Μετά
την αποτυχία των συνομιλιών της με τη Renault η
ιταλο-αμερικανική Fiat
Chrysler στρέφεται
για αναζήτηση συμμαχιών σε
άλλη γαλλική
εταιρεία, την Peugeot.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Wall
Street Journal,
που επικαλείται πηγές με γνώση της υπόθεσης, οι
δύο εταιρείες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για
ένα deal, που θα δημιουργήσει έναν διατλαντικό
κολοσσό αξίας 46
δισ. δολαρίων.
Η
προσπάθεια για μία
συγχώνευση έρχεται σε
μία περίοδο κατά την
οποία οι
αυτοκινητοβιομηχανίες
ανά τον πλανήτη
προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στα
νέα δεδομένα με στροφή
στην ηλεκτροκίνηση,
αλλά και προωθώντας αναδιαρθώσεις με
στόχο την μείωση του
κόστους.
Εδώ
και πολύ καιρό υπάρχουν
φωνές, που επισημαίνουν
την ανάγκη για τάσεις συγκέντρωσης σε
έναν κλάδο, που πιέζεται
από την επιβράδυνση της
παγκόσμιας ανάπτυξης,
τις συνεχείς εμπορικές
αντιπαραθέσεις, αλλά και
το αυστηρότερο πλαίσιο
για τις εκπομπές ρύπων.
Αν προσθέσει κανείς σε
όλα αυτά και τον οξύτατο
ανταγωνισμό από τις
τεχνολογικές εταιρείες
στο μέτωπο της πλήρους
αυτοματοποιημένης
οδήγησης, αντιλαμβάνεται
πως η συνένωση δυνάμεων
είναι αναγκαία. Για να
σταθούν όρθιες και να
κρατήσουν ή να
επεκτείνουν οι εταιρείες
το μερίδιο αγοράς τους
πρέπει να προβούν σε
επενδύσεις πολλών
δεκάδων δισεκατομμυρίων
και αυτό είναι πιο
εύκολο όσο μεγαλύτερα
είναι τα μεγέθη.
Στην πράξη ωστόσο η
ολοκλήρωση συμφωνιών
έχει αποδειχθεί πολύ δύσκολη.
Όπως αναφέρει στο
ρεπορτάζ της η WSJ μία
πιθανότητα, που
συζητείται, είναι να
έχουμε μία συγχώνευση
ίσων αποκλειστικά σ σε
μετοχές. Επικεφαλής θα
είναι ο σημερινός διευθύνων
σύμβουλος της Peugeot,
Κάρλος Ταβάρες,
ενώ ο
Τζον Έλκαν, πρόεδρος της
Fiat Chrysler θα
διατηρήσει αυτό το ρόλο
και στη νέα εταιρεία.
Θα πρέπει να σημειωθεί
ότι οι συνομιλίες προς
το παρόν είναι ρευστές
και κανείς δεν μπορεί να
εγγυηθεί ότι θα υπάρξει
πράγματι συμφωνία.
Υπενθυμίζεται ότι πριν
από λίγους μήνες η Fiat
Chrysler αναγκάστηκε να αποσύρει την
προσφορά της για
συγχώνευση με τη Renault,
καθώς απέτυχε να
εξασφαλίσει τη στήριξη
της γαλλικής κυβέρνησης,
που είναι μεγάλος
μέτοχος της γαλλικής
αυτοκινητοβιομηχανίας,
αλλά και του εταίρου της
Renault, της ιαπωνικής
Nissan.
Greek Finance Forum
Σχόλια Χρηστών
Trading
σε ελληνικές μετοχές μέσω
της Πλατφόρμας Συναλλαγών Plus 500 (Κάντε Click και
Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία
οικονομική υποχρέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης"
- Demo).