Eκτενές
ρεπορτάζ για την ανάπτυξη του λιμανιού του
Πειραιά, το οποίο έχει περάσει πλέον στην πρώτη
θέση, παρουσιάζει σε δημοσίευμά της η γερμανική
εφημερίδα Handelsblatt.
«Η κρίση δεν έχει γίνει
αισθητή μέχρι στιγμής»,
σημειώνει το δημοσίευμα.
Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
προβλέπει μείωση 9,7%
του ΑΕΠ φέτος, για την
Ελλάδα, δεν υπάρχει
ένδειξη ύφεσης στον
Πειραιά. Τους πρώτους
τρεις μήνες, η
δραστηριότητα διακίνησης
αυξήθηκε ελαφρά στα
1,369 εκατομμύρια
εμπορευματοκιβώτια. Τον
προηγούμενο χρόνο
ανήλθαν στα 1,334
εκατομμύρια
εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα
την Παρασκευή
πραγματοποιήθηκε
ταυτόχρονα η διακίνηση
εμπορευματοκιβωτίων από
έντεκα κοντέινερ σε
τρεις αποβάθρες,
συμπεριλαμβανομένου του «OOCL
United Kingdom» με
ικανότητα μεταφοράς
21.413
εμπορευματοκιβωτίων.
Πρόκειται για ένα από τα
μεγαλύτερα φορτηγά-
πλοία στον κόσμο.
Η ανάπτυξη ήταν επίσης
σταθερή τον Απρίλιο και
τον Μάιο. Ο κύκλος
εργασιών ήταν περίπου
στο επίπεδο του
προηγούμενου έτους, όπως
υποστηρίζουν εταιρικοί
κύκλοι, σύμφωνα με την
Handelsblatt και
επισημαίνει πως
συνεχίζεται η πετυχημένη
ιστορία του, καθώς
πέρυσι, ο Πειραιάς
ξεπέρασε τη Βαλένθια της
Ισπανίας (5,44
εκατομμύρια
εμπορευματοκιβώτια) με
5,65 εκατομμύρια και
έγινε το μεγαλύτερο
σημείο μεταφόρτωσης
εμπορευματοκιβωτίων στη
Μεσόγειο. Αυτό φαίνεται
από τα επιχειρηματικά
στοιχεία που
παρουσιάστηκαν αυτήν την
εβδομάδα.
«Το 2019 ήταν η καλύτερη
χρονιά μας μέχρι στιγμής»,
λέει ο Διευθύνων
Σύμβουλος της εταιρείας
«Piraeus Port Authority»
(PPA) Fu Chengqiu.
Όπως σημειώνει η
Handelsblatt «η Cosco
υπέγραψε αρχικά μια
μίσθωση για τη
λειτουργία μιας νέας
προβλήτας
εμπορευματοκιβωτίων. Το
2016, η Cosco αγόρασε το
51% της εταιρείας PPA
από το ελληνικό κράτος
έναντι 368,5
εκατομμυρίων ευρώ. Η
σύμβαση προβλέπει ότι οι
Κινέζοι θα αποκτήσουν
επιπλέον 16% των μετοχών
έως το 2021» και
συνεχίζει:
«Η Cosco δραστηριοποίησε
το εν υπνώσει λιμάνι. Το
2008, διακινήθηκαν μόνο
433.582
εμπορευματοκιβώτια. Το
2019, ο αριθμός αυτός
ήταν 13 φορές
μεγαλύτερος. Αυτό
καθιστά τον Πειραιά όχι
μόνο το «νούμερο ένα»
στη Μεσόγειο. Το
ελληνικό λιμάνι κατέλαβε
την τέταρτη θέση στην
κατάταξη των ευρωπαϊκών
λιμανιών μεταφόρτωσης
εμπορευμάτων. Πριν από
πέντε χρόνια ήταν στην
όγδοη θέση»
Κινέζοι αναλυτές
χαρακτηρίζουν το λιμάνι
του Πειραιά ως «το
κεφάλι του δράκου στην
Ευρώπη». Ο Πειραιάς
είναι το πρώτο μεγάλο
λιμάνι της Μεσογείου
στην Ευρώπη αφού
έρχονται φορτηγά πλοία
από την Άπω Ανατολή
διασχίζοντας το κανάλι
του Σουέζ. Αυτό καθιστά
τον Πειραιά ιδανικό
κόμβο για το έργο «One
Belt, One Road» της
Κίνας, προσθέτει ακόμα η
εφημερίδα.
Με την Cosco, η Ελλάδα
μπορεί να εκμεταλλευτεί
τις δυνατότητές της ως ο
σημαντικότερος κόμβος
εφοδιαστικής στη
Νοτιοανατολική Ευρώπη,
επισημαίνει το
δημοσίευμα και καταλήγει
μεταξύ άλλων, ότι η
Cosco επενδύει περίπου
300 εκατομμύρια ευρώ
στην περαιτέρω επέκταση
του λιμανιού καθιστώντας
το και ένα από τα
μεγαλύτερα λιμάνια για
τα κρουαζιερόπλοια.
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).