| Ειδήσεις - Αναλύσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Λεωφόρος Αθηνών +

Καθημερινά Σχόλια για τo ελληνικό χρηματιστήριο και τις αγορές...

Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της Φόρμας Επικοινωνίας του GFF

 

 

 

00:01 - 08/02/21

 

 

Τζίρος

 

Ξεκινώντας τη νέα εβδομάδα και σε σχέση με τα όσα αναφέρονται στη στήλη «Κυνηγός» για την τεχνική ανάλυση του ΓΔ, εμείς θα σημειώσουμε πως για να έχουμε διάσπαση των 770 – 780 μονάδων, που είναι και ο στόχος για να υπάρξει βελτίωση της εικόνας της αγοράς και ζωντάνεμα του θετικού σεναρίου και πάλι, με επόμενο στόχο τη γνωστή ζώνη στις 800 – 810 μονάδες. Σίγουρα χρειαζόμαστε αύξηση των συναλλαγών. Με 30, 35 ακόμη και 40-45εκ ευρώ καθαρό τζίρο, είναι δύσκολο να ελπίζουμε σε ουσιαστική βελτίωση της εικόνας της αγοράς. Και θα λέγαμε πως με τόσο χαμηλούς καθαρούς τζίρους, το καλύτερο που έχει να κάνει η αγορά είναι να μην πέσει.

 

ΓΔ

 
 

 

Τράπεζες

 

Και πάμε τώρα στο τελευταίο ρεπορτάζ από τις τράπεζες, σε ένα ομολογουμένως πολύ ενδιαφέρον άρθρο της Ευγενία Τζώρτζη στην Καθημερινή. Πρόταση λοιπόν να μεταφερθούν οι ζημίες από τις νέες τιτλοποιήσεις κόκκινων δανείων που θα γίνουν στο πλαίσιο του «Ηρακλή II» στις εταιρείες συμμετοχών που έχουν συστήσει οι τρεις από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, έτσι ώστε να αποφευχθεί η κρατικοποίησή τους εν μια νυκτί, έχει αποστείλει η κυβέρνηση στις ευρωπαϊκές εποπτικές αρχές. 

 

Επί της ουσίας η πρόταση στοχεύει στο να αποτραπεί η ενεργοποίηση του νόμου 4465/2017 βάσει του οποίου όταν μια τράπεζα εγγράφει ζημίες σε μία οικονομική χρήση, οφείλει να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου υπέρ του Δημοσίου.

 

Με βάση τον νόμο, η αύξηση αντιστοιχεί στο ποσοστό συμμετοχής της αναβαλλόμενης φορολογικής απαίτησης και με τον τρόπο αυτό το Δημόσιο λαμβάνει αποζημίωση υπό τη μορφή νέων μετοχών, αυξάνοντας το ποσοστό συμμετοχής του στην τράπεζα όταν αυτή εγγράφει ζημίες.

 

Το θέμα απασχολεί έντονα την κυβέρνηση και τις τράπεζες ενόψει της επέκτασης του μηχανισμού κρατικών εγγυήσεων «Ηρακλής» για άλλους 18 μήνες προκειμένου οι τράπεζες να εξυγιάνουν τους ισολογισμούς τους από τα κόκκινα δάνεια. Ο «Ηρακλής I» λήγει στις 10 Απριλίου και η κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις με την DGComp προκειμένου να επεκτείνει τον μηχανισμό, εντάσσοντας πρόσθετες τιτλοποιήσεις ύψους 30-35 δισ. ευρώ περίπου, για τις οποίες το Δημόσιο θα παράσχει εγγυήσεις ύψους περίπου 12 δισ. ευρώ. 

 

Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Euroxx, το «χτύπημα» στα κεφάλαια των ελληνικών τραπεζών υπολογίζεται στα 2,6 δισ. ευρώ, με βάση μια συντηρητική εκτίμηση για νέες τιτλοποιήσεις ύψους 16 δισ. ευρώ στο πλαίσιο του «Ηρακλή II». Η εκτίμηση της Euroxx βασίζεται σε νέα τιτλοποίηση ύψους 5 δισ. ευρώ για την Alpha, 1,5 δισ. ευρώ για την Εθνική Τράπεζα, 2,5 δισ. ευρώ για τη Eurobank και 7 δισ. ευρώ για την Τράπεζα Πειραιώς. 

