Αρχική | Ειδήσεις - Αναλύσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | Marx - Soros | Contact

 

20/09/17

Πόλεμος ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ για τις δημοσκοπήσεις

Τι κρύβεται πίσω από τις καταγγελίες της ΝΔ για την «commonview».

 

Ένας νέος κύκλος επιθέσεων και καταγγελιών για τις εταιρίες δημοσκοπήσεων και τα αποτελέσματα που δημοσιεύουν ξεκίνησε με τα…πρωτοβρόχια του φθινοπώρου (αν και άργησαν λίγο).

Το πολιτικό σκηνικό εισέρχεται σε μία άτυπη προεκλογική περίοδο όσο παρατεταμένη και αν είναι αυτή. Τούτο αποδεικνύεται από τη μάχη των δημοσκοπήσεων μεταξύ της Πειραιώς και της Κουμουνδούρου με πρωταγωνίστρια μία εταιρία που η ΝΔ καταγγέλλει ότι δεν βρίσκεται στο μητρώο των νόμιμα λειτουργούντων εταιριών.

 

Όλα ξεκίνησαν από ένα non paper του ΣΥΡΙΖΑ σύμφωνα με το οποίο υπάρχει κατάρρευση του αφηγήματος της ΝΔ για την μεγάλη δημοσκοπική υπεροχή της ΝΔ έναντι του κόμματος της κυβέρνησης. Σε αυτό υπήρχε επίκληση πρόσφατων δημοσκοπήσεων γνωστών και εγγεγραμμένων εταιριών στο μητρώο που διατηρεί το ΕΣΡ αλλά και της commonview, μίας εταιρίας που παρουσιάζει διαφορετικά ευρήματα βασιζόμενη σε διαφορετικές μεθόδους.

 

Το θέμα έθεσε, με επιστολή του προς τον Πρόεδρο του Ε.Σ.Ρ. κ. Αθανάσιο Κουτρουμάνο, ο Διευθυντής του Γραφείου του Προέδρου κ. Μιχάλης Μπεκίρης, μετά τη δημοσιοποίηση δημοσκόπησης από την εταιρία αυτή. Επισημαίνεται ότι, με βάση το νόμο 3603/2017, «προκειμένου να είναι νόμιμη η δημοσιοποίηση μιας δημοσκόπησης, επιβάλλεται, μεταξύ άλλων, η αναφορά του αριθμού εγγραφής του φορέα που πραγματοποίησε τη δημοσκόπηση, στο Μητρώο Φορέων και Επιχειρήσεων Δημοσκοπήσεων» και υπογραμμίζεται ότι, «από έναν πρόχειρο έλεγχο στα αρχεία που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του Ε.Σ.Ρ., σύμφωνα με το νόμο, προκύπτει ότι η εν λόγω εταιρεία δεν περιλαμβάνεται στο Μητρώο Φορέων και Επιχειρήσεων Δημοσκοπήσεων».Καταλήγοντας, ο κ. Μπεκίρης ζητά από το Ε.Σ.Ρ. να επιληφθεί της υπόθεσης και να πράξει τα δέοντα «προκειμένου να ελεγχθεί η προέλευση της εν λόγω εταιρείας και η τυχόν παραβίαση των όρων δημοσιότητας και διαφάνειας που θέτει το ισχύον νομικό πλαίσιο για τις δημοσκοπήσεις».

 

Η εταιρία αυτή είχε απασχολήσει τα δύο κόμματα και στα τέλη του περασμένου Ιουνίου. Τότε, σε ένα άλλο non paper, που είχε βγει όχι από την Κουμουνδούρου αλλά από το Μαξίμου είχε χρησιμοποιηθεί ανάλυση της συγκεκριμένης εταιρίας σύμφωνα με την οποία υπήρχε διαστρωμάτωση των συμμετεχόντων με εισοδηματικά κριτήρια. Όσοι είχαν εισόδημα από 0-600 ευρώ έδιναν προβάδισμα στον ΣΥΡΙΖΑ και αντίθετα όσοι είχαν σημαντικά εισοδήματα έδιναν μεγάλες διαφορές στη ΝΔ, με τη κυβέρνηση να καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «η ψήφος έχει κοινωνικό πρόσημο». Σε εκείνο το non paper υπήρχε και μία ανάλυση που δείχνει το πώς κάνει τις μετρήσεις της η συγκεκριμένη εταιρία. Έγραφε ότι «στη δημοσκόπηση της CommonView είναι καθαρό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται σοβαρά σε εκείνους που έχουν εισόδημα 0-600 ευρώ (με 16,40% έναντι 11,20% της ΝΔ). Σημαντικό ποιοτικό στοιχείο, καθώς δείχνει ποια είναι τα κοινωνικά στρώματα τα οποία πρωτίστως στηρίζουν την κυβέρνηση. Αλλά και για έναν ακόμη λόγο: επειδή, όπως είναι γνωστό από τη διεθνή επιστημονική εμπειρία, τα χαμηλά εισοδηματικά στρώματα (για λόγους που έχουν να κάνουν με την πρόσβαση και την ορατότητά τους στο προσκήνιο, καθώς και κοινωνικούς λόγους που παίρνουν και τεχνική μορφή, για παράδειγμα δεν διαθέτουν σταθερό τηλέφωνο), υποεκπροσωπούνται στις δημοσκοπήσεις και τις έρευνες".

 

Εδώ είναι και το επίμαχο σημείο. Στην ιστοσελίδα της εταιρίας αυτής αναφέρεται , στην ενότητα «μεθοδολογία» ότι : «Η ομάδα μας διοργανώνει έρευνες κοινής γνώμης χρησιμοποιώντας το Active Sampling, που προϋποθέτει την εθελοντική συμμετοχή στην εκάστοτε έρευνα. Οι έρευνες διενεργούνται διαδικτυακά στοχεύοντας κατ’ αρχάς στη μέγιστη δυνατή ανταπόκριση της κοινωνίας.Η έμφαση δίνεται όμως στη ποιότητα του δείγματος και όχι στην ποσότητα, αφού μετά τη συγκέντρωση του συνόλου των απαντήσεων, ένα νέο δείγμα που καλύπτει πλήρως την αντιπροσωπευτικότητα του υπό εξέταση πληθυσμού, δημιουργείται από τους έμπειρους στατιστικολόγους μας.Στόχος μας είναι να έχουμε στη διάθεσή μας μια δεξαμενή χρηστών, από την οποία θα αναδεικνύεται το κατάλληλο δείγμα για την έρευνα που θέλουμε να κάνουμε, ένα δείγμα που θα καλύπτει τις δύο βασικές προϋποθέσεις της επιτυχίας μιας έρευνας όσον αφορά τη δειγματοληψία, την αντιπροσωπευτικότητα και την τυχαιότητα».

 

Greek Finance Forum

 

Σχόλια Χρηστών

HTML Comment Box is loading comments...

 

 

 

 

 

Plus500

Trading σε ελληνικές μετοχές μέσω της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης" - Demo -Kερδίστε bonus εγγραφής ). 

Λήψη τώρα!

 © 2016-2017 Greek Finance Forum

Αποποίηση Ευθύνης....