Αρχική | Ειδήσεις - Αναλύσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | Marx - Soros | Contact

 
 

00:01 - 20/08/19

Πανεπιστημιακό άσυλο: Η μισή κοινωνία υποκρίνεται και το ξέρει / Δημήτρης Φύσσας

 

Ορίζω ως κοινωνική υποκριτική στάση μια κατάσταση στην οποία ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας, ενίοτε πλειοψηφικό, θεωρεί ή καμώνεται πως θεωρεί ότι ισχύει μια πραγματικότητα, που ωστόσο α) ξέρει πως δεν ισχύει, αλλά ακολουθεί το ρεύμα των πολλών (=κοινωνικός κομφορμισμός) β) υποπτεύεται πως μπορεί να μην ισχύει, αλλά αρνείται να την ερευνήσει, γιατί θα καταπέσει γ) έχει συμφέρον να παριστάνει ότι ισχύει.

 

 

Η κοινωνική αυτή υποκριτική στάση οδηγεί σε «αυταπόδεικτες αλήθειες», πολλές από τις οποίες δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα, παράγουν ωστόσο –δυστυχώς–  πολύ πραγματικά αποτελέσματα, τα οποία με τη σειρά τους αυτοεμπεδώνονται και αυτοθωρακίζονται απέναντι σε πρόσωπα που ψάχνουν την πραγματικότητα, αμφισβητούν, εναντιώνονται.

 

Τέτοιες αυταπόδεικτες «αλήθειες» είναι η ύπαρξη του (όποιου) θεού, η ανωτερότητα του (όποιου) έθνους / λαού / κράτους / φύλου, το εθιμικό Δίκαιο κλπ, αλλά και άλλες, πολύ πιο ειδικές. Σε μας εδώ έχουμε το ξεκίνημα της Επανάστασης στις 25 Μαρτίου, το αυτοαναφλεγόμενο και «Άγιο» φως, το «η Μακεδονία είναι μια και ελληνική», τους  προαιώνιους εχθρούς Τούρκους / Βούλγαρους / Γερμανούς κλπ (διαλέγετε ανάλογα), το «Άραβες = καλοί, Εβραίοι = κακοί» (και φυσικά ανθέλληνες), το ότι η Ελλάδα είναι «πειραματόζωο των μνημονίων»,  την «ανάγκη» ύπαρξης της ΕΡΤ σε οποιεσδήποτε συνθήκες και άλλα συναφή. 

 

Μια κορυφαία υποκριτική αλήθεια, την οποία ενστερνίζεται η μισή ίσως κοινωνία, είναι η ανάγκη να διατηρηθεί το μέχρι τώρα καθεστώς του πανεπιστημιακού ασύλου, το οποίο ο νέος κυβερνητικός νόμος προσπαθεί στοιχειωδώς να διευθετήσει.

 

Ορίζω ως κοινωνική υποκριτική στάση μια κατάσταση στην οποία ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας, ενίοτε πλειοψηφικό, θεωρεί ή καμώνεται πως θεωρεί ότι ισχύει μια πραγματικότητα, που ωστόσο α) ξέρει πως δεν ισχύει, αλλά ακολουθεί το ρεύμα των πολλών (=κοινωνικός κομφορμισμός) β) υποπτεύεται πως μπορεί να μην ισχύει, αλλά αρνείται να την ερευνήσει, γιατί θα καταπέσει γ) έχει συμφέρον να παριστάνει ότι ισχύει.

 

Η κοινωνική αυτή υποκριτική στάση οδηγεί σε «αυταπόδεικτες αλήθειες», πολλές από τις οποίες δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα, παράγουν ωστόσο –δυστυχώς–  πολύ πραγματικά αποτελέσματα, τα οποία με τη σειρά τους αυτοεμπεδώνονται και αυτοθωρακίζονται απέναντι σε πρόσωπα που ψάχνουν την πραγματικότητα, αμφισβητούν, εναντιώνονται.

 

Τέτοιες αυταπόδεικτες «αλήθειες» είναι η ύπαρξη του (όποιου) θεού, η ανωτερότητα του (όποιου) έθνους / λαού / κράτους / φύλου, το εθιμικό Δίκαιο κλπ, αλλά και άλλες, πολύ πιο ειδικές. Σε μας εδώ έχουμε το ξεκίνημα της Επανάστασης στις 25 Μαρτίου, το αυτοαναφλεγόμενο και «Άγιο» φως, το «η Μακεδονία είναι μια και ελληνική», τους  προαιώνιους εχθρούς Τούρκους / Βούλγαρους / Γερμανούς κλπ (διαλέγετε ανάλογα), το «Άραβες = καλοί, Εβραίοι = κακοί» (και φυσικά ανθέλληνες), το ότι η Ελλάδα είναι «πειραματόζωο των μνημονίων»,  την «ανάγκη» ύπαρξης της ΕΡΤ σε οποιεσδήποτε συνθήκες και άλλα συναφή. 