 

Στην περίπτωση του «Ηρακλή I» οι τράπεζες, που υπέστησαν συνολική ζημία ύψους περίπου 6-6,5 δισ. ευρώ, απέφυγαν την ενεργοποίηση του νόμου περί αναβαλλόμενης φορολογίας αφενός απορροφώντας τη ζημία από τα υπάρχοντα κεφαλαιακά αποθέματα και αφετέρου προωθώντας την απόσχιση της τραπεζικής δραστηριότητας σε μια νέα εταιρεία holding, στην οποία πέρασαν τη ζημία της τιτλοποίησης. 

 

Πρόκειται για το μοντέλο hive down, το οποίο έχουν υιοθετήσει ήδη η Alpha Bank, η Εurobank και η Τράπεζα Πειραιώς, απορροφώντας τις ζημίες από τις τιτλοποιήσεις Galaxy, Pilar – Cairo και Phoenix – Vega. Η Εθνική προγραμματίζει την τιτλοποίηση Frontier, τη ζημία της οποίας θα απορροφήσει από το κεφαλαιακό της απόθεμα που έχει ενισχύσει μέσω swap ομολόγων και, όπως έχει ανακοινώσει, δεν θα προχωρήσει σε διάσπαση της τραπεζικής δραστηριότητας. 

 

Το μοντέλο hive down αποτελεί μια δυνατότητα που χορηγείται εφάπαξ και δεν μπορεί να επαναλαμβάνεται κάθε φορά που οι τράπεζες καταγράφουν ζημία. Προεξοφλώντας τις πρόσθετες ζημίες που θα επιφέρουν οι νέες τιτλοποιήσεις ενόψει του «Ηρακλή 2» και με δεδομένο ότι τρεις από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες έχουν αξιοποιήσει ήδη τη δυνατότητα του hive down, η κυβέρνηση αναζητεί τρόπους για την αποφυγή της «απειλής» της κρατικοποίησης.

 

Το νέο μοντέλο που συζητείται με τον SSM προβλέπει την πρόσθετη ζημία που θα εγγράψουν λόγω των νέων τιτλοποιήσεων να την περάσουν απευθείας στην εταιρεία συμμετοχών (holding company), η οποία θα αναλάβει τα χαρτοφυλάκια που θα τιτλοποιηθούν στο πλαίσιο του «Ηρακλή II».

 

 

 

MSCI

 

Τώρα να κάνουμε και σχόλιο για τους γνωστούς μας δείκτες της Morgan Stanley (MSCI). Αν και υπάρχουνε μικρές πιθανότητες να συμβεί σε αυτήν την αναθεώρηση (χωρίς να αποκλείεται πάντως τίποτα), ανάλογα βέβαια και με την πορεία των μετοχών, δίνουμε αυξημένες πιθανότητες στην επόμενη αναθεώρηση να επιστρέψουνε στο «μεγάλο» MSCI η μετοχή της ΕΤΕ και της Eurobank. Και ανάμεσα σε άλλα, θα μπορούσε αυτός να είναι και ο λόγος που γενικά οι δύο αυτές τραπεζικές μετοχές έχουνε μια αρκετά καλύτερη εικόνα από την ΑΛΦΑ και την Πειραιώς που είναι πάντα μια ειδική περίπτωση.

 
 

 

Aegean Airlines

 

Στα της Aegean Airlines τώρα, με βάση και τα όσα είπε στη βουλή την προηγούμενη εβδομάδα, ο υπουργός οικονομικών κ. Σταικούερας. Το δημόσιο θα έχει το δικαίωμα να αποκτήσει το 11,5% tης Aegean ή να εισπράξει την θετική διαφορά σε περίπτωση ανόδου της μετοχής, στα πλαίσια της οικονομικής ενίσχυσης των 120εκ   ευρώ.

