Στην επικαιρότητα και πάλι το θέμα των τελών
κυκλοφορίας έπειτα
από δηλώσεις του υπουργού
Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή στον
ΑΝΤ1, o οποίος είπε πως για φέτος, δεν θα
υπάρχει καμία αλλαγή στα τέλη, ωστόσο για αυτά
του 2021 υπάρχει ευρωπαϊκή
οδηγία με
την οποία τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση τους εκπεμπόμενους
ρύπους και
κατά συνέπεια θα αυξηθούν.
Όπως αναφέρει το CNN
Greece, η πραγματική
κατάσταση σε σχέση με τα
τέλη και τους ρύπους,
όπως έχουμε γράψει και
στο παρελθόν έχει ως
εξής: από
τον Οκτώβριο του 2010 τα
τέλη κυκλοφορίας των
καινούργιων αυτοκινήτων που
ταξινομούνται στη χώρα
μας υπολογίζονται με βάση
τις εκπομπές CO2 τους
και με τη χρήση των
συντελεστών της
αντίστοιχης κλίμακας.
Για τα αυτοκίνητα που
έχουν ταξινομηθεί πριν
από τον Οκτώβριο του
2010 ο υπολογισμός των
τελών γίνεται
αποκλειστικά με τα
κυβικά του κινητήρα τους
και τους φορολογήσιμους
ίππους που προκύπτουν
από αυτά.
Αυτό που έχει αλλάξει στις
χώρες της Ευρωπαϊκής
Ένωσης από
την 1η Σεπτεμβρίου του
2019 δεν
είναι οι πραγματικές
εκπομπές τόσο του CO2
όσο και των άλλων ρύπων
που εκπέμπουν τα
αυτοκίνητα, αλλά ο
τρόπος υπολογισμός των
λεγόμενων «εργοστασιακών»
τιμών τους.
Και αυτό γιατί ο
μέχρι τώρα κύκλος NEDC
που είχε πιο πολύ
εργαστηριακό χαρακτήρα
έχει αντικατασταθεί από
τον κύκλο WLTP,
που είναι πολύ πιο κοντά
στην πραγματικότητα και
κατά συνέπεια τα
αποτελέσματά του τόσο σε
ότι αφορά την κατανάλωση
καυσίμου όσο και των
εκπομπών ρύπων του
είναι αυξημένα σε σχέση
με ότι ίσχυε μέχρι τώρα.
Ο κύκλος WLTP έχει τεθεί
σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου
του 2018 αλλά είχε δοθεί
ευθύς εξαρχής ένας
χρόνος παράταση για την
εφαρμογή του για να
προλάβει να προσαρμοστεί
η αγορά αυτοκινήτου σε
κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής
Ένωσης. Για
τη χώρα μας και σύμφωνα
με το ΦΕΚ 31/8, 139
τεύχος Α η παράταση που
προαναφέραμε έχει
επεκταθεί μέχρι και την
29η Φεβρουαρίου του
2020.
Αυτό στην πράξη σημαίνει
πως για
τα καινούργια αυτοκίνητα που
θα ταξινομηθούν μέχρι
και αυτήν την ημερομηνία
ο υπολογισμός των τελών
κυκλοφορίας τους θα
γίνεται όπως μέχρι τώρα,
δηλαδή με τις πιο
χαμηλές τιμές κατά NEDC.
Για τα καινούργια και
μόνο αυτοκίνητα που θα
ταξινομηθούν από την 1
Μαρτίου του 2020 και
μετά, οι
τιμές των εκπομπών CO2
που θα χρησιμοποιούνται για
τον υπολογισμό των τελών
-για το υπόλοιπο του
2020 αλλά και για τα
επόμενα χρόνια- αλλά και
των δασμών εισαγωγής θα
είναι οι υψηλότερες κατά
WLTP.
Οι οποίες με την
ισχύουσα νομοθεσία και
τις τρέχουσες κλίμακες θα
οδηγήσουν σε αυξημένα
τέλη κυκλοφορία και
αν δεν αλλάξει κάτι και αντίστοιχα
σε υψηλότερες τιμές
αγοράς.
Για το πόσο θα αυξηθούν
τα τέλη δεν
μπορούν να γίνουν
γενικεύσεις μιας και η
εκπομπή CO2 προκύπτει
όχι μόνο για κάθε
μοντέλο ξεχωριστά αλλά
και για κάθε έκδοσή του
μεμονωμένα,
καθώς λαμβάνεται υπόψη
π.χ. τόσο το βάρος που
εξαρτάται από τον
εξοπλισμό όσο και η
διάσταση των ελαστικών.
Πηγή: CNN Greece
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).