Στο επίκεντρο
της στρατηγικής της Motor Oil για
την ενεργειακή της μετάβαση βρίσκεται το υδρογόνο με
στόχο την τροφοδοσία του κλάδου της βιομηχανίας και
των μεταφορών.
Με βάση τις επενδύσεις
που θα γίνονται αυτά τα
χρόνια, από τα μέσα του
2022 θα υπάρχει
περίσσεια υδρογόνου ώστε
να στηριχθεί αυτή η νέα
αγορά.
Όπως γράφει η Ημερησία,
ο όμιλος επενδύει
σημαντικά στα
διυλιστήριά του, με
όραμα η Motor Oil να
πρωταγωνιστήσει στις
καινούργιες μορφές
ενέργειας και
έχει ένα στρατηγικό
πλάνο ανάπτυξης που
θέλει να το πετύχει
βασιζόμενη στην
πολύχρονη εμπειρία της.
Η προσπάθεια δημιουργίας
μιας νέας αλυσίδας αξίας
και μιας νέα αγοράς,
όπως αυτής του υδρογόνου,
ξεκινά από μια σειρά
έργων αξιοποίησης αυτών
των τεχνολογιών με
ορίζοντα το 2023 και το
2024, η
οποία αναμένεται να
κλιμακωθεί με τη
συμμετοχή του ομίλου στα
έργα IPCΕI που είναι
σημαντικά έργα κοινού
ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος,
με τα οποία θα
επιτευχθεί ευρεία
διάδοση αυτών των
τεχνολογιών ώστε να
ωριμάσει η αγορά με
σημαντικά οφέλη για την
κοινωνία και το
περιβάλλον.
Blue Med
Το Blue Med αποτελεί ένα
ολοκληρωμένο οικοσύστημα
που έχει βάση τις
εγκαταστάσεις της Motor
Oil στην Κόρινθο και σκοπό τη
δημιουργία μιας
ευέλικτης, κλιμακούμενης
και ανταγωνιστικής
αλυσίδας αξίας υδρογόνου που
αποτελείται από την
παραγωγή, τη διάθεση και
τη διανομή ανανεώσιμου
και εξαιρετικά χαμηλού
ανθρακικού αποτυπώματος
υδρογόνου για χρήση στη
βιομηχανία και τις
μεταφορές.
Το έργο, που είναι
συμπληρωματικό του White
Dragon, αφορά στην
παραγωγή μπλε υδρογόνου
πολύ χαμηλού ανθρακικού
αποτυπώματος και
πράσινου υδρογόνου, με
ορίζοντα το 2025. Το
project προβλέπει τη
δημιουργία cluster
ολοκληρωμένου κύκλου
παραγωγής γαλάζιου και
πράσινου Η2 για
μεταφορά, διανομή και
χρήση σε βιομηχανία και
μεταφορές (λεωφορεία
και πλοία). Στο έργο
αναμένεται και η
συμμετοχή των εταιρειών ΔΕΣΦΑ και ΔΕΗ όπως
και ερευνητικών
ιδρυμάτων της χώρας.
Περιλαμβάνει τη μονάδα
παραγωγής υδρογόνου του
διυλιστηρίου με δέσμευση
διοξειδίου του άνθρακα
και συμπληρώνεται με την
παραγωγή πράσινου
υδρογόνου, που παράγεται
με ηλεκτρόλυση νερού.
Το ότι παράγεται στις
εγκαταστάσεις του ομίλου
που έχουν όλες τις
υποδομές που μπορούν να
το υποστηρίξουν έχει
σημαντικά πλεονεκτήματα
για να παραχθεί ένα
ανταγωνιστικό υδρογόνο.
Το παραγόμενο υδρογόνο θα
χρησιμοποιείται για την
απανθρακοποίηση του
διυλιστηρίου και
των εγκαταστάσεων και
ένα μέρος του θα
αποτελεί εξαγώγιμο
προϊόν χαμηλού
ανθρακικού αποτυπώματος
για χρήση στη βιομηχανία
και τις μεταφορές. Το
υδρογόνο θα διατίθεται
με ένα καινοτόμο σύστημα
συμπίεσης που αρχικά θα
διαθέτει το υδρογόνο για
παραγωγή πράσινων
λιπαντικών και
βιοκαυσίμων καθώς
αναπτύσσονται οι
σχετικές εφαρμογές στις
μεταφορές και στη
ναυτιλία.
Η διανομή του θα γίνεται
με έγχυση στο σύστημα
φυσικού αερίου στο FSRU
και σε μετέπειτα στάδιο,
προς τα τέλη της
δεκαετίας θα ενταχθεί
και στο σχετικό δίκτυο
του ΔΕΣΦΑ όταν θα είναι
έτοιμο. Για να γίνει
εφικτή η επίτευξη όλων
αυτών των έργων είναι
απαραίτητη η έγκαιρη
ενός ρυθμιστικού και
κανονιστικού πλαισίου
που θα επιτρέπει και θα
ρυθμίζει αυτή την αγορά.