Σε μια προσπάθεια να …αποδιοργανώσει τον εαυτό
του προτού άλλοι πάρουν την πρωτοβουλία, ο
εφευρέτης του σύγχρονου αυτοκινήτου τερματίζει
την ιστορία ενός αιώνα παράλληλης κατασκευής
τόσο πολυτελών αυτοκινήτων όσο και εμπορικών
φορτηγών.
Την Παρασκευή, οι
μέτοχοι της Daimler AG ψήφισαν
με συντριπτική
πλειοψηφία υπέρ της
πρότασης του διοικητικού
συμβουλίου να σπάσει το
σχεδόν 140 ετών
βιομηχανικό είδωλο στη
μέση – ένα μέρος να
ασχολείται με τα
αυτοκίνητα, το άλλο με
φορτηγά – στο πλαίσιο
ενός σχεδίου που
ονομάζεται Project
Focus.
Με τη διάσπαση σε δύο
πιο ευέλικτες εταιρείες
που θα επικεντρώνονται
στους αντίστοιχους
τομείς τους, η διοίκηση
στοχεύει στον
εξορθολογισμό των
λειτουργιών, στην
απελευθέρωση της αξίας
που «κοιμάται» μέσα στην
τιμή της μετοχής, και
στην καλύτερη
προετοιμασία των
λειτουργιών που την
απαρτίζουν για ένα
μέλλον με ουδέτερο
ισοζύγιο άνθρακα και
αυτονομία.
«Είναι σωστό να
πραγματοποιήσουμε αυτή
την αναπροσαρμογή τώρα:
αυτοκαθοριζόμενοι και
από θέση ισχύος», δήλωσε
ο διευθύνων σύμβουλος
Ola Källenius στους
επενδυτές κατά τη
διάρκεια έκτακτης
συνέλευσης των μετόχων
που συγκλήθηκε για να
εγκρίνει τα σχέδιά του.
«Μπορούμε να
δημιουργήσουμε δύο
αδιαμφισβήτητους ηγέτες
καινοτομίας που θα
καθορίσουν τους ρυθμούς
και στους δύο κλάδους».
Για πολλές δεκαετίες,
η Mercedes-Benz καθόταν
στην κορυφή του …Ολύμπου
του κλάδου premium
αυτοκινήτων, με την
S-Class στην κορυφή της
γκάμας της. Οι εύποροι
αγοραστές αυτοκινήτων
αγόραζαν το πολυτελές
όχημα δύο φορές
συχνότερα από τον αμέσως
επόμενο ανταγωνιστή,
ανεξάρτητα από το τι
μπορούσαν να ονειρευτούν
οι μηχανικοί των
αντιπάλων, όπως η BMW.
Ωστόσο, η άφιξη του
Model S της Tesla το
2012 και η επακόλουθη
μετατόπιση των
προτιμήσεων των πελατών
προς ισχυρά, ηλεκτρικά
οχήματα με μηδενικές
εκπομπές ρύπων
επαναπροσδιόρισαν τη
σύγχρονη πολυτέλεια στο
αυτοκίνητο, αποτελώντας
μια άμεση απειλή για τη
φήμη της Mercedes ως
προς την καινοτομία.
Για να διεκδικήσει την
ιστορική της θέση στον
κλάδο, ο διευθύνων
σύμβουλος Källenius
θέλει να απελευθερώσει
τη Mercedes από τα δεσμά
μιας συγκεντρωτικής
διοικητικής δομής που
περιλαμβάνει
διασυνδέσεις με τον
βραχίονα εμπορικών
οχημάτων του ομίλου του.
Ως αποτέλεσμα, η Daimler
θα μετονομαστεί σε
Mercedes-Benz Group AG,
με ισχύ από τον
Φεβρουάριο, και θα
διαμορφωθεί γύρω από τον
πυρήνα της επιχείρησης
επιβατικών αυτοκινήτων,
ενώ οι υπόλοιπες
δραστηριότητες (πλην βαν)
θα διαχωριστούν σε μια
ξεχωριστή εισηγμένη
εταιρεία.
Αυτή η νέα οντότητα, που
θα ονομάζεται Daimler
Truck Holding AG, έχει
περίπου το ένα τρίτο του
μεγέθους της Mercedes,
αλλά είναι ο παγκόσμιος
ηγέτης στην αγορά των
επαγγελματικών οχημάτων.
Απασχολεί περίπου
100.000 εργαζόμενους σε
περισσότερες από 35
κύριες εγκαταστάσεις,
και το πρώτο εξάμηνο του
2021 πραγματοποίησε
έσοδα ύψους 18,7
δισεκατομμυρίων ευρώ, με
λειτουργικά κέρδη
περίπου 1,9
δισεκατομμυρίων ευρώ.