Εντονος και διαρκής είναι ο πονοκέφαλος στο
οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, μετά την
απόφαση-ΣΟΚ του ΣτΕ για διαγραφή των οφειλών από
απλήρωτα τέλη πέραν της 5ετίας. Μία απόφαση που
είναι ικανή να εκτροχιάσει τον προϋπολογισμό και
να δημιουργήσει μεγάλη οικονομική “τρύπα”. Όμως
-μέχρι νεοτέρας” τι πρέπει να κάνουν οι χιλιάδες
οφειλέτες;
Εντός των επόμενων
ημέρων αναμένεται η
επίσημη αντίδραση της
κυβέρνησης, σχετικά με
τις οφειλές που
προκύπτουν από απλήρωτα
τέλη κυκλοφορίας. Το
συγκεκριμένο ζήτημα
είναι μείζονος σημασίας
καθώς αγγίζει τον
κρατικό προϋπολογισμό
και τα δημοσιονομικά
έσοδα που κινδυνεύουν να
τιναχθούν στον αέρα εν
μέσω πανδημίας.
Θυμίζουμε πως το θέμα
της παραγραφής των χρεών
από Τέλη Κυκλοφορίας
προέκυψε μετά την
απόφαση του Συμβουλίου
της Επικρατείας (ΣτΕ)
για μια συγκεκριμένη
υπόθεση χρεών από Τέλη
Κυκλοφορίας παλαιών ετών
σύμφωνα με την οποία
παραγράφονται τα
συγκεκριμένα χρέη που
έχουν προκύψει μετά την
πενταετία.
Τι πρέπει να κάνουν οι
οφιλέτες;
Ωστόσο η απόφαση αφορά
μόνο στη συγκεκριμένη
υπόθεση και σύμφωνα με
το ρεπορτάζ του
newsauto.gr το
οικονομικό επιτελείο
αναμένει να καθαρογραφεί
η απόφαση του ΣτΕ και
κατόπιν να αναλάβει
δράση το Νομικό
Συμβούλιο του Κράτους
ώστε να αποφανθεί τι
μέλλει γενέσθαι.
Οικονομικοί κύκλοι
τονίσουν πως μέχρι να
συμβούν όλα τα παραπάνω,
οι ιδιοκτήτες οχημάτων
που χρωστούν Τέλη
Κυκλοφορίας καλό θα
είναι να τα διευθετήσουν
και σε καμία περίπτωση
μην αναμένουν να
παραγραφούν τα χρέη τους
καθώς στελέχη του
υπουργείου Οικονομικών
επισημαίνουν ξεκάθαρα
ότι: «Τα χρέη προς την
Εφορία παραγράφονται
μετά την 20ετία!».
Πάντως σε περίπτωση που
η απόφαση του ΣτΕ
ισχύσει και άλλους που
χρωστούν Τέλη
Κυκλοφορίας από παλαιά
έτη και το υπουργείο
Οικονομικών διαγράψει τα
συγκεκριμένα χρέη τότε
είναι πολύ πιθανό να
προκληθεί ακόμη ένας
επιπλέον «εκτροχιασμός»
στον Προϋπολογισμό, αφού
σύμφωνα με την τελευταία
επίσημη ενημέρωση που
πραγματοποιήθηκε το 201,
τα χρέη ανέρχονταν σε
πάνω από 252 εκατ. ευρώ,
με τις εκτιμήσεις να
ανεβάζουν το λογαριασμό
σε άνω των 300.
εκατομμυρίων ευρώ..
Επίσης, επειδή η υπόθεση
που εξέτασε το ΣτΕ είναι
ιδιόμορφη και δεν αφορά
σε ΙΧ επιβατικό όχημα,
εγκυμονεί ο κίνδυνος να
ερμηνευθεί διαφορετικά
από το ΥΠΟΙΚ και το
Νομικό Συμβούλιο του
Κράτους και η παραγραφή
χρεών από Τέλη
Κυκλοφορίας στην 5ετία
να ισχύσει μόνο για
ειδικές περιπτώσεις όπως
για παράδειγμα
αποχαρακτηρισμένα Ταξί,
οχήματα που άλλαξαν οι
εκπομπές CO2 με
αποτέλεσμα να
επηρεάζεται και το ύψος
των ετήσιων Τελών
Κυκλοφορίας ή οχήματα με
Μικτή Άδεια Κυκλοφορίας
(Επαγγελματικό – ΙΧ),
κ.ά.
Αυξάνονται τα χρέη κάθε
χρόνο
Ολοένα και περισσότεροι
ιδιοκτήτες οχημάτων,
κυρίως αυτοκινήτων,
αφήνουν απλήρωτα τα
ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας
με αποτέλεσμα οι οφειλές
να ξεπερνούν κατά πολύ
τα 300 εκατ. ευρώ!
Χαρακτηριστικά θα
αναφέρουμε πως η
τελευταία επίσημη
ενημέρωση για τα χρέη
που προέρχονται από τα
Τέλη Κυκλοφορίας
πραγματοποιήθηκε τον
Φεβρουάριο του 2016 όπου
σύμφωνα με επίσημο
έγγραφο του ΥΠΟΙΚ που
κατατέθηκε στη Βουλή
ανέρχονταν στο
αστρονομικό ποσό των
252.826.757,82 ευρώ!
Έκτοτε εκατοντάδες
χιλιάδες ιδιοκτήτες
οχημάτων δεν εξοφλούν τα
ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας
αυξάνοντας κατά πολύ το
παραπάνω ποσό και
σύμφωνα με πληροφορίες
αυτή τη στιγμή έχει
ξεπεράσει κατά πολύ τα
300 εκατ. ευρώ και
βέβαια ότι και αν
αποφασιστεί επειδή δεν
έχει παρέλθει η 5ετία θα
πρέπει να εξοφληθούν.
Το 2017 επίσης υπήρξε
μία ακόμη ενημέρωση
σύμφωνα με την οποία δεν
είχαν πληρώσει τα ετήσια
Τέλη Κυκλοφορίας εκείνου
του έτους πάνω από
40.000 ιδιοκτήτες
οχημάτων δημιουργώντας
νέο χρέος πάνω από 15,4
εκατ. ευρώ.
Το 2018 έως και το 2020
εκατοντάδες χιλιάδες
ιδιοκτήτες οχημάτων δεν
πλήρωσαν τα ετήσια Τέλη
Κυκλοφορίας αυξάνοντας
επίσης κατά πολύ το
χρέος που προκαλείται
από την μη εξόφλησή τους.
Μαζί με τα ανεξόφλητα
Τέλη Κυκλοφορίας θα
πρέπει να επισημάνουμε
ότι αυξάνεται ανάλογα
και ο αριθμός των
ανασφάλιστων και χωρίς
ΚΤΕΟ οχημάτων καθώς οι
ολοένα με περισσότεροι
ιδιοκτήτες δεν τα
πληρώνουν καθώς έχουν
αντιληφθεί ότι δεν
εφαρμόζεται ο νόμος που
προβλέπει χρηματικά
πρόστιμα και κινούνται
παράνομα εις βάρος των
νόμιμων ιδιοκτητών
οχημάτων που πληρώνουν
όλους τις υποχρεώσεις
τους.
Πηγή: autonews.gr
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).