|
|
|
|
|
Μετά την προσχώρηση και
της Mitsubishi στη
συμμαχία Nissan –
Renault Alliance, το
group των τριών ξεπέρασε
σε πωλήσεις αυτό της VW
αλλά και την Toyota.
|
|
|
|
|
|
Συγκεκριμένα οι πωλήσεις της
Nissan ανήλθαν στα 5,82
εκατομμύρια οχήματα, ενώ
η γαλλική
αυτοκινητοβιομηχανία
Renault ανακοίνωσε
πωλήσεις 3,76
εκατομμυρίων. Οι
πωλήσεις της Mitsubishi
ανήλθαν σε 1,03
εκατομμύρια. Συνολικά
λοιπόν οι τρεις τους
αθροίζουν για το 2017
πωλήσεις 10,61
εκατομμυρίων οχημάτων,
επιβατικών και ελαφρών
επαγγελματικών.
Σύμφωνα με το Fortune, ο
όμιλος VW, που δραστηριοποιείται
με τις μάρκες Audi,
Skoda, Seat, Porsche,
Bentley και Lamborghini
μαζί φυσικά με αυτή της
Volkswagen, δεν ξεπέρασε
την παραγωγή των 10,53
εκατομμυρίων ελαφρών
οχημάτων, χάνοντας έτσι
την πρωτιά που είχε
κερδίσει το 2016.
Αντίστοιχα, η Toyota, η
οποία βρισκόταν στη 2η
θέση το 2016, παρουσίασε
πωλήσεις ομίλου 10,2
εκατομμυρίων μονάδων
πέρυσι, εξαιρουμένων των
φορτηγών της Hino
Motors.
Ο πρόεδρος της
Renault-Nissan, Κάρλος
Γκον, δεσμεύθηκε να
εκμεταλλευτεί το
πλεονέκτημα των
οικονομιών κλίμακας που
απορρέουν από τη
συμμαχία, ώστε να
διπλασιάσει τα κέρδη
μέχρι το 2022 και να
αυξήσει τις ετήσιες
πωλήσεις στις 14
εκατομμύρια μονάδες.
Η Renault, η Nissan και
ορισμένες άλλες
αυτοκινητοβιομηχανίες
επιδιώκουν να μοιραστούν
περισσότερα ανταλλακτικά
οχημάτων και να
αναπτύξουν κοινές
πλατφόρμες παραγωγής για
να μειώσουν το κόστος
έρευνας και εξέλιξης ,
με στόχο πάντα να
αυξήσουν την κερδοφορία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι
η συμμαχία έχει υπό την
σκέπη της και τα σήματα
των Infiniti, Dacia,
Lada και Datsun, τα
οποία δραστηριοποιούνται
σε συγκεκριμένες αγορές.
Η πρώτη ως μάρκα
πολυτελείας και οι
υπόλοιπες χαμηλού
κόστους. Ταυτόχρονα, η
συμμαχία συνεργάζεται
στενά με τον όμιλο
Daimler (Mercedes και
Smart), τόσο στα
επιβατικά όσο και στα
ελαφρά επαγγελματικά
οχήματα.
Η Toyota ακολουθεί μια
παρόμοια προσέγγιση, ενώ
συνεργάζεται επίσης με
τη Mazda και την Suzuki
για να επιμεριστεί το
κόστος ανάπτυξης
πρωτοποριακών νέων
τεχνολογιών και
κατασκευής ηλεκτρικών
αυτοκινήτων.
Ωστόσο δεν είναι όλες οι
αυτοκινητοβιομηχανίες
σύμφωνες ότι οι
οικονομίες κλίμακας
αποτελούν μονόδρομο για
την αύξηση της
αποδοτικότητας και της
κερδοφορίας.
Η General Motors κατέληξε
στο συμπέρασμα ότι το
μέγεθος δεν έχει σημασία,
πωλώντας την ζημιογόνο
ευρωπαϊκή της επιχείρηση
Opel στο γαλλικό όμιλο
PSA πέρυσι, για να
διαθέσει τα κεφάλαιά της
σε πιο κερδοφόρες
επιχειρήσεις.
Η στρατηγική αυτή
φαίνεται να έχει
αποδώσει για την
αμερικανική
αυτοκινητοβιομηχανία, η
οποία πέτυχε περιθώριο
κέρδους 6,8% από
Ιανουάριο-Σεπτέμβριο του
2017. Αυτό ήταν
υψηλότερο από το
περιθώριο 5,0% της
Nissan και 4,3% της
Mitsubishi κατά τους έξι
μήνες έως τον Οκτώβριο
και σημαντικά υψηλότερο
από το 4,8% της Renault
κατά την περίοδο
Ιανουαρίου-Ιουνίου 2017.
|
|
Greek Finance Forum |
|
Σχόλια Χρηστών |
|
|
|
|
|
|