Taxify διαθέτει
2,5 εκατομμύρια πελάτες.
Αυτή την εβδομάδα, η εταιρεία πρόκειται να κάνει
το ντεμπούτο της στην αγορά της δυτικής Ευρώπης,
πρώτα στο Λονδίνο, και με το βλέμμα στραμμένο
στο Παρίσι μελλοντικά.
Η εμπειρία χρήστη της Taxify είναι περίπου ίδια
με εκείνη της Uber. Ο χρήστης κατεβάζει την
εφαρμογή, καταχωρεί το νούμερό του, και καλεί το
αυτοκίνητο στην τοποθεσία όπου βρίσκεται.
Υπάρχουν όμως και δύο βασικές διαφορές. Οι
χρήστες μπορούν να πληρώσουν με μια
προ-πληρωμένη χρεωστική κάρτα ή με ρευστό. Και
σύμφωνα με το Business Insider, η ίδια κούρσα θα
είναι σχεδόν τρεις φορές φτηνότερη σε σχέση με
τη χρέωση στην Uber.
Μπορεί η εφαρμογή να είναι σχετικά άγνωστη ακόμα,
αλλά ο ιδρυτής της επισημαίνει δύο σημαντικά
πλεονεκτήματα. Η Taxify υπόσχεται καλύτερη
εταιρική συμπεριφορά προς τους οδηγούς,
ιδιαίτερα καθώς η προμήθεια είναι χαμηλότερη –
στο 10%-15% – σε σύγκριση με την προμήθεια της
Uber που κινείται στο 20%-25%.
Επίσης, η εφαρμογή έχει λάβει περιορισμένες
επενδύσεις από τρίτα μέρη, που σημαίνει ότι η
πίεση για κερδοφορία είναι μικρότερη.
Μέχρι σήμερα, η κύρια πηγή εξωτερικής
χρηματοδότησης της Taxify είναι η κινεζική
εταιρεία διαμοιρασμού διαδρομών DiDi Chuxing.
Επειδή οι οδηγοί είναι ελεύθεροι επαγγελματίες,
τεχνικά είναι σε θέση να εργάζονται και για την
Taxify και για την Uber την ίδια στιγμή.
Σε κάθε περίπτωση, ο ανταγωνισμός με τους 40.000
εγγεγραμμένους οδηγούς της Uber και τους 22.500
οδηγούς μαύρων ταξί που κυκλοφορούν στο Λονδίνο
θα είναι σκληρός για τους 10.000 οδηγούς της
Taxify. Ίσως οι χαμηλότερες τιμές θα αποδειχθούν
αρκετές για να εξασφαλίσει η εταιρεία ένα
συγκριτικό πλεονέκτημα. Αλλιώς, θα προστεθεί στη
λίστα των αποτυχημένων ανταγωνιστών της Uber,
όπως η Hailo και η Karhoo. Ο χρόνος θα δείξει.
Πηγή: fortune.com |