| Ειδήσεις - Αναλύσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

Σχόλια για τα πάντα (εδώ γράφουν όλοι) ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της Φόρμας Επικοινωνίας του GFF

 

 

00:01 - 13/10/20

 

 

Αποκλείεται ….

 

Όπως είχαμε γράψει από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε πως Ελλάδα και Τουρκία θα πάνε σε διάλογο, με την κατάσταση προς στιγμήν να εκτονώνεται. Θεωρούμε πως είναι από πολύ δύσκολο μέχρι σχεδόν απίθανο να καταφέρουμε να συνεννοηθούμε με αυτήν την Τουρκία του Ερντογάν …. Απλά δε γίνεται …. Δε λέμε πως θα έχουμε πόλεμο … Πραγματικά δεν πιστεύουμε κάτι τέτοιο (αν και ένα ατύχημα ποτέ δε μπορεί να αποκλειστεί) …. Αυτό που ξέρουμε είναι πως συνεχώς θα υπάρχουνε θέματα, σε μια Τουρκία και έναν Ερντογάν που συνολικά δείχνει εκτός ελέγχου.  

 

Και ναι μεν περιμένουμε νέες παρεμβάσεις από τη Γερμανία κυρίως, αλλά και τη Γαλλία (πιθανόν και από τις ΗΠΑ). Ωστόσο επαναλαμβάνουμε πως ουσιαστικός διάλογος με αυτήν την Τουρκία δε γίνεται … Με κανέναν τρόπο …..

 
 

 

Πρόγραμμα γέφυρα …

 

Πάμε τώρα στα της οικονομίας και το τελευταίο ρεπορτάζ ….. Οι δικές μας λοιπόν πληροφορίες αναφέρουνε πως έρχεται σημαντική επέκταση του προγράμματος γέφυρα …. Όπως μαθαίνουμε είναι πιθανόν να μπει μεν ένα εισοδηματικό κριτήριο. Αλλά με ένα μικρότερο ποσοστό επιδότησης, το πρόγραμμα να επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες πολιτών που έχουνε λάβει δάνειο – δάνεια με εγγύηση την πρώτη κατοικία … Μακάρι θα σχολιάσουμε εμείς, με την αγορά να βρίσκεται σε όλο και πιο δύσκολη κατάσταση και να χρειάζεται … Τώρα για την επόμενη ημέρα της πανδημίας και τι θα γίνει με όλα αυτά τα δάνεια που βρίσκονται σε αναστολή, δεν ξέρουμε. Ωστόσο στην παρούσα φάση πρέπει η πολιτεία να κάνει ότι μπορεί να στηρίξεις νοικοκυριά και επιχειρήσεις …..

 
 

 

800 – 1000 ημέρα ….

 

Τώρα όσον αφορά την πανδημία του Covid-19, δυστυχώς τα πράγματα δείχνουνε να εξελίσσονται όλο και πιο δύσκολα, τόσο στη χώρα μας και κυρίως σε κάποιες χώρες του εξωτερικού, με ρεκόρ κρουσμάτων σε πολλά σημεία παγκοσμίως. Πάντως όσον αφορά τη χώρα μας, θα επαναλάβουμε πως με βάση τους αριθμούς. Με βάση απλά στατιστικά, αλλά και τα όσα λένε οι ίδιοι οι επιστήμονες για τη συσχέτιση της αύξησης των κρουσμάτων και πτώσης της θερμοκρασίας.  Όλα δείχνουνε πως προς το Δεκέμβριο και όταν τέλος πάντων έλθει ο χειμώνας στην Ελλάδα …. Τα ημερήσια κρούσματα στην Ελλάδα θα φτάσουνε τα 800 με 1.000 την ημέρα, αν όχι ακόμη περισσότερα. Και νομίζουμε πως όλοι και κυρίως το σύστημα υγείας πρέπει να ετοιμάζεται για αυτό, ειδικά όσο υπάρχει ακόμη χρόνος….

 
 
 

 

Καλό είναι να έχουμε και εμείς έτοιμο ένα τέτοιο σχέδιο

 

Τώρα σε ένα διαφορετικό ζήτημα ….. Βλέποντας τα όσα γίνονται παγκοσμίως με τις αεροπορικές εταιρείες …. Ότι όπως όλα δείχνουνε η ιστορία με τον Covid-19 θα κρατήσει και άλλο, σε ένα σημαντικό βαθμό μέχρι και το επόμενο καλοκαίρι ….. Και βλέποντας και τις τελευταίες λογιστικές καταστάσεις της Aegean Airlines ….. Εμείς θα συστήσουμε στην ελληνική κυβέρνηση να αρχίσει να ετοιμάζει ένα σχέδιο σωτηρίας της εταιρείας …..  Δε λέμε πως χρειάζεται να ενεργοποιηθεί εδώ και τώρα …. Ωστόσο καλό θα είναι να υπάρχει ένας πρώτος σχεδιασμός, για να αποφευχθούνε τα απρόοπτα …… Και όπως πάντα να τρέχουμε την τελευταία στιγμή….

 

Τώρα όλα αυτά τα γράφουμε με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στην γειτονική Ιταλία, αν και σίγουρα η Aegean είναι πολύ πιο σοβαρή εταιρεία, με πολύ υγιή οικονομικά, τουλάχιστον μέχρι την έναρξη της Πανδημίας ….