 

Να θυμίσουμε πως το ποσό αυτό θα δοθεί στην Aegean υπό την προϋπόθεση ότι η εταιρία θα προχωρήσει ταυτόχρονα σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 60 εκατ. ευρώ, την οποία όπως αρκετές φορές έχουμε γράψει στο GFF, περιμένουμε τις τελικές ανακοινώσεις της εταιρείας.

 

Και όπως είχε αναφέρει ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου «Διενέργεια Γενικών Απογραφών έτους 2021 από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, επείγουσες δημοσιονομικές και φορολογικές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις», το Δημόσιο θα λάβει (χωρίς επιβάρυνση) παραστατικά τίτλων δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών (warrants) εκδόσεως της εταιρίας. Οι εν λόγω τίτλοι αντιπροσωπεύουν δικαίωμα απόκτησης ποσοστού 11,5% επί του μετοχικού κεφαλαίου. Το Δημόσιο θα μπορεί να ασκήσει αυτό το δικαίωμα μεταξύ του 2023 και του 2026.

 

Σημειώνεται πως στην περίπτωση που το Δημόσιο θέλει να ενεργοποιήσει τα δικαιώματα των τίτλων και να αποκτήσει το 11,5% θα πρέπει να το δηλώσει στην Aegean η οποία, με τη σειρά της, θα έχει το δικαίωμα να αποκτήσει αυτούς τους τίτλους από το Δημόσιο καταβάλλοντας την – πιθανή – θετική διαφορά ανάμεσα στην τότε χρηματιστηριακή τιμή και την τιμή άσκησης (τιμή απόκτησης των τίτλων). Σε περίπτωση που η εταιρία δεν επιθυμεί να αποκτήσει αυτούς τους τίτλους, τότε το Δημόσιο ασκεί το δικαίωμά του και τους ενεργοποιεί σε τιμή χαμηλότερη από την τρέχουσα χρηματιστηριακή τιμή, καθώς, όπως ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών «κατά πάγια τακτική η τιμή διάθεσης των νέων μετοχών – και άρα η τιμή εξάσκησης – είναι χαμηλότερη από την τρέχουσα χρηματιστηριακή τιμή, προκειμένου η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου να είναι επενδυτικά ελκυστική για τους νέους μετόχους».

 
 

 

ΟΛΠ

 

Τέλος και όπως έγραφε η Ναυτεμπορική, σε «κόκκινο συναγερμό» τέθηκε το πρωί της Παρασκευής η Ακτή Μιαούλη, μετά τις δηλώσεις του προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλη Κορκίδη σε κινεζικό μέσο σχετικά με τις προθέσεις της Cosco να ανοιχτεί και στις τροφοδοσίες πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά. 

 

Κίνηση που θεωρήθηκε, στην αγορά του Πειραιά, ως μία ακόμα απόπειρα του κινεζικού ναυτιλιακού κολοσσού να «μπει σε ξένα χωράφια».

 

Ωστόσο πηγές από την Cosco επεσήμαναν κατηγορηματικά στη «Ν» ότι η πρόθεσή τους δεν είναι να ασχοληθούν με τις τροφοδοσίες πλοίων, αλλά αντίθετα σε επιστολή τους προς το τελωνείο ζήτησαν να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες υιοθέτησης όλων των προβλεπόμενων σε επίπεδο Ε.Ε. για τους εφοδιασμούς πλοίων, ώστε να μπορέσει ο Πειραιάς να καταστεί hub εφοδιασμού πλοίων για τα κρουαζιερόπλοια.