 

Μια κορυφαία υποκριτική αλήθεια, την οποία ενστερνίζεται η μισή ίσως κοινωνία, είναι η ανάγκη να διατηρηθεί το μέχρι τώρα καθεστώς του πανεπιστημιακού ασύλου, το οποίο ο νέος κυβερνητικός νόμος προσπαθεί στοιχειωδώς να διευθετήσει.

 

Διάφορες πρόσφατες ανακοινώσεις υποστηρικτών της παρούσας κατάστασης («Πρωτοβουλίες», «Σχήματα», (δήθεν) «Φοιτητικοί Σύλλογοι», σωματείο διοικητικών υπαλλήλων κλπ έβγαλαν πρόσφατα ανακοινώσεις διαστρέφοντας την πραγματικότητα κατά το δοκούν και προαναγγέλλοντας «θερμό» φθινόπωρο.

 

Μεταξύ άλλων, καταγγέλλουν ότι η όποια αλλαγή στο άσυλο εξυπηρετεί «ιδιωτικά συμφέροντα»- ενώ προφανώς υπονοούν ότι το παρόν καθεστώς προφανώς προασπίζει το «δημόσιο πανεπιστήμιο». Αφήνω στην άκρη ότι είναι άλλο θέμα το άσυλο και άλλο το καθεστώς ιδιοκτησίας του πανεπιστημίου. Στην ουσία του θέματος,  στην πραγματικότητα, το παρόν καθεστώς είναι που μπαχαλοποιεί και απαξιώνει το δημόσιο πανεπιστήμιο, φέρνοντας πιο κοντά το ιδιωτικό, είτε άμεσα, μετά από τροποποίηση του Συντάγματος, είτε έμμεσα (παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων, φοιτητική μετανάστευση) ιδιωτικά συμφέροντα.

 

Γράφουν: «Το πανεπιστημιακό άσυλο είναι λαϊκή κατάκτηση που πλήρωσε φόρο αίματος» (ασύντακτο. Εννοούν ότι πληρώθηκε με φόρο αίματος). Αυτό πράγματι ισχύει για το παρελθόν, πλην η Ελλάδα εδώ και σχεδόν μισό αιώνα έχει δημοκρατία. Η τελευταία φορά που δυνάμεις καταστολής μπήκαν σε πανεπιστημιακό χώρο ενάντια σε δημοκρατικές ιδέες ήταν το Νοέμβρη του 1973, στα Πολυτεχνεία Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Πάτρας. Μόνο που τότε υπήρχε δικτατορία.

 

Γράφουν: «Όλοι οι αγώνες για πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα μπορούν και πρέπει να βρίσκουν χώρο έκφρασης και ανάπτυξης μέσα στους πανεπιστημιακούς χώρους». Αλλά αυτό μετατρέπει το πανεπιστήμιο σ’ ένα είδος Χάιντ Παρκ, ενώ δεν είναι αυτός ο ρόλος του.

 

Γράφουν: «Η Ιστορία έχει και μαύρες σελίδες και θα καταγράψει τη στάση του καθενός. Το πανεπιστημιακό άσυλο δεν καταργείται με νόμους». Εδώ συνυπάρχει η απειλή με τη δήλωση της ανομίας.  

 

Όλοι ξέρουν την πραγματικότητα, πόσοι όμως την ομολογούν και την παραδέχονται; Είναι ή δεν είναι κοινωνική υποκρισία, φόβος και συγκάλυψη;

 

Δημήτρης Φύσσας (Athens Voice)

 

Greek Finance Forum

 

Σχόλια Χρηστών

HTML Comment Box is loading comments...

 

 

 

 

Δείτε όλα τα Aρθρα - Απόψεις

Plus500

Kάντε Trading σε ελληνικές μετοχές μέσω της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης" - Demo -Kερδίστε bonus εγγραφής ). 

Λήψη τώρα!

 © 2016-2017 Greek Finance Forum

Αποποίηση Ευθύνης....