| Ειδήσεις - Αναλύσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

Σχόλια για τα πάντα (εδώ γράφουν όλοι) ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της Φόρμας Επικοινωνίας του GFF

 

 

00:01 - 06/03/20

 

 

Υγειονομικά μπορεί να ελεγχθεί …… Αλλά η οικονομία!!!!

 

Όπως είναι λογικό, θα ξεκινήσουμε με τα του Covid – 19 και θα είμαστε ξεκάθαροι. Σε σχέση λοιπόν και με τα όσα είχε γράψει χθες η στήλη Κυνηγός, όλη αυτή η ιστορία με τον ιό μοιάζει σαν «κυνήγι μαγισσών». Και ναι μεν υγειονομικά η όλη ιστορία μπορεί έστω σε ένα βαθμό να ελεγχθεί, αν φτάσουμε στο σημείο να πούμε να κάτσει όλο ο κόσμος σπίτι του και να μπει λουκέτο στα πάντα. Ωστόσο από άποψης οικονομίας, αν δε βρεθεί άμεσα κάποιο φάρμακο (εμβόλιο – που οι γιατροί λένε πως δε μπορεί αυτό να συμβεί πριν από αρκετούς μήνες), όλα δείχνουνε πως πάμε για το απόλυτο νέκρωμα της παγκόσμιας οικονομίας, με ότι αυτό σημαίνει και για την ασθενή ελληνική οικονομία και το χρηματιστήριο/χρηματιστήρια.  

 

 

 

Καταλάβατε γιατί το λέγαμε…

 

Και με φόντο την τελευταία αναστάτωση τις αγορές, τόσο κεφαλαίου όσο και χρήματος. Θα σχολιάσουμε εν συντομία πως αυτός ήτανε ο λόγος που επιμέναμε πως ήταν καλό το δημόσιο να προχωρήσει και σε άλλες εξόδους στις αγορές, εκμεταλλευόμενη τις εξαιρετικά χαμηλές αποδόσεις και το γενικό κλίμα που υπήρχε μέχρι πριν λίγο καιρό. Όχι ότι έχει γίνει κάποιο μεγάλο λάθος στο σχεδιασμό.  Και όχι ότι δεν πιστεύουμε πως κατά τους επόμενους μήνες η ηρεμία θα επιστρέψει. Ωστόσο, σίγουρα θα ήτανε καλύτερο να είχαμε κάνει, τουλάχιστον μια περισσότερη έξοδο στις αγορές, αφού οι συνθήκες το επέτρεπαν.

 
 

 

Σε λίγο θα σταματήσει το μέτρημα

 

Σε αυτό το σημείο θα κάνουμε και μια πρόβλεψη. Ότι σε σχετικά μικρό διάσημα, τα κρούσματα θα είναι τόσα πολλά που μάλλον θα σταματήσει και η ανακοίνωση του αριθμού των κρουσμάτων. Επίσης, θεωρούμε πως είναι θέμα ημερών να ανακοινωθεί το κλείσιμο των σχολείων και στην Αττική (και πιθανόν και άλλα μέτρα). Δε θέλουμε να κινδυνολογήσουμε. Ωστόσο όπως αναφέραμε και παραπάνω, αυτή η ιστορία κακά τα ψέματα είναι σχεδόν αδύνατο να ελεγχθεί. Είναι κάτι σαν «κυνήγι μαγισσών».  

 
 

 

Μάλιστα!!!!

 

Όχι ότι θα πάμε σε ευχάριστα στοιχεία τώρα. Αλλά για να ξεφύγουμε λίγο από τα του Covid-19, θα ρίξουμε μια ματιά σε μερικούς αριθμούς που φανερώνουνε τη μιζέρια που συνεχίζει να υπάρχει στα ελληνικά νοικοκυριά, παρά την ομολογουμένως σημαντική βελτίωση της ελληνικής οικονομίας κατά τους προηγούμενους μήνες.

 

Την οικονομική λοιπόν αφαίμαξη των ελληνικών νοικοκυριών κατά την 10ετη οικονομική κρίση αποκαλύπτει έρευνα της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ).

 

Ειδικότερα, 1 στα 5 νοικοκυριά δηλώνει ότι κατά το τρέχον έτος δεν θα καταφέρει να ανταποκριθεί στις οφειλές του προς τις τράπεζες (πχ. να πληρώσει τις δόσεις του).

 

Την ίδια ώρα 1 στους 4 δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις βασικές του ανάγκες βάσει των εισοδημάτων του.