 

Όπως εξήγησαν στη «Ν», τα επόμενα χρόνια -αφού ολοκληρωθούν τα έργα στη νέα βάση κρουαζιέρας και η συγκεκριμένη βιομηχανία βάλει ξανά πρόσω τις μηχανές, αφού σήμερα βρίσκεται στο ναδίρ εξαιτίας των παρενεργειών που έχουν σημειωθεί από την πανδημία του κορονοϊού- όταν γίνει ο Πειραιάς hub κρουαζιέρας, μπορεί να εξελιχθεί και σε hub εφοδιασμού κρουαζιερόπλοιων, αφού μέχρι σήμερα τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια εφοδιάζονται με containers που έρχονται κυρίως από τη Βόρεια Ευρώπη.

 

Τι προηγήθηκε

 

Στις δηλώσεις του προς το κινεζικό μέσο ο κ. Κορκίδης δήλωσε ότι: «Τη νέα φωτιά που ανάβει η Cosco καλείται να σβήσει η ελληνική κυβέρνηση. Φαίνεται ότι η Cosco Shipping ετοιμάζει μια ακόμη θυγατρική εμπορική εταιρεία για τη γενική προμήθεια πλοίων, προκαλώντας και αγνοώντας τις εκατοντάδες μικρές και μεσαίες ελληνικές εταιρείες εφοδιασμού πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά, οι οποίες πιστεύουν ότι η κινεζική εταιρεία έχει έρθει να τα πάρει όλα. Αυτό δεν είναι μια συμφωνία λιμενικών επενδύσεων, όπως θα έπρεπε, αλλά μια μονοπωλιακή συμπεριφορά που δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό σε μια χώρα της Ε.Ε.».

 

Η «φωτιά» μπήκε όταν από την Cosco Shipping Agency έφυγε επιστολή προς τις ελληνικές αρχές με την οποία ζητούσε να γίνουν όλα τα απαραίτητα βήματα προκειμένου να γίνει ανταγωνιστικός ο τομέας του εφοδιασμού πλοίων.

 

Η πληροφορία έφτασε στα ναυτιλιακά γραφεία του Πειραιά και θεωρήθηκε άμεσα ως μια ακόμα κίνηση των Κινέζων να ανοιχτούν σε μια νέα αγορά.

 

Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή κοινότητα του μεγάλου λιμανιού, έχει προηγηθεί η προσπάθεια των Κινέζων να πάρουν άδεια ναυπηγείου για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος, η προσπάθεια να καταρτίσουν δικό τους μητρώο ναυπηγοεπισκευαστών, αλλά και να δημιουργήσουν ηλεκτρονική πλατφόρμα για την κίνηση όλων των εμπορευμάτων από το λιμάνι του Πειραιά, καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο το κενό, που μέχρι πρόσφατα υπήρχε, από την απουσία δημόσιου συστήματος. 

 

Η βάση κρουαζιέρας

 

Ζητήματα έχουν ανακύψει και με την κατασκευή της νέας βάσης κρουαζιέρας, ώστε να γίνει ο Πειραιάς hub κρουαζιέρας. Κάτοικοι της περιοχής ωστόσο ζητούν να σταματήσει το έργο γιατί ζημιώνει το περιβάλλον, ενώ υπάρχουν και θέματα που αφορούν τη μεταφορά των όγκων προκειμένου να «μπαζωθεί» η περιοχή και να γίνει η νέα προβλήτα. 

 

Θέμα τέθηκε και με το αίτημα των Κινέζων να κατασκευάσουν και τέταρτο προβλήτα στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, ώστε το λιμάνι του Πειραιά να αναρριχηθεί στην πρώτη θέση της Ευρώπης σταδιακά, εκτοπίζοντας τα μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια του Βορρά.

Οι περιοχές που συνορεύουν με τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αντιδρούν, διότι θεωρούν ότι θα επιβαρυνθεί περιβαλλοντικά η πόλη, αλλά η Cosco υποστηρίζει ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί διότι τα containers θα είναι transit. Επίσης αντιδρούν και οι ναυπηγοεπισκευαστές, διότι πιστεύουν ότι προκειμένου να γίνει ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας θα χάσουν σημαντικό χώρο ναυπηγοεπισκευής. 

