Πολλά
ερωτηματικά επικρατούν σχετικά με την επόμενη
μέρα των πτήσεων με αεροπλάνα, με τις προβλέψεις
τόσο σε επίπεδο κρατών, όσο και σε επίπεδο
φορέων να μην έχουν καταφέρει ακόμα να
ξεδιαλύνουν το τοπίο αναφορικά με το αύριο των
αερομεταφορών.
Όπως αναφέρει το Βήμα,
ένα από τα βασικά
ερωτήματα για το αύριο
των πτήσεων έχει να
κάνει με τις τιμές των
εισιτηρίων, ειδικά σε
περίπτωση που τα
αεροπλάνα πετούν με
λιγότερους επιβάτες,
είναι η τιμή των
εισιτηρίων.
Σε αυτό το πλαίσιο,
καθώς οι χώρες
διατυπώνουν σχέδια για
το άνοιγμα των συνόρων
και των επιχειρήσεων,
και οι αεροπορικές
εταιρείες αρχίζουν να
βλέπουν μια επιστροφή
της επιβατικής κίνησης
το ερώτημα είναι: «πώς
θα είναι τα αεροπορικά
εισιτήρια, όταν «όλα
αυτά» τελειώσουν;»
Κοινωνική απόσταση
σημαίνει λιγότερες
θέσεις πωλήσεων, οπότε
τα εισιτήρια θα αυξηθούν;
Η Delta Air Lines
αποκλείει τα μεσαία
καθίσματα και περιορίζει
το φορτίο πτήσης έως τις
30 Ιουνίου για τήρηση
αποστάσεων, επιτρέποντας
την κράτηση μόνο 50 έως
60% των διαθέσιμων
θέσεων σε μια πτήση.
Άλλες αεροπορικές
εταιρείες που υιοθετούν
παρόμοιους ελέγχους
περιλαμβάνουν τις
Emirates, American
Airlines, Japan
Airlines, United, Wizz
Air και άλλα.
Πολλές άλλες αεροπορικές
εταιρείες επιτρέπουν
κρατήσεις ως κανονικές,
με μία να προσπαθεί να
υποχρεώσει τους επιβάτες
ακόμη και να πληρώσουν
για να έχουν θέση με
απόσταση από τους
συνεπιβάτες τους.
Στις 4 Μαΐου, η
εξαιρετικά χαμηλού
κόστους αερομεταφορέας
των ΗΠΑ, Frontier
Airlines, ανακοίνωσε την
έξτρα χρέωση «More
Room», που μπορεί να
αγοραστεί για πτήσεις
μεταξύ 8 Μαΐου και 31
Αυγούστου. Με αυτήν την
χρέωση, ένας επιβάτης θα
μπορούσε να πληρώσει από
39 δολάρια με κάθε τρόπο
για να εγγυηθεί ότι η
μεσαία θέση θα
παραμείνει κενή.
Στις 6 Μαΐου, η
αεροπορική εταιρεία
ακύρωσε το σχέδιο αφού
δέχθηκε κριτική από μέλη
του Κογκρέσου των
Ηνωμένων Πολιτειών.
Ωστόσο, η IATA, η
παγκόσμια εμπορική ένωση
αεροπορικών εταιρειών,
θέλει να έχει την
τελευταία λέξη για το
θέμα της απόστασης στα
αεροσκάφη.
Το δελτίο τύπου της στις
5 Μαΐου υποστηρίζει ότι
δεν υποχρεούνται οι
αεροπορικές εταιρείες να
κρατούν τις μεσαίες
θέσεις.
«Η IATA ουσιαστικά λέει
ότι η οικονομική υγεία
των αεροπορικών
εταιρειών έχει
μεγαλύτερη σημασία από
την υγεία των υπαλλήλων
ή των πελατών τους»,
λέει ο Henry Harteveldt,
αναλυτής αεροπορικών
εταιρειών στο Atmosphere
Research Group.
«Αυτό το δελτίο τύπου
περιλαμβάνει μια
εκτίμηση ότι τα
αεροπορικά εισιτήρια θα
πρέπει να αυξηθούν, εάν
οι αερομεταφορείς
υποχρεούνται να αφήσουν
κενά τα μεσαία καθίσματα.
Εάν η ζήτηση παραμείνει
χαμηλή και οι
αεροπορικές εταιρείες
πρέπει να ανταγωνιστούν
για έναν περιορισμένο
αριθμό ταξιδιωτών, τότε
πιθανότατα
θα χρησιμοποιήσουν
χαμηλούς ναύλους για να
προσελκύσουν όσους
περισσότερους ταξιδιώτες
μπορούν».
