| Ειδήσεις - Αναλύσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

Σχόλια για τα πάντα (εδώ γράφουν όλοι) ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της Φόρμας Επικοινωνίας του GFF

 

 

00:01 - 12/06/20

 

 

Το φοβούνται όλο και περισσότερο …

 

Ας ξεκινήσουμε με τα εθνικά θέματα, αφού δεν κρύβουμε πως με όλο και μεγαλύτερη ανησυχία και από διαφορετικές πλευρές ακούμε πως αυξάνονται οι πιθανότητες να έχουμε ένα θερμό επεισόδιο με την Τουρκία κατά τους επόμενους 2-3 μήνες, δηλαδή μέσα στο καλοκαίρι. Και ανάμεσα σε αυτά που ακούμε είναι η εκτίμηση πως ο Ερντογάν πιθανόν να βιαστεί να κάνει κάτι πριν τις αμερικανικές εκλογές. Και αυτό γιατί σε γενικές γραμμές τα έχει βρει με τον Τράμπ, με τον Σουλτάνο να ανησυχεί μήπως αυτός χάσει τις επερχόμενες εκλογές του φθινωπόρο, με ενδείξεις ανάμεσα σε άλλα πως οι δημοκρατικοί είναι πιο κοντά στις ελληνικές θέσεις. Προσωπικά κρατάμε επιφυλάξεις σε όλα αυτά και πιστεύουμε πως τίποτα δε θα γίνει, αν και δυστυχώς τίποτα δε μπορεί να αποκλειστεί.

 
 

 

Σύριζα

 

Τώρα στα του Σύριζα, με την κατάσταση, όπως αρκετές φορές έχουμε γράψει στο εσωτερικό του κόμματος να είναι εξαιρετικά ψυχρή αν όχι οριακή. Τα τελευταία ρεπορτάζ αναφέρουνε πως ο Τσίπρας συνεχίζει την στροφή προς το κέντρο, με τον Α. Τσίπρα να συνεχίζει να δηλώνει πως θα δημιουργήσει ένα νέο Σύριζα, αντικρούοντας τις όποιες αντιδράσεις. Και η δική μας απορία είναι:

Το νέο κόμμα θα έχει ως βασικά στελέχη την κα Νοτοπούλο, την κυρία Θεανώ με τα γεμιστά….. τον κ. Πολάκη ….. Αυτοί θα είναι ο νέος Σύριζα; Aς βάλει λοιπόν για αντιπρόεδρο ο κ. Τσίπρας τον κ. Καρανίκα …. Και για κυβερνητικό εκπρόσωπο τον κ. Καψώχα ….. Αυτό θα πει αέρας αλλαγής για να θυμηθούμε και το «ορθόδοξο ΠΑΣΟΚ». Ας εξηγήσει κανείς στον κ. Τσίπρα ότι έτσι κόμμα σοβαρό δε γίνεται ….. Με σοβαρούς τεχνοκράτες, αν και δεν πιστεύουμε πως θα δεχθούνε να πάνε με το Σύριζα, κάτι θα μπορούσε να γίνει!!!

 
 

 

Ενδιαφέρουσα μελέτη..

 

Σε μια ενδιαφέρουσα ανάλυση - μελέτη τώρα, για όποιον δεν την έχει διαβάσει. Από την ανάλυση των πολλαπλασιαστικών επιδράσεων του COVID-19 στην ελληνική οικονομία, προκύπτει ότι, στη βάση των υποθέσεων των σεναρίων του υπουργείου Οικονομικών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αυτόνομη ζήτηση, εκτιμάται μείωση του ΑΕΠ κατά 5,67% και 7,16%, της απασχόλησης κατά 5,32% και 7,20%, και των συνολικών εισαγωγών κατά 10,40% και 15,53%, αντίστοιχα. 

 

Αυτό αναφέρει η έβδομη ανάλυση επικαιρότητας για τις επιπτώσεις της πανδημίας από το ΚΕΠΕ. Όπως σημειώνεται: «Τα αποτελέσματα αυτά είναι σε συμφωνία με τις προηγούμενες αναλύσεις μας, όπου είχαμε επικεντρωθεί στις επιδράσεις της μείωσης των τουριστικών εισπράξεων και της αύξησης των κρατικών δαπανών, στις οποίες αναδείξαμε τις δυνατότητες περιορισμού του εύρους της ύφεσης. Αυτό οφείλεται, κυρίως, στο γεγονός ότι η συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία (tourism ratio) είναι αντίστοιχη των υπολοίπων χωρών του ευρωπαϊκού Νότου, και όχι πολλαπλάσια, όπως κατά καιρούς γίνεται λόγος από διάφορες εκτιμήσεις.

