Η
Volkswagen AG βρίσκεται σε συνομιλίες με άλλους
κατασκευαστές αυτοκινήτων, προκειμένου να
μοιραστεί την βασική τεχνολογία που θα
υποστηρίζει τα ηλεκτρικά μελλοντικά μοντέλα
Porsche και Audi. Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος
μιας προσπάθειας για οικονομίες κλίμακας και
καλύτερου επιμερισμού του κόστους ανάπτυξης.
Όπως έγραψε το
Bloomberg: «Υπάρχει
σίγουρα ενδιαφέρον»,
δήλωσε ο Ulrich Widmann,
επικεφαλής της ανάπτυξης
στην Audi για το κοινό
πρόγραμμα σχεδιασμού,
σε συνέντευξη Τύπου στο
Μόναχο. «Συνομιλίες
διεξάγονται. Η διανομή
τεχνολογίας για τη
δημιουργία οικονομιών
κλίμακας είναι ο μόνος
τρόπος για να επιτευχθεί
η ανάκαμψη σε ηλεκτρικά
αυτοκίνητα, τόσο
οικονομικά όσο και
οικολογικά».
Η Widmann αρνήθηκε να
εντοπίσει τους
κατασκευαστές που έχουν
δείξει ενδιαφέρον για
την υιοθέτηση της
λεγόμενης πλατφόρμας PPE,
η οποία αναπτύσσεται από
την Porsche και την Audi
ως βάση για τα μοντέλα
με μπαταρία που ξεκινούν
το 2021.
«Λαμβάνοντας υπόψη τις
τεράστιες επενδύσεις
έρευνας και ανάπτυξης
που απαιτούνται για τη
μετάβαση σε
ηλεκτροκίνητα οχήματα,
θα μπορούσαν να
ενδιαφερθούν πολλά
ονόματα πολυτελείας,
συμπεριλαμβανομένων των
Aston Martin, McLaren
και Maserati», ανέφερε ο
αναλυτής της Bloomberg
Intelligence Michael
Dean. «Δεν θα μπορούσατε
να αποκλείσετε τη BMW
και τη Mercedes, η οποία
θα προσέφερε μια
γερμανική λύση»,
πρόσθεσε.
Η VW κάνει μια πρωτοφανή
κίνηση να εκθρονίσει την
Tesla Inc. από τη θέση
του ηγέτη των premium
ηλεκτρικών αυτοκινήτων,
ενώ παράλληλα έχει το
νου της στους
παραδοσιακούς αντιπάλους
της, την Toyota Motor
Corp. και την General
Motors Co. Η ηλεκτρική
τεχνολογία της μαζικής
αγοράς της VW θα κάνει
το ντεμπούτο της με το
VW. 3 hatchback το
Νοέμβριο.
Το ενδιαφέρον για την
ανταλλαγή ηλεκτρικής
τεχνογνωσίας έχει
αρχίσει ήδη, με τη Ford
Motor Co. να συμφωνεί
νωρίτερα αυτό το έτος να
χρησιμοποιήσει την κύρια
πλατφόρμα ηλεκτρικών
αυτοκινήτων της VW για
ένα αυτοκίνητο μεγάλου
όγκου που θα
κυκλοφορήσει στην Ευρώπη.
Η συμφωνία αυτή είναι
της τάξεως των 10 έως 20
δισ. δολάρια για έξι
χρόνια και οι
κατασκευαστές βρίσκονται
σε συνομιλίες για την
προσθήκη ενός δεύτερου
μοντέλου που θα
βασίζεται στην
τεχνολογία VW.
Η Audi σχεδιάζει να
βγάλει στην παραγωγή 30
ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα
μέχρι το 2025, με τα δύο
τρίτα εξ αυτών να είναι
αμιγώς ηλεκτρικά. Το
χρονοδιάγραμμα αυτό
αποτελεί μέρος της
προσπάθειας του ομίλου
VW να κάνει
ηλεκτροκίνητη ολόκληρη
τη σειρά του,
συμπεριλαμβανομένων και
μοντέλων όπως το A3.
Η παρουσίαση του Audi
στο Μόναχο ήταν μια
πρόκληση για την Tesla,
με τη μορφή μιας
φουτουριστικής
φιλοσοφίας σχεδιασμού
για ένα μεσαίου μεγέθους
sedan που θα μπορούσε να
βγεί μετά το 2021,
σύμφωνα με τον
επικεφαλής σχεδίασης
Marc Lichte.
Παρόλα αυτά, η Audi
αγωνίζεται να
αντιστρέψει την πτώση
των πωλήσεων και
κινδυνεύει να πέσει πιο
πίσω από τους γερμανούς
ανταγωνιστές της
Mercedes-Benz και της
BMW AG, αν δεν βιαστεί
να κάνει κίνηση. Από την
άλλη πλευρά, οι
συνομιλίες με τα
εργατικά συνδικάτα
σχετικά με τις περικοπές
δαπανών αλλά και την
χωροταξική διευθέτηση
των τοποθεσιών της
μελλοντικής παραγωγής
αυτοκινήτων τραβάνε για
μήνες χωρίς ουσιασικό
αποτέλεσμα.
Νωρίτερα φέτος, ο Schot
εξέφρασε τα σχέδιά του
να σταματήσει την
παραγωγή του μοντέλου –
σύμβολο TT coupe της
Audi και να το
αντικαταστήσει με ένα
μοντέλο που να
τροφοδοτείται από
μπαταρίες. Η επόμενη
έκδοση της ναυαρχίδας
A8 sedan θα μπορούσε
επίσης να κυκλοφορεί
χωρίς εκπομπές καυσίμων.
Η Audi εξετάζει επίσης
την διακοπή της
παραγωγής του σπορ
μοντέλου των 170.000
δολαρίων R8, καθώς
σχεδιάζει την παραγωγή
20 εκατομυρίων
αυτοκινήτων με ηλεκτρικό
ρεύμα μέχρι το 2025. Οι
πωλήσεις ηλεκτροκίνητων
οχημάτων,
συμπεριλαμβανομένων και
των υβριδικών
αυτοκινήτων, προβλέπεται
ότι θα αντιπροσωπεύουν
μέχρι και το 40% των
παραγγελιών.
Η Audi στοχεύει σε
ελαφρώς υψηλότερες
παραδόσεις και έσοδα
φέτος και ένα
λειτουργικό περιθώριο
κέρδους μεταξύ 7% και
8,5%. Αυτό θα μπορούσε
μεταβληθεί προς τα πάνων,
από 9% έως 11% ήδη από
το επόμενο έτος, με τη
βοήθεια μιας
αναδιοργάνωσης των
πωλήσεων.
Πηγή:
Bloomberg
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).