Οι τιμές του πετρελαίου
μειώνονται, οπότε θα
μειωθούν και τα
αεροπορικά εισιτήρια;
Το αναμεμιγμένο και
εξευγενισμένο, αργό
πετρέλαιο γίνεται το
καύσιμο αεριωθουμένων
που απαιτείται για την
κυριολεκτική τροφοδοσία
της αεροπορίας.
Οι αεροπορικές εταιρείες
επιβάλλουν επιβαρύνσεις
καυσίμων για να
βοηθήσουν στην πληρωμή
τους, οι οποίες
περιλαμβάνονται στην
τελική τιμή του
εισιτηρίου ως χρέωση «YQ»,
η οποία αντιπροσωπεύει
διακυμάνσεις στο κόστος
καυσίμου.
Στα τέλη Απριλίου, οι
τιμές για τα βαρέλια
αργού πετρελαίου έπεσαν
αρκετά.
Για ένα τυπικό εισιτήριο
μετ ‘επιστροφής της
British Airways μεταξύ
Λονδίνου και
Γιοχάνεσμπουργκ για
ταξίδι τον Αύγουστο του
2020, η χρέωση καυσίμου
YQ ανέρχεται σε 189
δολάρια, το 30% του
συνόλου των αεροπορικών
εισιτηρίων των 610
δολαρίων.
«Τα καύσιμα
αεριωθούμενων αεροσκαφών
αντιπροσωπεύουν συνήθως
το 20-25% των
λειτουργικών εξόδων μιας
αεροπορικής εταιρείας»,
δήλωσε ο Manoel Suhet
στο CNN Travel.
Ο Suhet, Διευθύνων
Σύμβουλος της Business
Traveler Deals και πρώην
στέλεχος αεροπορικών
εταιρειών με φόντο τη
διεθνή διανομή
πετρελαίου, υπολογίζει
ότι, εάν οι τιμές του
αργού πετρελαίου και των
καυσίμων αεριωθούμενων
αεροπλάνων συνεχίσουν να
μειώνονται, οι
αερομεταφορείς μπορεί να
επωφεληθούν από αυτό το
περιβάλλον χαμηλότερων
τιμών.
Επομένως, παρόλο που το
πετρέλαιο είναι φθηνό,
τα καύσιμα αεριωθουμένων
συνεχίζουν να
καθορίζονται από αυτό.
Οι προορισμοί
χρειάζονται τουρισμό,
οπότε θα υπάρχουν
προσφορές αεροπορικών
εισιτηρίων;
Η αβεβαιότητα δημιουργεί
δισταγμό και, για
ορισμένους, ακόμη και αν
τα αεροπορικά εισιτήρια
«πέσουν» συγκλονιστικά
χαμηλά μπορεί να μην
είναι αρκετό για να
εμπνεύσει τις κρατήσεις
έως ότου σταθεροποιηθούν
οι συνθήκες υγείας και
τα οικονομικά.
Η Asiana Airlines
πρωωθεί τις πωλήσεις
εισιτηρίων της με την
υπόσχεση «αγοράστε τώρα,
πετάξτε οποιαδήποτε
ημερομηνία». Κάντε
κράτηση πτήσης από τις
Ηνωμένες Πολιτείες προς
τη Νότια Κορέα στην
Asiana και η αεροπορική
εταιρεία θα παραιτηθεί
από την αλλαγή τελών όχι
μόνο μία φορά, μια
συνδιαλλαγή που έχει
γίνει στάνταρ μεταξύ των
αεροπορικών εταιρειών
κατά τη διάρκεια του
COVID, αλλά και έως και
τρεις φορές.
Επομένως, πόσο ακριβό θα
είναι το αεροπορικό
ταξίδι;
Αφού τελειώσει η κρίση
του Covid-19, η τιμή του
εισιτηρίου μπορεί, για
παράδειγμα, για το
Κανκούν να κυμανθεί από
70 δολάρια έως 350
δολάρια.
Οι αεροπορικοί ναύλοι θα
συνεχίσουν να
ανταποκρίνονται στην
προσφορά και τη ζήτηση,
αλλά προκύπτει η
πιθανότητα προώθησης του
τουρισμού ή η ανάγκη
κοινωνικής απόστασης στα
αεροπλάνα, καθώς οι
δυνάμεις που
προορίζονται να ωθήσουν
τις τιμές λίγο
χαμηλότερα ή λίγο
υψηλότερα.
Οι απόψεις σχετικά με το
ποιες είναι ή δεν είναι
καλές προσφορές για τα
εισιτήρια και η απόφαση
αγοράς θα είναι, όπως
και πριν, θα
εξακολουθούν να
εξαρτώνται από τον
ταξιδιώτη.
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).