 

Άλλα στοιχεία:

 

– 1 στα 2 νοικοκυριά ζουν από τη σύνταξη

– Περισσότερο από 1 στα 2 νοικοκυριά δηλώνει ότι το μηνιαίο εισόδημα δεν επαρκεί για όλο τον μήνα. Σε 19 μέρες εξαντλείται το εισόδημα μισθωτών και συνταξιούχων

– 13% δεν καλύπτουν βασικές ανάγκες

– 1 στα 9 νοικοκυριά φοβάται ότι θα χάσει το σπίτι του

– 3 στα 10 νοικοκυριά έχουν ένα μέλος της οικογένειας άνεργο

– 35,5% χρωστά στις τράπεζες

– 4 στους 10 θεωρούν ότι ανήκουν στη μεσαία τάξη επειδή έχουν μηνιαίο μισθό 1000 ευρώ

– 2 στους 10 δεν μπορούν να πληρώσουν το ρεύμα.

 

Τα ελληνικά νοικοκυριά ζητούν να μειωθούν ο ΕΝΦΙΑ και ο φόρος εισοδήματος.

 

 

 

Ένα μεγάλο μπράβο …..

 

Πάμε τώρα σε μια άλλη ιστορία. Αν λοιπόν ισχύουνε τα όσα αναφέρονται σε συγκεκριμένα δημοσιεύματα, ένα μπράβο και από εμάς. Ένα πραγματικά μεγάλο μπράβο και το εννοούμε για την κα Μενδώνη.  

 

Ειδικότερα, σε ένα από τα δημοσιεύματα αναφέρονταν:

 

Η υπουργός πολιτισμού Λίνα Μενδώνη προέβη σε μία ενέργεια η οποία πρέπει να αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για κάθε υπουργό και αξιωματούχο του ελληνικού κράτους. Την ώρα που ο τουρισμός αντιμετωπίζει μέγιστη απειλή λόγω του ιού και του μεταναστευτικού, κάποιοι φωστήρες συνδικαλιστές σχεδίαζαν να κλείσουν τον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Ολυμπίας, την ώρα που κατέφταναν χιλιάδες επισκέπτες με κρουαζιερόπλοιο στο Κατάκολο. Μία πράξη αδιανόητη, αντεθνική που δεν δικαιολογείται από καμιά διεκδίκηση αιτημάτων, όσο δίκαιη και αν είναι. Τι έκανε λοιπόν η υπουργός πολιτισμού; Αμέσως μετέβη στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Ολυμπίας, απέτρεψε την κινητοποίηση και επί δύο ολόκληρες ημέρες και υποδεχόταν και έκανε ξενάγηση στους τουρίστες! Προσωπικά η ίδια!

 

 

 

Τεράστια ζημία

 

Και για να καταλάβει κανείς τη ζημία που γίνεται παγκοσμίως. Αρκεί να δει κανείς το μέγεθος της ζημίας που γίνεται μόνο σε έναν από τους νευραλγικούς κλάδους.

 

Είναι χαρακτηριστικό πως σε αναθεώρηση των προβλέψεών της για τις απώλειες στην αεροπορική βιομηχανία, υπερδιπλασιάζοντας μάλιστο το κόστος, μέσα σε μόλις 10 ημέρες, προχώρησε σήμερα η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA). Οι νέες προβλέψεις εκτοξεύουν την παγκόσμια απώλεια εσόδων για την αεροπορικές επιχείρηση για το 2020 από 63 δισ. ως 113 δισ. δολάρια εξετάζοντας δυο σενάρια ως προς τις γενικά απρόβλεπτες επιτπώσεις της κρίσης που έχει φέρει διεθνώς ο COVID-19.

 

Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη ανάλυση της IATA (είχε δημοσιευτεί στις 20 Φεβρουαρίου 2020) έφερνε τα χαμένα έσοδα στα 29,3 δισ. δολάρια βάση όμως ενός σεναρίου που ήθελε τον αντίκτυπο του COVID-19 σε μεγάλο βαθμό στις αγορές που συνδέονται με την Κίνα. Από τότε όμως ο ιός έχει εξαπλωθεί σε περισσότερες από 80 χώρες και οι κρατήσεις έχουν επηρεαστεί σοβαρά σε διαδρομές πέρα από την Κίνα.

 

Οι χρηματοπιστωτικές αγορές έχουν ήδη αντιδράσει έντονα. Οι τιμές των μετοχών των αεροπορικών εταιρειών μειώνονται σχεδόν κατά 25% από την έναρξη της επιδημίας, 21 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερη πτώση από εκείνη που είχε σημειωθεί κατά την κρίση του SARS το 2003.