 

Από τις εκτιμήσεις μας προκύπτει ότι το μεγαλύτερο μέρος της καθίζησης της οικονομίας αναμένεται να προκληθεί από τις αρνητικές επιδράσεις της μείωσης των εξαγωγών, και κυρίως από τους τομείς του τουρισμού και της ναυτιλίας, ενώ οι επιπτώσεις στην εσωτερική ζήτηση αφορούν κυρίως τον τομέα των κατασκευών. Όσον αφορά το εύρος της μείωσης του ΑΕΠ, οι εκτιμήσεις μας είναι πιο κοντά στις προβλέψεις του υπουργείου Οικονομικών, που κάνει λόγο για μια ύφεση της τάξης του 5%, ενώ σχετικά με την μείωση της απασχόλησης και την αύξηση του ελλείμματος του Ισοζυγίου Αγαθών και Υπηρεσιών τόσο το υπουργείο όσο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φαίνεται να τα υποεκτιμούν.

 

 Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι διαφοροποιήσεις μεταξύ των δύο σεναρίων για τις κρατικές δαπάνες, τις επενδύσεις και τις εξαγωγές δύνανται να οδηγήσουν και σε αντίστοιχες διαφοροποιήσεις στις επιπτώσεις στο ΑΕΠ, την απασχόληση και τις συνολικές εισαγωγές ανά τομέα (εμπόρευμα), οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι η αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας απαιτεί προγραμματισμό και στοχευμένες κλαδικές πολιτικές».
 

Δύο σενάρια
 

Αναλυτικά το ΚΕΠΕ αναφέρει δύο σενάρια:
 

Σύμφωνα με την εαρινή πρόβλεψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 2020 (έστω Σενάριο 1) οι κρατικές καταναλωτικές δαπάνες αναμένεται να αυξηθούν κατά περίπου 1,782 δισ. ευρώ, ο ακαθάριστος σχηματισμός παγίου κεφαλαίου αναμένεται να μειωθεί κατά περίπου 6,422 δισ. ευρώ και, τέλος, οι εξαγωγές αναμένεται να μειωθούν κατά περίπου 14,918 δισ. ευρώ.

 

Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπόψη αυτές τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εκτιμάται ότι θα προκληθεί μία συνολική (άμεση και έμμεση):
 

 - Μείωση του ΑΕΠ κατά περίπου 7,16%
 - Μείωση στα επίπεδα της συνολικής απασχόλησης περίπου 7,20% 
- Μείωση των συνολικών εισαγωγών περίπου 15,53%
 

Όπως προκύπτει, η πλειονότητα των απωλειών στο ΑΕΠ αντιστοιχούν σε «Υπηρεσίες Πλωτών Μεταφορών» (25,6%), «Κατασκευές» (20,9%) και «Υπηρεσίες Διαμονής και Εστίασης» (17,6%). Οι σημαντικότερες μειώσεις στα επίπεδα της απασχόλησης αντιστοιχούν στους τομείς «Γεωργία» (19,8%), «Κατασκευές» (19,1%) και «Ξενοδοχεία και Εστιατόρια» (11,6%), ενώ οι σημαντικότερες μειώσεις στις συνολικές εισαγωγές αντιστοιχούν στα «Μεταλλεία και Λατομεία» (18,8%) , «Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές, Ηλεκτρονικά και Οπτικά Προϊόντα» (10,1%) και «Άλλος Εξοπλισμός Μεταφορών» (9,2%). 

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του υπουργείου Οικονομικών (έστω Σενάριο 2) οι κρατικές καταναλωτικές δαπάνες αναμένεται να αυξηθούν κατά περίπου 0,364 δισ. ευρώ, ο ακαθάριστος σχηματισμός παγίου κεφαλαίου αναμένεται να μειωθεί κατά περίπου 0,985 δισ. ευρώ και, τέλος, οι εξαγωγές αναμένεται να μειωθούν κατά περίπου 13,384 δισ. ευρώ.
 Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπόψη αυτές τις προβλέψεις του υπουργείου Οικονομικών, εκτιμάται ότι θα προκληθεί μία συνολική (άμεση και έμμεση): 
- Μείωση του ΑΕΠ κατά περίπου 5,67%
- Μείωση στα επίπεδα της συνολικής απασχόλησης περίπου 5,32% 
 - Μείωση των συνολικών εισαγωγών περίπου 10,40%.

