|
|
|
Αν και πολλοί αναλυτές
προειδοποιούν για το
λάθος της γερμανικής
αυτοκινητοβιομηχανίας να
έχει μείνει εξαιρετικά
πίσω στο ζήτημα της
ηλεκτροκίνησης, ανώτατα
γερμανικά στελέχη
επιμένουν πως οι
καταναλωτές θα
συνεχίσουν να επιλέγουν
τα αυτοκίνητα diesel.
|
|
|
|
|
|
Είναι χαρακτηριστικό ότι
όπως έγραφε το
Bloomberg, η γνωστή
αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen
AG, η οποία με το
παγκόσμιο σκάνδαλο
εξαπάτησης των εκπομπών
έθεσε υπό αμφισβήτηση το
μέλλον των
πετρελαιοκινητήρων,
αναμένει τώρα ότι οι
καταναλωτές θα
επιστρέψουν στην επίμαχη
τεχνολογία και μάλιστα
σύντομα.
«Το ντίζελ θα αναβιώσει
σχετικά σύντομα επειδή
όσοι οδήγησαν
πετρελαιοκίνητα
αυτοκίνητα θα
συνειδητοποιήσουν ότι
επρόκειτο για ένα πολύ
άνετο τρόπο οδήγησης» επισήμανε
ο CEO της Volkswagen
AG Matthias Mueller στους
δημοσιογράφους τη
Δευτέρα, στο Διεθνές
Σαλόνι Αυτοκινήτου της
Γενεύης. «Μόλις η άποψη
ότι οι
πετρελαιοκινητήρες είναι
φιλικοί προς το
περιβάλλον κατασταλάξει
στο μυαλό των ανθρώπων,
τότε για μένα δεν
υπάρχει κανένας λόγος να
μην αγοράσουν ένα τέτοιο
αυτοκίνητο.»
Τα σχόλια του Mueller
μπορούν να
χαρακτηριστούν τολμηρά,
αν λάβουμε υπόψη ότι η
Volkswagen έχει διαθέσει
περίπου 30
δισεκατομμύρια δολάρια
σε προβλέψεις για την
κάλυψη των προστίμων,
των εκσυγχρονισμών και
των νομικών δαπανών που
δημιουργήθηκαν όταν
έγινε γνωστό ότι η
εταιρία χρησιμοποιεί
συστήματα εκπομπών
ντίζελ που δεν είναι
σύμφωνα με τις δοκιμές
ρύπανσης που
πραγματοποιεί το κράτος.
Η Γερμανία εξετάζει τώρα
το ενδεχόμενο να
προχωρήσει σε
απαγορεύσεις των
οχημάτων ντίζελ από τις
πόλεις και κάποιες
κυβερνήσεις,
συμπεριλαμβανομένων
αυτών της Κίνας, της
Γαλλίας και του Ηνωμένου
Βασιλείου, έχουν
θεσπίσει πλάνο για τη
σταδιακή κατάργηση της
μηχανής εσωτερικής
καύσης.
Οι γερμανοί
κατασκευαστές
αυτοκινήτων θέλουν να
παραμείνουν στο ντίζελ,
το οποίο θεωρούν ότι
είναι ο καλύτερος τρόπος
για να ικανοποιηθούν οι
κανονιστικές απαιτήσεις
στην Ευρωπαϊκή Ένωση για
μείωση της παραγωγής του
διοξειδίου του άνθρακα
μέχρι να δημιουρηθεί
μεγάλη ζήτηση για τα
ηλεκτρικά αυτοκίνητα με
μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Άλλες εταιρείες
εγκαταλείπουν τη
συγκεκριμένη τεχνολογία:
η Toyota Motor Corp. για
παράδειγμα, θα απαλλαγεί
από τις εκδόσεις diesel
των αυτοκινήτων της
φέτος, προσφέροντας μόνο
δύο υβριδικά οχήματα και
έναν υπερτροφοδοτούμενο
βενζινοκινητήρα στο
επανασχεδιασμένο μοντέλο
Auris.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες
στην ΕΕ πρέπει να
μειώσουν τις εκπομπές
του στόλου των
αυτοκινήτων κατά μέσο
όρο στα 95 γραμμάρια CO2
ανά χιλιόμετρο μέχρι το
2021. Η επίτευξη των
στόχων αυτών έχει γίνει
πιο δύσκολη καθώς η
ζήτηση για
πετρελαιοκίνητα οχήματα
– τα οποία εκπέμπουν
περίπου 1/5 λιγότερο CO2
σε σύγκριση με ισοδύναμα
βενζινοκίνητα οχήματα –
έχει μειωθεί σημαντικά
λόγω της ανησυχίας των
καταναλωτών σχετικά με
τις απαγορεύσεις
οδήγησης στγοκέντρο της
πόλης. Η Daimler AG,
κατασκευαστής πολυτελών
οχημάτων της
Mercedes-Benz, δήλωσε
ότι οι εκπομπές CO2 του
στόλου της αυξήθηκαν
πέρυσι, καθώς οι
αγοραστές επέλεξαν
μεγαλύτερα αυτοκίνητα.
Ενώ το μερίδιο αγοράς
των πετρελαιοκίνητων
πέφτει στην Ευρώπη καθώς
οι αγοραστές στρέφονται
σε άλλους κινητήρες,
κυρίως βενζίνης, ο
Mueller προβλέπει μια
επιστροφή.
«Οι κανόνες του
παιχνιδιού στην ΕΕ σε
σχέση με την προστασία
του κλίματος και τους
στόχους εκπομπών για το
CO2 είναι τόσο δύσκολοι
που οι κυβερνήσεις δεν
μπορούν να κάνουν χωρίς
ντίζελ», δήλωσε.
Η Volkswagen δεσμεύτηκε
πέρυσι να δαπανήσει
περισσότερα από 34 δισ.
ευρώ μέχρι το 2022 για
να αναπτύξει τεχνολογία
ηλεκτρικής ενέργειας και
αυτόνομης οδήγησης και
σχεδιάζει να
δημιουργήσει ηλεκτρικές
εκδόσεις και των 300
αυτοκινήτων, φορτηγών
και λεωφορείων της που
πωλούνται, μέχρι το
τέλος της επόμενης
δεκαετίας. «Χρειαζόμαστε
πετρέλαιο ντίζελ για να
επιτύχουμε τους στόχους
για το CO2», δήλωσε ο
Herbert Diess, στέλεχος
της Volkswagen, μετά την
παρουσίαση του
ηλεκτροκίνητου I.D.
Vizzion αυτοκινήτου που
είναι σε θέση να
οδηγήσει μέχρι 650
χιλιόμετρα (404 μίλια)
με μια μόνο φόρτιση. «Τα
ηλεκτρικά οχήματα σε
πολλές περιπτώσεις δεν
θα κρατήσουν τους
οδηγούς τους ευτυχείς.»
Η Volkswagen δεν θα
χάσει τους στόχους που
έχει θέσει η ΕΕ, δήλωσε
ο Mueller στους
δημοσιογράφους. «Αν
υπάρχει λιγότερο ντίζελ,
τότε η επίτευξη αυτού
του στόχου γίνεται πιο
δύσκολη», δήλωσε το
στέλεχος της VW.
|
|
Greek Finance Forum |
|
Σχόλια Χρηστών |
|
|
|
|
|
|