 

Ειδικότερα, τέλος εποχής για την Alitalia καθώς η κυβέρνηση αποφάσισε την εθνικοποίηση της εταιρείας, η οποία πάντως εδώ και πολλά χρόνια ταλαιπωρείται από κακές διοικήσεις ….

 

Η κρίση λοιπόν του Covid-19 ήτανε η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, με την εταιρεία επί να χρεοκοπεί ….

 

Η ιταλική κυβέρνηση εθνικοποίησε τον αερομεταφορέα έναντι του ποσού των 3 δισ. ευρώ.

 

Η Alitalia έχανε 1,7 δισ. ευρώ τους τελευταίους 8 μήνες εξαιτίας της σχεδόν καθολικής καθήλωσης των αεροσκαφών.

Η Ιταλία ενέκρινε τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας, η οποία θα στεγάσει τα περιουσιακά στοιχεία της αεροπορικής Alitalia. Το εν λόγω σχέδιο, το οποίο έχει καθυστερήσει εξαιτίας πολιτικών συγκρούσεων, θα πρέπει τώρα να εγκριθεί από την Κομισιόν.

 

 

 

 

Πτωχευτικός Κώδικας : Ποιες αλλαγές ζητά το ΤΧΣ

 

Κλείνοντας και από τα τελευταίο ρεπορτάζ. Πολύ ενδιαφέρουσες βρήκαμε τις αλλαγές που φαίνεται να ζητάει στον πτωχευτικό το ΤΧΣ.

 

Ειδικότερα,

 

Σειρά βελτιώσεων και συμπληρώσεων, του «Κώδικα Διευθέτησης Οφειλών & Παροχής Δεύτερης Ευκαιρίας», προτείνει η Διοίκηση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), μετόχου των τεσσάρων συστημικών τραπεζών, με επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα.

 

Στην επιστολή που υπογράφουν ο Πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου του ΤΧΣ Α. Βερύκιος και ο Διευθύνων Σύμβουλος Μ. Czurda, επισημαίνεται ότι η σχετική πρωτοβουλία είναι επίκαιρη και, καταρχήν ορθή, καθώς στο πλαίσιό της υιοθετούνται και προτάσεις που είχε υποβάλει το ΤΧΣ παλαιότερα.

 

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «την τελευταία δεκαετία, η οικονομία βίωσε μεγάλη οικονομική κρίση, η οποία έπληξε επιχειρήσεις, επαγγελματίες και πλήθος νοικοκυριών. Παρά το γεγονός, ότι ελήφθησαν κατά καιρούς μέτρα και νομοθετικές πρωτοβουλίες, αποδείχθηκε ότι δεν ήταν αποτελεσματικά για την επαρκή διευθέτηση του προβλήματος. Στην ήδη βεβαρημένη κατάσταση προστέθηκε και η πανδημία (covid-19) με αποτέλεσμα να γίνουν εντονότεροι οι τριγμοί στη διεθνή οικονομία εντείνοντας ευρύτερο κλίμα ανησυχίας».

 

Σύμφωνα με το ΤΧΣ, αναμφισβήτητα υπάρχει ανάγκη να δημιουργηθεί ένα ενιαίο, διαφανές και αυτοματοποιημένο πλαίσιο διεκπεραίωσης όλων των διαδικασιών τόσο για τους οφειλέτες, όσο και τους πιστωτές. Στο πλαίσιο αυτό, οι ειδικότερες προτάσεις στις οποίες έχει καταλήξει η Διοίκηση του ΤΧΣ, μεταξύ άλλων είναι:

 

· Η περαιτέρω αξιολόγηση του περιορισμού της εύλογης «περιμέτρου» των οφειλετών φυσικών προσώπων που πραγματικά χρήζουν της προστασίας από τη διαδικασία της εξωδικαστικής ρύθμισης των οφειλών τους και δεδομένου ότι η εξωδικαστική ρύθμιση οφειλών θα πρέπει να αφορά φυσικά πρόσωπα που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, προτείνεται να συμπεριληφθεί ως πρόσθετο κριτήριο επιλογής των δικαιούχων η σημαντική, πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσοστό, μείωση του οικογενειακού εισοδήματος εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος (π.χ. 3 ή 6 μήνες)

 

· Η προσφυγή δανειολήπτη στη διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού διευθέτησης να μην αποτελεί αναγκαστικά ένδειξη ή κριτήριο πιθανής  αδυναμίας πληρωμής οφειλών (Unlikely To Pay) και αλλαγής του χαρακτηρισμού του δανειολήπτη

 

· Πριν από την έναρξη εφαρμογής του νόμου, θα πρέπει να υπάρξει συντονισμός και προεργασία από όλους τους εμπλεκομένους φορείς (κρατικές αρχές, πιστωτικά ιδρύματα και λοιπούς φορείς του ιδιωτικού τομέα που σχετίζονται με το αντικείμενο του νόμου), ώστε η ουσιαστική και λειτουργική ημερομηνία έναρξης του νόμου να μην καθυστερήσει.

 

«Με γνώμονα την προάσπιση της σταθερότητας του τραπεζικού συστήματος προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος και της κοινωνίας, το ΤΧΣ θα συνεχίσει να είναι αρωγός κάθε πρωτοβουλίας και δράσης που αποβλέπει στην οικονομική ευρωστία της χώρας και των πολιτών της» καταλήγει η ίδια ανακοίνωση.

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

 © 20199 Greek Finance Forum

Αποποίηση Ευθύνης....