 Όπως προκύπτει, η πλειονότητα των απωλειών στο ΑΕΠ αντιστοιχούν στις «Υπηρεσίες Πλωτών Μεταφορών» (29,1%), «Υπηρεσίες Διαμονής και εστίασης» (19,8%) και «Προϊόντα Οπτάνθρακα και Προϊόντα Διύλισης Πετρελαίου» (12,7%), οι σημαντικότερες μειώσεις στα επίπεδα της απασχόλησης αντιστοιχούν στους τομείς «Γεωργία» (23,4%), «Ξενοδοχεία και Εστιατόρια» (13,9%) και «Κατασκευές» (5,7%), ενώ οι σημαντικότερες μειώσεις στις συνολικές εισαγωγές αντιστοιχούν στα «Μεταλλεία και Λατομεία» (23,8%), «Προϊόντα Οπτάνθρακα και Προϊόντα Διύλισης Πετρελαίου» (10,7%) και «Τρόφιμα» (7,2%).

 

 

 

Παγκόσμια οικονομία

 

Στα της παγκόσμιας οικονομίας τώρα. Ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (OECD) έδωσε στη δημοσιότητα χθες την πιο πρόσφατη έκθεσή του σχετικά με τις οικονομικές προοπτικές σχετικά με την επίπτωση της πανδημίας του κορωνοϊού στο παγκόσμιο ΑΕΠ το 2020. Θεωρώντας ότι δεν θα υπάρξει ένα δεύτερο κύμα μολύνσεων το 2020, το ΑΕΠ παγκοσμίως αναμένεται προς το παρόν να μειωθεί κατά 6% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αν όμως λάβουμε υπ’ όψη μας ένα σενάριο «δεύτερου χτυπήματος» (το οποίο προσωπικά δεν πιστεύουμε πως θα συμβεί), αυτή η πρόβλεψη αναμένεται να αυξηθεί σε μια μείωση ύψους 7,6%.

 

Και πάμε να δούμε ποιές είναι οι προβλέψεις του OECD για τις μεγάλες οικονομίες, με την Μ. Βρετανία να αναμένεται να έχει τη μεγαλύτερη ύφεση το 2020, 11,5%. Βέβαια πρόβλεψη για πολύ μεγάλη ύφεση υπάρχει για την Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία, με διψήφια ύφεση μεταξύ 11 και 11,5%, όπως φαίνεται παρακάτω. Βέβαια εμείς συνεχίζουμε να πιστεύουμε πως η παγκόσμια οικονομά θα ακολουθήσει τύπου ανάπτυξης V από τα επόμενα τρίμηνα, αν και όλα θα τα δούμε στην πράξη.

 

 

 

Ο Καραμανλής «συλλαμβάνει» οδηγό χωρίς μάσκα

 

Τέλος, τα παρακάτω έγραψε ο «Βηματοδότης» …. Η σκηνή που θα σας περιγράψω συνέβη ένα πρωϊνό, σχεδόν αξημέρωτα, στην οδό Κηφισίας, στο ύψος του Πάρκου της Ελευθερίας, στο φανάρι μπροστά από το ΝΙΜΙΤΣ. Ηταν η ώρα που ένα λεωφορείο, γεμάτο επιβάτες έκανε τη διαδρομή του, χωρίς οδηγός του να υποψιαστεί ότι ακριβώς πίσω του τον ακολουθούσε (τυχαίως) ένας υπουργός. Και πώς να αντιληφθεί ότι στο Golf που έβλεπε από το καθρεφτάκι επέβαινε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Γιατί εάν είχε καταλάβει ότι βρισκόταν σ΄αυτό ο υπουργός σίγουρα θα έβαζε τη μάσκα του. Ελα όμως που αυτός δεν είδε τον Καραμανλή, αλλά τον είδε ο Καραμανλής να οδηγεί μεταφέροντας επιβάτες χωρίς μάσκα. Κράτησε τον αριθμό της πινακίδας κυκλοφορίας του λεωφορείου και όταν πήγε στο γραφείο του, έδωσε αρμοδίως τα στοιχεία και επιβλήθηκε πρόστιμο 150 ευρώ, στον οδηγό. Οταν το έμαθαν άλλοι οδηγοί απείλησαν, όπως μου είπε ο κ. Καραμανλής, με απεργία, αλλά στο μεταξύ συνελήφθη άλλος ένας οδηγός χωρίς μάσκα και του επιβλήθηκε και αυτού πρόστιμο. Να σημειώσω εδώ ότι σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε το υπουργείο Μεταφορών οκτώ στους δέκα επιβάτες ΜΜΜ φορούν μάσκα.

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

 © 2019 Greek Finance Forum

Αποποίηση Ευθύνης....