Σύμφωνα με τα διεθνή δημοσιεύματα, ο γάλλος
υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ χαιρέτισε την
συμφωνία. Ο ίδιος σχολίασε: «Αυτά είναι καλά νέα
για την Alstom, τους υπαλλήλους και τις
δραστηριότητές της. Είναι επίσης καλό νέο για
την ευρωπαϊκή βιομηχανία. Με αυτήν την συμμαχία
Alstom-Siemens, θα δημιουργήσουμε τον δεύτερο
μεγαλύτερο σιδηροδρομικό μεταφορέα και
κατασκευαστή σηματοδοσίας». Αξίζει να σημειωθεί
ότι συνολικά 62.300 εργαζόμενοι απασχολούνται
στις δύο εταιρείες.
Η εκτίμηση είναι ότι με την συγχώνευση των δύο
εταιρειών θα δημιουργηθεί ένας κολοσσός στην
Ευρώπη που θα μπορεί να ανταγωνιστεί καλύτερα
την κρατική κινεζική CRRC Corp.
Ο Τζο Κέζερ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος
της Siemens ανέφερε: «Η νέα εταιρεία Siemens
Alstom θα διατηρήσει τις γαλλικές και γερμανικές
ρίζες της. Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, στόχος
μας είναι να έχει ολοκληρωθεί η συναλλαγή ως το
τέλος του ημερολογιακού έτους 2018».
Οι δραστηριότητες μεταφορών της Siemens και της
Alstom περιλαμβάνουν τα τρένα υψηλής ταχύτητας TGV στη
Γαλλία και ICE στη
Γερμανία καθώς και τεχνολογία σηματοδότησης και
σιδηροδρόμων. Οι δραστηριότητες τους είναι σε
μεγάλο βαθμό συμπληρωματικές, με την Alstom να
έχει παρουσία στη Μέση Ανατολή, την Αφρική, την
Ινδία και την κεντρική και νότια Αμερική, ενώ η
Siemens είναι ισχυρή στην Κίνα, τις ΗΠΑ και τη
Ρωσία.
Αθροιστικά οι δυο εταιρείες έχουν πωλήσεις 15,3
δισεκ. ευρώ και κέρδη προ φόρων και τόκων ύψους
1,2 δισεκ. ευρώ. Μετά την ολοκλήρωση της
διαδικασίας συγχώνευσης, τα παγκόσμια κεντρικά
γραφεία και οι δραστηριότητες τροχαίου υλικού θα
βρίσκονται στο Παρίσι, όπου θα γίνει και η
εισαγωγή στο χρηματιστήριο της νέας εταιρίας,
ενώ ο τομέας σηματοδότησης και τεχνολογίας θα
εδρεύει στο Βερολίνο. |