 

Ταυτόχρονα πολλοί είναι και οι χρήστες του λιμανιού που διαμαρτύρονται, διότι υποστηρίζουν ότι οι χρεώσεις στο λιμάνι είναι ιδιαίτερα υψηλές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, και ειδικότερα σε σχέση με την Τουρκία. 

 
 

 

Χρηματιστηριακό Ημερολόγιο

 

11 Φεβ 2021 00:00: COCA-COLA HBC AG (ΕΕΕ) Δημοσιοποίηση Αποτελεσμάτων,

11 Φεβ 2021 16:00: ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΘΡΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.Ε. (ΠΛΑΘ) Γενική Συνέλευση, Μέσω τηλεδιάσκεψης σε πραγματικό χρόνο

 

Συναλλαγές σε Πακέτα

 

5 Φεβ 2021 Stocks

Εταιρεία

Ώρα

Αριθμός χρεογράφων

Τιμή χρεογράφου

Αξία συναλλαγής

CAIRO MEZZ PLC

16:40:27

362.116

0,1142

41.353,6472

ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε.

15:51:14

50.000

14,36

718.000

ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.

14:25:39

50.000

12,28

614.000

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Α.Ε.

13:46:12

36.726

10,54

387.092,04

ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.

13:43:04

100.000

12,29

1.229.000

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Α.Ε.

13:22:43

100.000

10,5

1.050.000

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Α.Ε.

12:10:39

106.367

10,505

1.117.385,335

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Α.Ε.

10:37:37

119.938

10,525

1.262.347,45

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Α.Ε.

10:35:19

239.876

10,54

2.528.293,04

 
 

Γνωστοποιήσεις συναλλαγών

 

04/02/21

ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ  [ ΑΡΑΙΓ ]

Συναλλαγές

Λόγος υποβολής

Ημ/νία

Α/Π

Είδος

Αγορά

Πρόσωπο που ασκεί Διευθ. Καθήκοντα

Συναλλασσόμενος

Μέσος όρος τιμής μονάδας

Τεμάχια

Αξία (€)

Ονοματεπώνυμο

Πατρώνυμο

Ιδιότητα

Πλήθος: 1
   

B

4 Φεβ 2021

Α

Μετοχή

ΑΞΙΩΝ ΧΑ

ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΕΥΤΥΧΙΟΣ

ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

Πρόεδρος ΔΣ

Συνδεόμενο Νομικό Πρόσωπο

4,28

27.022

115.653,47

 

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑ - ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ  [ ΕΧΑΕ ]

Συναλλαγές

Λόγος υποβολής

Ημ/νία

Α/Π

Είδος

Αγορά

Πρόσωπο που ασκεί Διευθ. Καθήκοντα

Συναλλασσόμενος

Μέσος όρος τιμής μονάδας

Τεμάχια

Αξία (€)

Ονοματεπώνυμο

Πατρώνυμο

Ιδιότητα

Πλήθος: 1
   

B

4 Φεβ 2021

Α

Μετοχή

ΑΞΙΩΝ ΧΑ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Μέλος ΔΣ Μη Εκτελεστικό

Συνδεόμενο Νομικό Πρόσωπο

3,54

424

1.500,96

Πλήθος: 1
   

B

4 Φεβ 2021

Π

Μετοχή

ΑΞΙΩΝ ΧΑ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Μέλος ΔΣ Μη Εκτελεστικό

Συνδεόμενο Νομικό Πρόσωπο

3,58

310

1.108,25

 

Kάντε Trading σε ελληνικές & ξένες μετοχές μέσω της Πλατφόρμας Συναλλαγών με την οποία το GFF συνεργάζεται (Κάντε Click και Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία οικονομική υπορέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης" - Demo).

Λήψη τώρα!!

 

Τα όσα αναγράφονται σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν σύσταση για αγορά/πώληση ή διακράτηση μετοχών ή άλλων σύνθετων προϊόντων (πχ. CFD) που συνδέονται με τους συγκεκριμένους τίτλους που αναφέρονται.

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

 © 2019 Greek Finance Forum

Αποποίηση Ευθύνης....