Θέμα χρόνου και γραφειοκρατικών
διαδικασιών φαίνεται
είναι η επίσημη έγκριση του οδικού έργου Πάτρα-Πύργος από
τις Βρυξέλλες. Σύμφωνα με πληροφορίες, προτεραιοποιείται,
τώρα, από την πλευρά της Κομισιόν η
τελική έγκριση του φακέλου. Η
διαδικασία της οριστικής έγκρισης,
σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής, θα
διαρκέσει έως το τέλος του 2021.
Όπως γράφει ο Νίκος
Καραγιάννης στην
Ημερησία, θα ακολουθήσει
επίσημη ανακοίνωση από
την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
και το υπουργείο
Υποδομών και Μεταφορών.
Ακολούθως θα χρειαστεί η
αποστολή της σύμβασης
στο Ελεγκτικό Συνέδριο,
να υπογραφεί και να
κυρωθεί από τη Βουλή των
Ελλήνων.
Προχθές ο βουλευτής
Ηλείας της Νέας
Δημοκρατίας Κώστας
Τζαβάρας μίλησε
για το θέμα στο κανάλι
Best TV, λέγοντας πως «μια
καινούργια εποχή αρχίζει
για την Ηλεία», ενώ χθες
ανακοίνωση εξέδωσε και η
βουλευτής Ηλείας της ΝΔ Διονυσία-Θεοδώρα
Αναγνωστοπούλου, σημειώνοντας
πως «η ολοκλήρωση του
αυτοκινητοδρόμου
Πάτρας-Πύργου αφορά σε
ένα έργο που είναι
ιδιαιτέρως σημαντικό για
τον τόπο μας και
αποτελεί πολιτική μας
προτεραιότητα».
Ένταξη στην Ολυμπία Οδό
Το έργο Πάτρα-Πύργος θα
ενταχθεί και πάλι (οκτώ
χρόνια μετά) στην
παραχώρηση της Ολυμπίας
Οδού, η οποία θα φτάνει
πλέον σχεδόν μέχρι την
Αρχαία Ολυμπία
δικαιολογώντας το όνομά της.
Η χρηματοδοτική
συμμετοχή του Δημοσίου
και της ΕΕ από το ΕΣΠΑ
2014-2020 θα
ανέλθει στα επίπεδα λίγο
πάνω από τα 220 εκατ.
ευρώ και
της Ολυμπίας Οδού σε 80
εκατ. ευρώ, άρα το
συνολικό κόστος θα
φτάσει περίπου στα 300
εκατ. ευρώ.
Παράλληλα εξασφαλίστηκε
η ένταξη του έργου ως «γέφυρα»
στη νέα Προγραμματική
Περίοδο (ΕΣΠΑ
2021-2027),
διασφαλίζοντας τη χρηματοδότηση
για την ολοκλήρωσή του.
Πριν από μερικές
εβδομάδες, από το βήμα
της 85ης ΔΕΘ,
ο πρωθυπουργός της χώρας,
Κυριάκος Μητσοτάκης,
είχε πει πως «για τον
δρόμο Πάτρα-Πύργος
έχουμε κάνει προσπάθειες
να ξεμπλοκάρουμε το έργο
σε επίπεδο Ευρωπαϊκής
Επιτροπής. Πιστεύω ότι
πολύ σύντομα θα έχουμε
θετικά νέα».
Το έργο της κατασκευής
ενός σύγχρονου κλειστού
αυτοκινητόδρομου από την
Πάτρα μέχρι τον Πύργο
είναι ένα από τα πλέον
πολυσυζητημένα θέματα
των τελευταίων 10 ετών.
Η ιστορία του
Πάτρα-Πύργος
Εν τάχει να θυμίσουμε
πως το τμήμα
Πάτρα-Πύργος αρχικά είχε
ενταχθεί στη σύμβαση
παραχώρησης της Ολυμπίας
Οδού το 2007 και είχαν
ξεκινήσει κάποια έργα, μέχρι
τη διακοπή του 2011 λόγω
της οικονομικής κρίσης.
Το 2013, με το restart
των οδικών αξόνων,
έμεινε εκτός παραχώρησης
και τέθηκε σε
προτεραιότητα υλοποίησης
ως δημόσιο έργο. Το έργο
τελικά, που αρχικά είχε
προκηρυχθεί ως ενιαίο, το
2015 άλλαξε μορφή και
αποφασίστηκε η κατάτμησή
του σε οκτώ τμήματα.
Οι διαγωνισμοί
πραγματοποιήθηκαν τη διετία
2015-2017 και κάποια
τμήματα
συμβασιοποιήθηκαν. Το
2019 αποφασίστηκε να
διακοπούν όσες συμβάσεις
είχαν ενεργοποιηθεί και
ξεκίνησαν
διαπραγματεύσεις με την
ΕΕ προκειμένου το έργο
αφενός να ενταχθεί και
πάλι στη σύμβαση
παραχώρησης της Ολυμπίας
Οδού και αφετέρου να
χρηματοδοτηθεί από τα
ευρωπαϊκά διαρθρωτικά
ταμεία.