Ο Alex, όπως ήταν το
όνομά του στα αγγλικά,
γεννήθηκε στη Σμύρνη
της Μικράς Ασίας το
1906. Ο πατέρας του ήταν
από την Πάρο, ενώ η
μητέρα του από τη
Γερμανία.
Κατά τη διάρκεια της
μικρασιατικής
καταστροφές,
επιβιβάστηκε σε ένα
πολεμικό πλοίο της
Αγγλίας και μέσω της
Μάλτας κατέληξε στο
Λονδίνο, χάρη και στη
διπλή υπηκοότητα του
πατέρα του. Σπούδασε μηχανικός στο
Πολυτεχνείο του Μπάτερσι
και κατά τη διάρκεια των
σπουδών του αρίστευσε
πολλάκις στο σχέδιο.
Όταν αποφοίτησε έπιασε
δουλειά στην ακμάζουσα -για
εκείνη την περίοδο- αυτοκινητοβιομηχανία του
Ηνωμένου Βασιλείου.
Κατά τη διάρκεια του Β’
Παγκοσμίου Πολέμου,
εργάστηκε για τη Morris
Motor Company,
πρωταγωνιστώντας στην
κατασκευή ενός μικρού
και ευέλικτου
αναγνωριστικού οχήματος. Ήταν
η πρώτη του επιτυχία.
Όπως
αναφέρει το
Money
Review, το 1952,
η Morris Motor
συγχωνεύτηκε με την Austin
Motor,
δημιουργώντας την
British Motor
Corporation. Το 1956,
εξαιτίας της κρίσης του
Σουέζ και της αύξησης
της τιμής του πετρελαίου,
γεννήθηκε η ανάγκη για
ένα μικρό και φθηνό
τετραθέσιο αυτοκίνητο.
Έτσι, τρία χρόνια
αργότερα, ο Αλέξανδρος
παρουσίασε το Morris
Mini Minor ή
αλλιώς το Mini Cooper.
Ένα αυτοκίνητο, λιτό και
λακωνικό, χωρίς πολλά
αξεσουάρ. Σε χρόνο ρεκόρ
κατέκτησε τους
καταναλωτές, με
περισσότερες από 5,3
εκατομμύρια πωλήσεις,
κάτι το οποίο κατέστησε
τον Ισιγώνη σε «γκουρού»
των σχεδιαστών
αυτοκινήτων για τον 20
αιώνα. Από το 2000, το
Mini Cooper ξεκίνησε να
παράγεται από τη
γερμανική BMW.
Το 1969, ο Έλληνας
σχεδιαστής χρίστηκε «σερ»
από τη βασίλισσα
Ελισάβετ, περνώντας στο
πάνθεον της βρετανικής -και
όχι μόνο-
αυτοκινητοβιομηχανίας.
|