 

Η IATA υπολόγισε τον πιθανό αντίκτυπο στα έσοδα των επιβατών με βάση δύο πιθανά σενάρια:

 

Σενάριο 1: Περιορισμένη διάδοση

 

Αυτό το σενάριο περιλαμβάνει αγορές με περισσότερες από 100 επιβεβαιωμένες περιπτώσεις του κορωνοϊού (από τις 2 Μαρτίου) που παρουσιάζουν απότομη κάμψη ακολουθούμενη από ένα προφίλ ανάκαμψης σχήματος V. Επίσης, εκτιμά ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε άλλες αγορές (Βόρεια Αμερική, Ασία και Ειρηνικός και Ευρώπη) μειώνεται.

 

Οι αγορές που υπολογίστηκαν σε αυτό το σενάριο και η προβλεπόμενη πτώση του αριθμού των επιβατών, λόγω του COVID-19, έχουν ως εξής: Κίνα (-23%), Ιαπωνία (-12%), Σιγκαπούρη (-10% -14%), Ιταλία (-24%), Γαλλία (-10%), Γερμανία (-10%) και Ιράν (-16%). Επιπλέον, η Ασία (εκτός της Κίνας, της Ιαπωνίας, της Σιγκαπούρης και της Νότιας Κορέας) αναμένεται να σημειώσει πτώση της ζήτησης κατά 11%. Η Ευρώπη (εκτός της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Γερμανίας) θα μειώσει τη ζήτηση κατά 7% και η Μέση Ανατολή (εκτός του Ιράν) θα μειώσει τη ζήτηση κατά 7%.

 

Σε παγκόσμια κλίμακα, αυτή η πτώση της ζήτησης μεταφράζεται σε μια παγκόσμια απώλεια εσόδων από επιβάτες κατά 11%, ίση με 63 δισ. δολάρια. Η Κίνα θα αντιπροσωπεύει περίπου 22 δισ. δολάρια αυτού του συνόλου. Οι αγορές που συνδέονται με την Ασία (συμπεριλαμβανομένης της Κίνας) θα αντιπροσωπεύουν 47 δισ. δολάρια αυτού του συνόλου.

 

Σενάριο 2: Εκτεταμένη διάδοση

 

Αυτό το σενάριο αν και με παρόμοια μεθοδολογία, εξετάζει την εκτεταμένη διάδοση του κορωνοϊού σε όλες τις αγορές που έχουν επί του παρόντος 10 ή περισσότερες επιβεβαιωμένες περιπτώσεις COVID-19 (από τις 2 Μαρτίου). Το αποτέλεσμα είναι μια απώλεια 19% των παγκόσμιων εσόδων, που ισοδυναμεί με 113 δισ. δολάρια. Από οικονομική άποψη, θα είναι σε κλίμακα ισοδύναμη με αυτή που γνώρισε η αεροπορική βιομηχανία κατά την παγκόσμια οικονομική κρίση.

 

Οι περιοχές της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής/Καραϊβικής δεν περιλαμβάνονται ρητά σε αυτή την ανάλυση βάσει της αγοράς, επειδή προς το παρόν δεν υπάρχουν χώρες σε καμία από τις δύο περιφέρειες με τουλάχιστον 10 περιπτώσεις COVID-19.

«Η εξέλιξη των πραγμάτων ως αποτέλεσμα του COVID-19 είναι σχεδόν χωρίς προηγούμενο. Σε λίγο περισσότερο από δύο μήνες, οι προοπτικές της βιομηχανίας σε μεγάλο μέρος του κόσμου έχουν πάρει μια δραματική στροφή προς το χειρότερο. Δεν είναι σαφές πώς θα αναπτυχθεί ο ιός, αλλά είτε εξετάζοντας τον αντίκτυπο που έχει σε κάποιες αγορές με απώλειες 63 δισ. δολαρίων ή έναν ευρύτερο αντίκτυπο που οδηγεί σε απώλεια εσόδων ύψους 113 δισ. δολαρίων, πρόκειται για κρίση.

 

Πολλές αεροπορικές εταιρείες μειώνουν τις χωρητικότητές τους και λαμβάνουν μέτρα έκτακτης ανάγκης για τη μείωση του κόστους. Οι κυβερνήσεις πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη. Οι αεροπορικές εταιρείες καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να παραμείνουν στη ζωή, καθώς εκτελούν το ζωτικό έργο της σύνδεσης των οικονομιών του κόσμου. Καθώς οι κυβερνήσεις αναζητούν μέτρα τόνωσης, ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών θα χρειαστεί ανακούφιση απο φόρους, χρεώσεις και περιορισμούς ως προς τα slots. Πρόκειται για εξαιρετικά κρίσιμες στιγμές» δήλωσε σχετικά ο Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IATA.

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

 © 2019 Greek Finance Forum

Αποποίηση Ευθύνης....